Rekrutuje

IBM BTO Business Consulting Services

Zobacz profil
Branża
  • Księgowość
  • BPO/SSC
  • Analiza
 
Stanowisko
  • Specjalista
 
Miejsce pracy
  • Kraków
 
Data publikacji: 28-12-2016
Ostatnia aktualizacja: 17-05-2017

Payroll Accounting Analyst (General Ledger)

IBM BTO BCS in Cracow is one of the leading international companies providing business process support services. In our center we are providing accounting and financial services to foreign customers in three core processes: Accounts Payables, Accounts Receivable and General Ledger.

 

Payroll Accounting Analyst (General Ledger)

Work location: Poland, Cracow, Bora Komorowskiego 25
 

Scope of responsibilities:

 

Accounting Point of Contact:

  • serving as the primary day-to-day contact for the GL team
  • solving GL queries related to payroll
  • monitoring and updating relevant shared documents and procedures
  • handling EE receivables in accordance with existing process
  • interacting with client or third party providers to investigate and resolve GL queries and to ensure correct and timely GL reconciliation;
  • Complete manual or automated reconciliations for GL data against payments data to agreed deadlines
  • Consolidate a PSP performance view after each cycle based on the reconciliation and share with agreed parties
  • Report on expat costs through aggregation of entity GL data on a monthly basis and share with agreed parties
  • collaborating with AP (payments & expenses) team
  • assisting in audits
  • reviewing manual payments
  • Acting as subject matter expert for Payroll Operations team:
    • Providing advice for BPO team
    • Providing training sessions for BPO team 

 

Payroll Operations:

  • Delivering the highest quality of service in payroll operations by executing all activities in compliance with existing procedures and customer requirements
  • Ensuring the timeliness of payroll processing (sending inputs to payroll services providers, approving payrolls and requesting uploads and payments’ releases)
  • Carrying out the validation of payroll inputs and the reconciliation of output files
  • Communicating any risks to payroll process or deadlines in accordance with escalation paths
  • Interacting with employees, client or third party providers to process payroll data and ensure the correct and timely pay
  • Timely and accurate reporting of the status of payroll cycle
  • Initiating and actively supporting any continuous improvement activities or other process and/or tools improvements

 

Payroll Customer Service:

  • Delivering the highest quality of service in helpdesk area by proper interaction and engagement, accuracy of provided information, timely resolution and overall management of queries from the customer’s employees, the customer or third parties
  • Actively taking part in any activities focused on continuous improvement of customer service
  • Executing all activities in compliance with existing procedures

 

Miscellaneous:

  •  If required acting as back-up for team members and/or additional functions as assigned by supervisor

Required  skills and abilities:

  • relevant professional experience preferably related with accounting (at least 2-3 years on an independent position)
  • curiosity and need to understand both the details and the context
  • accuracy and attention to details
  • sense of ownership of assigned tasks
  • quick learner with with a desire for continuous improvement
  • fluent command of English that enables clear and concise communication
  • excellent organization and management of own work
  • ability to cope with different situations, different requirements, uncertainty and pressure of time
  • attitude to view problems as issues to be solved rather than obstacles
  • good knowledge and practice in using MS Office, in particular MS Excel

How to apply:

If you are interested, please send your CV via Apply button below.

 

IBM BTO reserves the right to contact selected candidates

Spodobała Ci się ta oferta?
 

Skorzystaj proszę z poniższego formularza, aby wysłać swoją aplikację bezpośrednio do pracodawcy. Wystarczy, że podasz swoje dane i dołączysz dokumenty aplikacyjne, a my wyślemy wiadomość do osoby rekrutującej. Potwierdzenie wysłania aplikacji zostanie przesłane na podany przez Ciebie adres e-mail. Powodzenia!

Preferowany format pliku: .pdf / Dostępne formaty: .pdf, .doc, .docx, .rtf, .odt Maksymalna waga pliku: 2 MB

Wysyłając aplikację zgadzasz się na gromadzenie i przetwarzanie Twoich danych osobowych w celach rekrutacyjnych przez firmę publikującą ogłoszenie. Jeśli nazwa firmy nie jest podana, zostanie Ci ona przekazania jedynie w sytuacji, gdy Twoja kandydatura zostanie uwzględniona w procesie rekrutacyjnym. Twoje dane osobowe są ponadto gromadzone w celach statystycznych przez firmę MBE group Sp. z o.o. W każdej chwili przysługuje Ci prawo żądania usunięcia tych danych. Jeśli nie akceptujesz powyższych postanowień, nie wysyłaj proszę aplikacji na to ogłoszenie.

Trwa wysyłanie aplikacji. Prosimy o chwilę cierpliwości.

 

Dziękujemy za przesłanie aplikacji. Została ona przekazana pracodawcy, a potwierdzenie wysłaliśmy na adres mailowy podany przez Ciebie w formularzu.

Zapraszamy do założenia konta w serwisie KarierawFinansach.pl. Zajmie Ci to nie więcej niż 5 minut, a dzięki rejestracji otrzymasz dostęp do wielu atrakcyjnych funkcjonalności serwisu, np. powiadomień z ofertami pracy dostosowanymi do Twoich preferencji. Ponadto Twoje CV załączone do aplikacji zostanie automatycznie dołączone do profilu, dzięki czemu mogą dotrzeć do Ciebie pracodawcy i w ten sposób szybciej znajdziesz pracę.

Bądź na bieżąco!
Zamów bezpłatne powiadomienie z ofertami pracy:
UE