Trwa ładowanie. Prosimy o chwilę cierpliwości.
HILLWAY Training & Consulting
Zarządzanie zespołem wirtualnym i rozproszonym
2018-12-13 do 2018-12-14
1750 PLN
Warszawa, mazowieckie
Umiejętności miękkie, Zarządzanie projektami
Otwarte
Data aktualizacji: 2018-11-08
Zgłoś się

Zarządzanie zespołem wirtualnym i rozproszonym

13-14.12.2018

http://www.hillway.pl/zarzadzanie-zespolem-wirtualnym-i-rozproszonym-szkolenie/

 

W zarządzaniu wirtualnym zespołem niezwykle ważny jest szybki przepływ informacji i sprawny komunikat zwrotny, gdyż zarządzając wirtualnymi zespołami, dużo trudniej wyjaśniać ewentualne niejasności, niż pracując w jednym biurze.

Manager rozproszonego zespołu musi być bardziej otwarty, elastyczny, nastawiony na relacje, skłonny do delegowania odpowiedzialności i wspierania indywidualnego rozwoju pracowników. Jednym z kluczowych zadań e-managera jest zarządzanie komunikacją i wiedzą.

Proponujemy 2 dni pełne doświadczeń, ćwiczeń oraz praktycznych narzędzi, które pomogą Wam stać się doskonałym Wirtualnym Menedżerem.

 

Program szkolenia:

„Trzeba rozwiązać problem, jaki ludzie rzeczywiście mają. Ale nie zawsze taki, o którym wiedzą że mają. Dlatego to jest trudne.” Joshua Schachter

 

Zagadnienia szkoleniowe:

  • Wstęp
  • Charakterystyka zespołu rozproszonego, różne rodzaje struktur
  • Inspiracja – firmy, które pracują 100% zdalnie (bez biura)
  • Rola managera w takiej strukturze
  • Największe wyzwania managera zespołu rozproszonego

 

Czerpiąc inspiracje z firm, które funkcjonują w 100% zdalnie, grupa definiuje kluczowe zadania managera zespołu rozproszonego oraz największe wyzwania, które stoją na jego drodze. Uczestnicy odnoszą się do własnych doświadczeń i budują zasób tematów, sytuacji i opinii, do których będziemy odnosić się w trakcie szkolenia.

 

  •  Specyfika pracy w zespołach wirtualnych
    • Różnorodność – największa bariera i największy potencjał
    • Zależność od komunikacja za pomocą narzędzi IT
    • Izolacja i brak relacji bezpośrednich
    • Proces grupowy – droga do budowy zgranego zespołu

 

  • Typologia ról zespołowych

Praca w zespole rozproszonym nie rozwiązuje i nie tworzy nowych problemów  – jedynie pokazuje i uwydatnia istniejące już problemy. Uczestnicy określają na czym tak naprawdę polega specyfika pracy zdalnej i jakie elementy zarządzania są tożsame z zespołami pracującymi w jednym miejscu, a jakie wymagają szczególnej uwagi.

 

  • Komunikacja
    • Tryby synchroniczny i asynchroniczny w komunikacji – kiedy, jak, co

 

  • Skuteczna komunikacja mailowa, kiedy i co pisać?
  • Efektywne spotkania w zespole rozproszonym – tele- i video-konferencje
  • Różnice kulturowe, stereotypy i bariery językowe
  • Przykłady narzędzi wspomagających komunikację w zespole rozproszonym

 

Skuteczna komunikacja to jedno z największych wyzwań w pracy w zespole zdalnym. Szczegółowo omówiona zostaje strategia komunikacyjna (tworzenie planu komunikacji), ale również rozwiązania taktyczne, czy wręcz operacyjne. Trener prezentuje wybór narzędzi, które pozwalają zwiększyć jakość komunikacji.

 

 Wirtualne miejsce pracy

  • Stworzenie systemu zapewniającego wirtualne miejsce pracy
  • Organizacja i wizualizacja pracy w zespole
  • Kanban jako przykład wizualizacji procesu tworzenia wartości

 

  • Porównanie najpopularniejszych narzędzi wspierających pracę zespołu rozproszonego
    • Komunikacja tekstowa, video i współdzielenie ekranu
    • Współpraca – notatki, wirtualne tablice, współdzielone dokumenty
    • Zarządzanie pracą – zadania, projekty, spotkania
    • Zarządzanie zespołem – kultura, nastroje i emocje

 

  • Jak dokonać właściwego wyboru?
  • Narzędzia to nie wszystko – jak świadomie z nich korzystać? Podstawowe błędy

 

W większości przypadków nie widać ani procesu pracy, ani jej efektów – jak zatem zarządzać procesem, kiedy działa się po omacku? Zbudowanie wirtualnego miejsca pracy, które na pierwszy rzut oka pozwala ocenić sytuację i podejmować właściwe decyzje jest kluczowym czynnikiem skutecznej współpracy w zespole rozproszonym. Uczestnicy dowiadują się Jak się do tego zabrać i jakie narzędzia wykorzystać. 

 

  • Budowanie relacji i zaufania
    • Jak zapobiegać anonimowości i izolacji członków zespołu?
    • Jak rozmawiać o rzeczach trudnych na odległość?
    • Dawanie informacji zwrotnej jako fundament zaufania
    • Zdalne zarządzanie konfliktami i silnymi emocjami
    • Zdalne motywowanie – jak skutecznie angażować zespół rozproszony

 

  • 5 dysfunkcji pracy zespołowej – objawy i metody leczenia
  • Integracja zespołu – rola i znaczenie oraz narzędzia

 

Dbanie o silne relacje w zespole – kwestie budowania zaufania, prowadzenia rozmów na tematy wrażliwe lub niezwykle złożone oraz zarządzanie konfliktami. Jak zaangażować wszystkich członków zespołu i dbać o wysokie morale? Informacja zwrotna jako fundamentalny element budowania relacji. 

 

  • Delegowanie jako najwyższa forma zaufania
    • Stopnie delegowania zadań (autonomia a odpowiedzialność)
    • Zawieranie kontraktu
    • Kontrola i odbiór wykonanej pracy
    • Retrospektywa jako koło zamachowe do wprowadzania usprawnień

 

Wykorzystując zdobytą wiedzę na temat komunikacji, znając koncept wirtualnego miejsca pracy, uczestnicy wypracowują zasady skutecznego delegowania zadań. Czym jest delegowania i czym różni się od zlecania, jak zapewnić właściwe wykonanie pracy na czas, a przy tym nie popsuć relacji? 

 

  • Reagowanie na zmiany
    • Dlaczego nie umiemy planować?
    • Jak planować, mimo znanych i nieznanych błędów?
    • Efektywne wyznaczanie i osiąganie celów
    • Typowe pożeracze czasu i wyzwania pracy zdalnej

 

  • Mit 100% utylizacji, jak planować i jak wykorzystywać wolne przebiegi
  • Budowanie kompetencji i rozwój zespołu wirtualnego – jak osiągnąć „samozarządzanie zespołu”

 

Kiedy wspaniały plan zderza się z okrutną rzeczywistością – jak zadbać o szybkie reagowanie zespołu bez wywoływania paniki i pożarów. 

  • Zakończenie
    • Podsumowanie szkolenia – najważniejsze zasady managera zespołu rozproszonego

 

W trakcie warsztatu

  • pracujemy na konkretnych przykładach, nie tylko jak zarządzać pracą wirtualną, ale też jak wyznaczać realne zadania, jak motywować pracowników do osiągania tych zadań oraz jak umiejętnie to kontrolować. W trakcie warsztatów i burz mózgów wypracowanie listy pomysłów (nowe projekty, zmiany, usprawnienia) często z ustalonymi datami ich realizacji lub kryteriami ich oceny
  • pokażemy narzędzia pracy Menedżera zespołu rozproszonego, które pomogą kontrolować pracę zespołu oraz ułatwią szybką i skuteczną reakcję na niespodziewane sytuacje – szkolenia prowadzą praktycy
  • żadnej zbędnej teorii – wykłady i ćwiczenia poprowadzą wyłącznie praktycy, którzy z sukcesem szkolą zespoły obsługi klienta oraz dyrektorów i szefów sprzedaży, obsługi klienta
  • żadnych prezentacji marketingowych – 100% merytoryki i wartości dla naszych uczestników
  • możliwość przeprowadzenia indywidualnych konsultacji z Trenerem po szkoleniu – odpowiemy na każde pytanie, którego być może nie zdążą uczestnicy zadać w czasie warsztatu

 

Cena szkolenia 1750 zł netto / osoba / 2 dni

 

Miejsce szkolenia Warszawa.