Trwa ładowanie. Prosimy o chwilę cierpliwości.
SKwP Oddział w Krakowie
Kraków, małopolskie
Podatki, Księgowość
Otwarte
Data aktualizacji: 2020-05-19
Zgłoś się

Cel kursu, wymagania wstępne i organizacja procesu dydaktycznego.

Celem kursu jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych w zagadnieniach objętych tematyką kursu. Słuchaczami kursu mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy zawodowej oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy oraz

  • zapoznanie uczestników ze zmianami w zakresie ustaw podatkowych PIT, CIT, VAT mające wpływ na rozliczenia podatkowe i funkcjonowanie podatków.
  • Na szkoleniu zostaną przedstawione praktyczne aspekty zmian i skutki zmian dla podatników, w tym w zakresie możliwej optymalizacji podatkowej w związku ze zmianami.
  • Szkolenie zapewnia zapoznanie się Uczestników nie tylko ze zmianami Ustaw podatkowych ale także ze zmianami w aktach wykonawczych do tych ustaw.

Profil uczestnika:

  • Główni Księgowi i księgowi;
  • pracownicy księgowości stosujący na bieżąco przepisy prawa podatkowego;
  • pracownicy Działu Kadr odpowiedzialni za podatkowe rozliczenia pracowników ;
  • Dyrektorzy Finansowi i Ekonomiczni, a także inne osoby odpowiedzialne za prawidłowe stosowanie przepisów podatkowych w podmiocie.
  • Inne firmy , rachunkowe biura oraz inne  osoby zainteresowane tematyką

Rozpoczęcie Godzina 9:30

  • Treści kształcenia
  1. Uregulowania ustawy dotyczące jednolitego pliku kontrolnego (JPK) po wprowadzeniu zmian:
  • Brak składania deklaracji VAT-7
  • Jeden dokument dotyczący deklaracji i ewidencji VAT;
  • Deklaracje, które pozostają, w tym Informacja podsumowująca;
  • Nowy wzór JPK_V7M dla rozliczeń miesięcznych;
  • Nowe zasady dla rozliczeń kwartalnych – druk JPK_V7K;
  • Przepisy przejściowe – obowiązywanie od kwietnia i od lipca 2020 r. – dla kogo?
  1. Problemy związane z nowym JPK:
  • Zasady dokonywania korekt JPK uregulowane w ustawie;
  • Korekta w ciągu 14 dni od daty zawiadomienia;
  • Kary za brak wysyłki JPK;
  • Kary za brak korekty w terminie lub brak informacji o braku korekty;
  • Korekty deklaracji dotyczących poprzednich okresów po zmianie;
  • Zwrot podatku VAT a korekta JPK – konsekwencje podatkowe
  1. Nowy schemat JPK VAT – nowe istotne dane wprowadzane do rejestrów VAT i ujawniane w nowym druku JPK_V7M i JPK_V7K:
  • Kody towarów i usług – czego dotyczą;
  • Zasady wpisywania kodów;
  • Nowe oznaczenia dokumentów: faktur, raportów z kasy fiskalnej, dowodów wewnętrznych;
  • Obowiązek umieszczania oznaczeń dotyczących mechanizmu podzielonej płatności – zasady;
  • Transakcje pomiędzy podmiotami powiązanymi i ich oznaczanie w JPK;
  • Termin płatności – czy należy wpisywać?
  • Pozostałe istotne elementy JPK.
  1. Problemy praktyczne związane z nowymi danymi ujawnianymi w JPK_V7M i JPK_V7K:
  • W jaki sposób kwalifikować towary i usługi do odpowiednich kodów;
  • Kody a inne klasyfikacje np. PKWiU;
  • Kilka pozycji faktury zakupu z różnymi kodami – czy należy ewidencjonować fakturę po pozycjach?
  • Inne kod u kupującego i sprzedającego – konsekwencje podatkowe;
  • MPP – kiedy umieszczać?
  • Co w przypadku dobrowolnego zapisu na fakturze MPP – bez takiego obowiązku?
  • Zasady korygowania JPK w przypadku innych danych niż kwoty;
  • Noty korygujące a korekty JPK.
  1. Nowy wzór JPK_FA:
  • Dane na fakturze a dane w JPK_FA;
  • Obowiązujący schemat nr 3;
  • Różnice w poszczególnych schematach;
  • Zasady umieszczania MPP na fakturach i w JPK po zmianach;
  • Kody towarów i usług – czy obowiązkowe na fakturach?
  • Nieprecyzyjne nazwy towarów i usług na fakturach a dane w JPK;
  • Faktury korekty, duplikaty, faktury wewnętrzne a JPK;
  • Paragony z NIP a dane w JPK – czy to jest faktura?
  1. Założenia wysyłki JPK - Format JPK w przypadku:
  • ksiąg podatkowych i rachunkowych;
  • wyciągów bankowych;
  • magazynu i gospodarki magazynowej;
  • ewidencji zakupów i ewidencji sprzedaży dla podatku VAT;
  • faktur;
  • książki przychodów i rozchodów;
  • ewidencji przychodów.
  1. Problemy techniczne z funkcjonowaniem JPK:
  • Obowiązek dostosowania systemów księgowych do JPK;
  • Problemy techniczne związane z funkcjonowaniem JPK a możliwość wysyłki w innej formie dokumentów;
  • Kontrola podatkowa „standardowa” a drogą elektroniczną – różnice;
  • Żądania US wysyłki innych JPK oprócz ewidencji – zasady kontroli i czynności sprawdzających US w 2020 r.;
  • Problemy techniczne z wysyłką JPK – brak prawidłowego przekształcenia dokumentów, brak prawidłowej wysyłki JPK;
  • Brak UPO – konsekwencje praktyczne, w tym czy konieczny czynny żal?
  • Kontrole w zakresie wysyłki JPK różnych dokumentów – praktyczne aspekty.
  1. Nowe e-paragony:
  • Kasy on-line – zasady stosowania;
  • Przepisy przejściowe – kto kiedy ma obowiązek wymiany kasy fiskalnej?
  • Dane na paragonie a na e-paragonie;
  • Dane otrzymywane przez US;
  • Wysyłka e-paragonów w jakim formacie?
  • Problemy techniczne związane z wysyłką – uregulowania prawne;
  • Możliwość przekazywania na nośnikach pamięci paragonów – w jakich przypadkach?
  • Kontrole US w zakresie e-paragonów;
  • Korekta sprzedaży paragonowej – sposób wykazywania w przypadku e-paragonów.
  1. Pytania uczestników.

Metody pracy

Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o zajęcia wykładowo-seminaryjne z ćwiczeniami praktycznymi, (studia przypadków, ich analiza, angażowanie uczestników do wymiany spostrzeżeń i wniosków), stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów oraz naukę własną słuchacza.

Efekty kształcenia

Efektem kształcenia na kursie będzie nabycie umiejętności polegających na:
•    doskonaleniu posiadanej wiedzy i umiejętności zawodowych,
•    wykonywanie pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej,
•    przewidywaniu skutków i ponoszeniu odpowiedzialności za podjęte działania.

Warunki zaliczenia kursu:

Formą zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach szkoleniowych. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu na podstawie paragrafu 22 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz.U. poz.652). 

Warunki płatności i rezygnacji:

  1. Przesłanie formularza on-line  stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.

      2.Wpłaty w pełnej wysokości zamówienia należy dokonać najpóźniej 1 dzień przed rozpoczęciem realizacji szkolenia.  W tytule przelewu podajemy tytuł kursu/szkolenia.
Rachunek bankowy: BS 86 8450 0005 0050 0551 8853 0001

  1. Faktura pro forma zostanie wystawiona w momencie potwierdzenia szkolenia na pisemną prośbę uczestnika ze wskazaniem  adresu e-mail  (nie dotyczy sektora  publicznego).
  2. W przypadku rezygnacji po otrzymaniu „potwierdzenia udziału w szkoleniu” ponoszą Państwo 100% kosztów uczestnictwa. Rezygnację należy przesłać w formie  pisemnej na adres olkusz@skwp.krakow.pl Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora.

Informacje o kadrze:

Wykładowca : Joanna Patyk Prawnik, Absolwentka i stypendystka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Posiada 16-letnie doświadczenie w zakresie podatków, które zdobyła pracując w kancelarii prawno – podatkowej oraz międzynarodowej firmie konsultingowej. Obecnie właścicielka Kancelarii Podatkowej TAX & BUSINESS. Specjalistka w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, w tym rozliczeń transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi – Transfer Pricing oraz podatku u źródła, a także podatku od towarów i usług. Współautorka książek: “Dokumentacja VAT”, „Komentarz do podatku dochodowego od osób prawnych” – wydanie:2008 i 2010 oraz autorka licznych publikacji prasowych, w tym w Gazecie Prawnej oraz Przeglądzie Podatkowym.

Zapisy na szkolenie:
Zgłoszenie na szkolenie dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny po kliknięciu guzika

"Zapisz się".

 

SERDECZNIE ZAPRASZAMY  !!!