Trwa ładowanie. Prosimy o chwilę cierpliwości.

Więcej kobiet wybiera karierę!

Kariera jest istotniejsza dla kobiet (49%) niż dla mężczyzn (40%). Natomiast rozwijanie pasji to męska domena (60% w porównaniu do 42% u pań) – wynika z drugiej edycji wewnętrznych badań realizowanych w banku Citi Handlowy i centrum usług wspólnych Citi w Polsce. Wyniki te pozwalają poznać zapatrywania pracowników korporacji na to, co kobiece i męskie.
Kategoria: Wiadomości
08.03.2017

Dla 91% respondentek pierwsze na liście życiowych priorytetów jest posiadanie rodziny i spędzanie z nią czasu, co zostawia kolejne kategorie daleko w tyle. Druga pod względem wskazań była kariera, którą wybrało 49% respondentek, a podium zamyka rozwój nowych pasji i zainteresowań, wskazywany przez 40% uczestniczek badania.

Spędzanie czasu z rodziną – numerem jeden dla kobiet i mężczyzn

Jeżeli chodzi o najważniejsze aspekty życia, to zarówno kobiety, jak i mężczyźni są zgodni, że spędzanie czasu z rodziną jest ich głównym priorytetem – odpowiada tak 91% kobiet i 83% mężczyzn. Ciekawe różnice pojawiają się na kolejnych miejscach: w przypadku mężczyzn rozwijanie nowych pasji i zainteresowań jest zaraz po rodzinie, z kolei kobiety na drugim miejscu stawiają karierę zawodową. Jest to zdecydowanie zaskakujący i niestereotypowy wniosek – dla porównania, wg badań realizowanych przez Dom Badawczy Maison i Garden of Words na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie praca postrzegana jest w równej mierze jako źródło spełnienia i uciążliwość – aż 81% respondentek uważa, że w dzisiejszych czasach kobiety muszą pracować, nawet gdyby wolały zajmować się domem i dziećmi.

Z ponad 500 managerów CSC Poland aż 241 to kobiety. Przeczytaj więcej o pracy w Citi Service Center Poland >>

Priorytety życiowe

Chociaż dla mężczyzn kariera zawodowa jest na 3 miejscu w strukturze wartości, to jednak chętniej niż kobiety deklarują chęć osiągnięcia wysokiego statusu majątkowego (29% panów i 18% pań). Kobiety z kolei bardziej cenią sobie prowadzenie życia towarzyskiego (32% w stosunku do 26% u mężczyzn).

Ta prawidłowość – element materialny u męskich respondentów oraz cechy społeczne u kobiet – widoczne są w kolejnych pytaniach. Pierwiastek ludzki, czyli istotność relacji wraca u respondentek w odpowiedzi na pytanie za co cenią pracę. Miłą atmosferę oraz dobre stosunki z współpracownikami wskazuje 54% kobiet (i 42% mężczyzn). Mężczyźni doceniają w pracy możliwość posiadania wysokiej pensji – tak odpowiedziało aż 70% respondentów (a 56% respondentek).

Neutralne płciowo, czyli tak samo ważne dla wszystkich badanych są w pracy są jej warunki, czyli: możliwość pracy zdalnej, elastyczność godzin, benefity etc. Wskazuje je 70% uczestników ankiety.

Zgodność występuje też w podejściu do spędzania czasu z rodziną – 83% badanych uważa, że ten element jest ich głównym życiowym priorytetem. Na potwierdzenie aż 72% respondentów w wolnym czasie zajmuje się dziećmi lub wnukami. Co ciekawe, korzystanie z Internetu (68%), które zajmuje drugą pozycję w sposobach spędzania wolnego czasu, wyprzedza czytanie książek (46%) i oglądanie telewizji (41%).

Podział obowiązków domowych?

W tegorocznej edycji nastąpił spadek w podejściu do dzielenia się obowiązkami domowymi – 84% osób deklaruje, że dzieli się nimi z partnerem/partnerką w porównaniu z 91% wskazań w 2016. Zdanie w tej kwestii jest zależne od płci, przy czym mężczyźni częściej są przekonani, że ten podział ma miejsce (88% panów i 82% pań). Tak jak w ubiegłym roku, potwierdzony został rozdźwięk w zakresie równego podziału obowiązków. Niemal co druga biorąca udział w badaniu kobieta (48%) sądzi, że podział jest nierówny. To zdanie podziela jedynie 33% mężczyzn.

Jeżeli chodzi o czas wolny, na wyróżnienie zasługuje fakt, że kobiety deklarują aż o 5 godzin mniej wolnego czasu w tygodniu od mężczyzn (odpowiednio 19 i 24 godziny). Typowa respondentka w czasie wolnym zajmuje się dziećmi (74% pań i 69% panów), a mężczyzna korzysta wtedy z internetu (70%, u kobiet 66%).

O badaniu:

Badanie, w którym wzięło udział 776 osób, jest elementem kampanii wizerunkowej z udziałem prawdziwych pracownic Citi. Osią kampanii jest różnorodność, której elementy znajdziemy w historiach bohaterek na dedykowanej www.dzialamzpasja.pl oraz w konkursie na Facebooku nagradzającym i promującym odmienne pomysły na samorealizację.

Autor: Redakcja
KarierawFinansach.pl

Redakcja KarierawFinansach.pl podejmuje tematy ciekawe i ważne dla pracowników branży finansowej i osób, które dopiero myślą o karierze w finansach. 

Zobacz również