01-12-2015 | Jakub Jański

Zarządzaj strategicznie z Global Management Challenge

Na zdj. uczestnicy konkursu Na zdj. uczestnicy konkursu
Już po raz 16. firma BIGRAM organizuje polską edycję konkursu zarządzania strategicznego Global Management Challenge.
 

GMC to rozbudowana symulacja biznesowa, w której biorą udział zespoły studenckie oraz firmowe. Drużyny podczas zmagań wcielają się w role zarządów przedsiębiorstw i rywalizują ze sobą na wirtualnym rynku. Projekt organizowany jest od 1980 roku, w formie ogólnokrajowych konkursów online w blisko 40 krajach. Na całym świecie inicjatywa zgromadziła już ponad pół miliona uczestników. Od lat GMC pozostaje niekwestionowanym liderem w obszarze grywalizacji w służbie rozwoju managerskiego. 

 

Rozbudowany zakres decyzyjny GMC czyni z symulacji największą grę strategiczną w Polsce, jak i na świecie, przynoszącą wiele korzyści uczestnikom rywalizacji. Wśród najważniejszych warto wymienić rozwój umiejętności analitycznych, planowania, wiedzy związanej z zarządzaniem strategicznym oraz współpracy w zespole. Jest to także doskonała okazja do tego, żeby nawiązać kontakt z potencjalnymi pracodawcami.  

 

Do udziału w tegorocznej edycji aplikowali studenci z ponad 40 uczelni wyższych. Najlepsze aplikacje zostały objęte patronatem m.in. Giełdy Papierów Wartościowych, "Rzeczpospolitej", GetResponse, PGNiG Obrót Detaliczny, UBS, Robert Bosch, PGNiG Termika, ArcelorMittal Poland, Top Farms. 

 

Wśród zespołów firmowych, a jest ich w tej edycji GMC blisko 100, wystawiają firmy: KGHM (Partner strategiczny GMC), Grupa Kapitałowa PGE, Grupa Saint-Gobain, Lingaro, Tauron (ponad 20 drużyn!), Aperam, ArcelorMittal Poland, Bakalland, Bank Zachodni WBK, Coca Cola HBC, EDF Polska, Liberty Ubezpieczenia, Dom Inwestycyjny Xelion, Motorola, Netia, Robert Bosch, ProContact, TMF Group, Netia, LIngaro, Atos IT Services, Top Farms, Grupa Żywiec, PGNiG Obrót Detaliczny, MBA Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu.

 

Jak mówi Marta Cydejko, Dyrektor Naczelna ds. Zarządzania Kapitałem Ludzkim w KGHM: 

 

– Jednym z ważnych celów KGHM jako przedsiębiorstwa działającego na arenie międzynarodowej jest przygotowanie pracowników do zarządzania jednostkami biznesowymi na całym świecie i prowadzenia międzynarodowych projektów. Nasze zaangażowanie w tegoroczną edycję GMC to zarówno chęć udziału w symulacji biznesowej jako unikalnej opcji rozwoju jak i zaspokojenia konkretnej potrzeby biznesowej. Trzymamy kciuki za wynik pracowników KGHM biorących konkursie, ale bardziej niż na wyniku zależy nam, aby osoby te zakończyły przygodę z GMC bardziej świadome jak wiele czynników należy wziąć pod uwagę zarządzając firmą.

 

W sumie w 16. edycji GMC uczestniczy ponad 330 zespołów z całej Polski. Przygotowania do rywalizacji obejmowały etap treningowy oraz serię webinariów z finalistami poprzednich edycji. Obecnie trwa pierwszy etap online. Do drugiej rundy zakwalifikują się najlepsze zespoły, finał krajowy odbędzie się w marcu na GPW, a finał światowy w kwietniu w Makau (Makao).

 

Zapisy do kolejnej edycji GMC 2016 zostaną uruchomione jeszcze w tym roku!

 

Zapraszamy na www.gmcpoland.pl

Temat pod lupą
Elżbieta Kaproń

Nie chcemy, aby CSR był tylko zestawem pięknych idei

CSR nie jest dziś zbiorem haseł, lecz elementem wartości firmy, realnymi działaniami oraz ważnym kryterium przy wyborze pracodawcy lub partnera w biznesie. O znaczeniu społecznej odpowiedzialności biznesu dla pracowników oraz organizacji rozmawiamy z Elżbietą Kaproń z Accenture Operations.

Więcej artykułów
Awanse
Paweł Surówka

Paweł Surówka prezesem PZU

Rada Nadzorcza Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń Spółki Akcyjnej powołała z dniem 13 kwietnia 2017 roku Pawła Surówkę na stanowisko prezesa zarządu PZU.

Więcej awansów
Wydarzenie tygodnia

European Executive Forum

W imieniu organizatora zapraszamy 26 i 27 kwietnia do warszawskiego hotelu Sheraton, gdzie odbędzie się „European Executive Forum”, międzynarodowy kongres o tematyce przywództwa i zarządzania.

Więcej wydarzeń
UE