Trwa ładowanie. Prosimy o chwilę cierpliwości.

KURS - ONLINE

NAZWA KURSU : 

"Kurs  dla kandydatów na Samodzielnego księgowego (bilansistę) - specjalistę ds. rachunkowości - poziom średniozaawansowany" ONLINE

Cel kursu, wymagania wstępne i organizacja procesu dydaktycznego.

Celem kształcenia jest przygotowanie kandydata do pracy w zawodzie specjalisty ds. rachunkowości. Przygotowanie to ma mieć charakter zarówno teoretyczny jak i praktyczny, tak aby po zakończeniu kursu absolwent posiadał wiedzę i umiejętności z zakresu samodzielnego księgowego ,a także potrafił w praktyce stosować zasady etyki zawodowej opisane w „Kodeksie zawodowej etyki w rachunkowości”.

Słuchaczami kursu dla kandydatów na specjalistę ds. rachunkowości mogą być osoby:

a) posiadające co najmniej wykształcenie średnie oraz wiedzę i umiejętności księgowego potwierdzone:

  • zaświadczeniem kwalifikacyjnym z zakresu I stopnia, uzyskanym po egzaminie kończącym kształcenie prowadzone przez Stowarzyszenie (certyfikat SKwP) lub
  • zaświadczeniem  ukończenia w SkwP kursu  dla kandydata na księgowego lub
  • tytułem technika rachunkowości lub
  • inną formą uznaną przez organizatora kształcenia za równoważną ( np. doświadczenie zawodowe w rachunkowości ),

b) uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy w zawodzie księgowego,

c) rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy zawodowej.

Czas trwania kursu to 190 godzin lekcyjnych online (1hl = 45 min.), w tym 4 godziny lekcyjne przeznaczone na egzamin (egzamin w formie stacjonarnej).

Zajęcia odbywają się w systemie nauki zdalnej przy raz w tygodniu, w niedzielę po 6 godz. lekcyjnych od godziny 9.00.

Do uczestnictwa w zajęciach uczestnicy muszą dysponować komputerem z podłączeniem do internetu.

Treści kształcenia

Program kursu obejmuje 3 bloki tematyczne:

1. Rachunkowość z elementami etyki - 126 godzin:

  • Zagadnienia organizacji rachunkowości
  • Wymogi zapewniania bezpieczeństwa przetwarzania danych
  • Aktywa pieniężne i kredyty bankowe
  • Rozrachunki
  • Księgowość materiałowa i towarowa
  • Niefinansowe aktywa trwałe
  • Inwestycje i zobowiązania finansowe
  • Kapitały (fundusze) własne
  • Rezerwy na zobowiązania, rozliczenia międzyokresowe
  • Przychody i koszty podstawowej działalności operacyjnej
  • Wynik finansowy
  • Podstawowe elementy jednostkowego sprawozdania finansowego
  • Zasady zawodowej etyki w rachunkowości

2. Zagadnienia prawa podatkowego - 40 godzin:

  • Podatek od towarów i usług (VAT)
  • Podatek dochodowy w działalności gospodarczej (CIT i PIT)
  • Podmiot gospodarczy jako płatnik podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie wynagrodzeń ze stosunku pracy, umów cywilno-prawnych i innych świadczeń na rzecz pracowników
  • Podatki kosztowe i opłaty
  • Wybrane problemy Ordynacji podatkowej

3. Wybrane problemy prawa pracy, ubezpieczeń społecznych i prawa gospodarczego - 20 godzin:

  • Prawo pracy
  • Prawo ubezpieczeń społecznych
  • Prawo gospodarcze

Metody pracy

Proces kształcenia oparty jest o prowadzone ONLINE zajęcia wykładowo-seminaryjne z ćwiczeniami praktycznymi, skoncentrowane na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów oraz podręcznikach i nauce własnej słuchacza.
Do uczestnictwa w zajęciach uczestnicy muszą dysponować komputerem z podłączeniem do internetu.

Efekty kształcenia

Efektem kształcenia na kursie będzie nabyta wiedza i opanowane umiejętności zawodowe, a także zdolność wykonywania pracy polegającej na:

  • ocenie poprawności dowodów księgowych i zapisów w księgach rachunkowych,
  • dekretowaniu i ewidencjonowanie operacji gospodarczych występujących w jednostkach gospodarczych,
  • ewidencjonowaniu i rozliczanie kosztów w różnych przekrojach klasyfikacyjnych,
  • sporządzaniu rocznego sprawozdania finansowego: bilansu, rachunku zysków i strat oraz informacji dodatkowej,
  • przygotowaniu deklaracji, zeznań podatkowych i informacji dotyczących podatków dochodowych oraz podatku od towarów i usług.

Warunki zaliczenia kursu

Formą zaliczenia kursu jest przynajmniej 70% obecności na zajęciach szkoleniowych oraz egzamin pisemny w formie stacjonarnej. Osoba, która na egzaminie uzyska co najmniej 30% punktów możliwych do osiągnięcia, otrzyma „zaświadczenie o ukończeniu kursu” na podstawie  § 22 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U.poz. 652).

Osoba, która na egzaminie uzyskała co najmniej 60% punktów możliwych do osiągnięcia z całości pracy i jednocześnie minimum 40% z każdej części egzaminu oraz spełnia wymagane warunki otrzymuje dodatkowo Certyfikat "Specjalisty ds. rachunkowości” potwierdzający ukończenie II stopnia kwalifikacyjnego ścieżki edukacyjnej SKwP.

Informacja o kadrze

Wykładowcami na kursie są wysoko kwalifikowani praktycy, biegli rewidenci, pracownicy służb fiskalnych, wykładowcy z Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Szczegółowe dane  dotyczące wykładowców  zawiera zakładka: .

Zgłoszenia

Zgłoszenie na szkolenie dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny po kliknięciu guzika "Zapisz się".

Na około dwa tygodnie przed rozpoczęciem kursu otrzymacie Państwo zawiadomienie drogą mailową z prośbą o potwierdzenie uczestnictwa w kursie. Po dokonaniu potwierdzenia (mailem lub telefonicznie) - można dokonywać płatności.

Jeśli płatnikiem jest Firma (nie ma znaczenia , czy w części, czy w całości) - należy przesłać do nas , które zamieszczone jest na naszej stronie internetowej. Oświadczenie to, opieczętowane i podpisane przez osobę decyzyjną w Firmie, należy przesłać do nas scanem a w dniu rozpoczęcia kursu - dostarczyć w oryginale.

 

Warunki płatności i rezygnacji:

1. Przesłanie formularza on-line stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.

2. W przypadku płatności przez osobę fizyczną istnieje możliwość opłat ratalnych: 50% płatne przed rozpoczęciem kursu (najpóźniej w dniu rozpoczęcia), pozostałe 50% do połowy czasu trwania kursu. W przypadku firmy 100% wartości kursu jest płatne przed jego rozpoczęciem.

Przedpłaty w wysokości 50% lub 100% prosimy kierować na numer konta:

Santander Bank: 34 1910 1048 4000 5885 1121 0001; tytułem: imię i nazwisko oraz nazwa szkolenia.

3. Faktura pro forma zostaje wystawiona na pisemną prośbę uczestnika, po wcześniejszym wypełnieniu i przesłaniu do organizatora oświadczenia.

4. Rezygnację należy przesłać w formie pisemnej na adres 

Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora oraz otrzymania od niego potwierdzenia przyjęcia rezygnacji.

5. Brak uiszczenia wpłaty oraz nieobecność na szkoleniu nie są jednoznaczne z rezygnacją.