Specjalista ds kadr i płac ( 94 godz. )
Cel kursu, wymagania wstępne i organizacja procesu dydaktycznego
Celem kształcenia jest kompleksowe przygotowanie kandydata do pracy na stanowisku kadrowo-płacowym z uwzględnieniem interpretowania najnowszych źródeł prawa. Uczestnik pozna powszechnie obowiązujące prawo, a także dowie się jak stosować je w praktyce Specjalisty ds. kadr i płac. Nauczy się współpracować z US i ZUS.
Kurs przeznaczony jest dla wszystkich osób, które zamierzają podjąć pracę w działach kadrowo – płacowych w zakładach pracy, a w związku z tym w możliwie szybki i wygodny sposób zdobyć odpowiednią wiedzę i doświadczenie.
Szkolenie opracowane jest w taki sposób, aby umożliwić Uczestnikom, w stosunkowo krótkim czasie i w maksymalnie wygodnej formie, przyswojenie niezbędnej wiedzy z zakresu prawa pracy i naliczania wynagrodzeń pracowniczych oraz podjęcie pracy bez zbędnego stresu.
Nasz kurs “Specjalista do spraw kadr i płac” – kurs online z zaświadczeniem MEN to wygodna, szybka i efektywna forma nauki dla wszystkich, którzy planują podjęcie pracy w działach kadrowo – płacowych.
Kurs oparty będzie o aktualne przepisy prawa w 2020 i 2021 roku i najnowszą praktykę. Na bieżąco śledzimy zmiany legislacyjne, dlatego korzystając z naszego kursu uczestnik ma pewność, że wykonując pracę będzie działał zgodnie z obowiązującym prawem. W kursie zawarte są wszystkie zagadnienia niezbędne do wykonywania zawodu Specjalista ds kadr i płac w 2021 roku
Czas trwania kursu : planowane rozpoczęcie 18.02.2021 zakończenie 06.05 .2021
Rozpoczęcie : 16.00 - 19.15 ( w dni powszednie ) 8.00 - 14.45 ( w soboty )
Wymiar godzin : 94 godz. lekcyjne
Płatność : w ratach określonych w umowie
Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem Internetu przy użyciu portalu clickmeeting.pl
Minimalne wymagania dotyczące sprzętu dla uczestników webinarium:
Treści kształcenia
Program kursu obejmuje 5 modułów tematycznych:
1. Obsługa kadrowa zatrudnienia - 28 godz.
a) Podstawy prawne nawiązywania stosunku pracy.
b) Umowa o pracę.
c) Zasady dokonywania zmian warunków umowy o pracę w trakcie trwania zatrudnienia.
d) Ustanie zatrudnienia i jego dokumentowanie.
e) Sporządzanie i prowadzenie dokumentacji pracowniczej - teczka akt osobowych.
f) Czas pracy.
g) Urlopy pracownicze i inne zwolnienia od pracy.
h) Uprawnienia pracowników związane z rodzicielstwem.
i) Obowiązki pracodawcy w zakresie podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników oraz uprawnienia pracowników.
j) Odpowiedzialność pracowników wobec pracodawcy.
k) Pozostałe wzajemne obowiązki pracodawcy i pracownika.
l) Podstawy prawne i zasady nawiązywania umów cywilnoprawnych.
2. Ubezpieczenia i pozostałe fundusze oraz świadczenia ubezpieczeniowe - 22 godz.
a) Ubezpieczenia społeczne.
b) Wysokość, zasady ustalania oraz podstawa wymiaru składek.
c) Ubezpieczenia zdrowotne.
d) Obowiązki płatnika składek na ubezpieczenia i fundusze oraz dokumentacja w tym zakresie.
e) Świadczenia z ubezpieczenia chorobowego.
f) Świadczenia z ubezpieczenia wypadkowego.
g) Obowiązki płatnika w zakresie przygotowywania dokumentacji dla celów emerytalno-rentowych.
3. Wynagrodzenia w aspekcie listy płac - 20 godz.
a) Wynagrodzenia ze stosunku pracy.
b) Wynagrodzenia bezosobowe - zasady wypłacania.
4. Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie wynagrodzeń - 8 godz.
a) Schemat opodatkowania przychodów ze stosunku pracy.
b) Zasady poboru zaliczek na podatek dochodowy od przychodów ze stosunku pracy.
c) Zasady poboru zaliczek na podatek dochodowy od przychodów z działalności wykonywanej osobiście.
d) Obowiązki płatnika w zakresie obsługi podatku dochodowego od przychodów ze stosunku pracy oraz z działalności wykonywanej osobiście.
e) Dokumentacja w zakresie podatku dochodowego sporządzana przez płatnika.
5. Lista płac - podsumowanie 4 godz.
a) Przekrojowe ćwiczenia praktyczne z zakresu kompleksowego sporządzenia listy płac.
6. Obsługa aplikacji ZUS „PŁATNIK” - zajęcia komputerowe - 12 godz.
a) Zasady przekazywania dokumentów do ZUS,
b) O programie (instalacja, założenie kartoteki itp.),
c) Ćwiczenia praktyczne.
Metody pracy
Proces kształcenia oparty jest o prowadzone ONLINE zajęcia wykładowo-seminaryjne z ćwiczeniami praktycznymi, skoncentrowane na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów oraz kodeksie pracy , skryptach opracowanych przez wykładowców i nauce własnej słuchacza.
Efekty kształcenia
Efektem kształcenia na kursie będzie nabyta wiedza i opanowane umiejętności zawodowe, a także kompetencje społeczne dające zdolność wykonywania pracy polegającej na:
Warunki zaliczenia kursu
Formą zaliczenia kursu jest przynajmniej 80% obecności na zajęciach szkoleniowych. Podstawą do sporządzenia protokołu zaliczenia jest imienna lista obecności sprawdzana każdorazowo przez prowadzącego prelegenta i osobę odpowiedzialną ze strony organizatora. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu na podstawie § 22 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 r w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych ( Dz.U. poz 652 )
Warunki płatności i rezygnacji
Płatnik zobowiązuje się do wpłaty czesnego w terminach i kwotach ustalonych w umowie. Wpłat czesnego dokonuje się przelewem na konto bankowe: Santander bank : 87 1090 2053 0000 0001 4341 4894
Informacja o wykładowcach
Dział " KADRY "
Michał Olesiak
Prawnik z 9-letnim stażem w Państwowej Inspekcji Pracy. W 2005 r. odbył aplikację administracyjną w Państwowej Inspekcji Pracy. W 2008 r. złożył egzamin sędziowski. Obecnie doradca oraz trener prawa pracy, a także członek rady programowej miesięcznika „Kadry i Płace w Administracji”. Od 2005 r. obecny na rynku szkoleniowym, współpracuje z szeregiem instytucji szkoleniowych.
Wśród uczestników dotychczasowych szkoleń byli pracownicy działów odpowiedzialnych za zarządzanie zasobami ludzkimi z sektora prywatnego (m.in.: ING Banku Śląskiego, TAURON Polska Energia S.A., , Philips Lighting Poland S.A., Rossmann Supermarkety Drogeryjne Polska Sp. z o.o., Hutchinson Poland Sp. z o.o., FCA Services Polska (FIAT), Lear Corporation Polska, Transgourmet Polska, Saint Gobain Construction Products Polska Sp. z o. o., Synthos S.A.), jak i jednostek budżetowych (jednostki organizacyjne Ministerstwa Finansów, Warmińsko – Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego, Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego, Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego), a także Totalizatora Sportowego, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Lasów Państwowych.
W chwili obecnej na bieżąco współpracuje w obszarze prawa pracy (doradztwo oraz szkolenia wewnętrzne) z działami personalnymi wymagających pracodawców z branży produkcyjnej oraz samorządowej.
Autor ponad trzydziestu publikacji drukowanych w miesięczniku „Kadry i Płace w Administracji”, a także współautor poradnika z zakresu prawa pracy „W pierwszej pracy”. Autor publikacji „Związki zawodowe w urzędzie”, wyd. Presscom sp. z o.o.
Dział " PŁACE "
Anna Kędzierska - Adamczyk
Swoją przygodę z podatkami rozpoczęła w 1994 roku, jeszcze w czasie studiów prawniczych na Uniwersytecie Śląskim.Dzięki temu, że połączyła pracę z pasją, w 1995 roku otworzyła Kancelarię Podatkową „COGITO”, w której obecnie zatrudnia kilkanaście osób i posiada ponad 200 stałych Klientów. Zdobywając wiedzę i doświadczenie w dziedzinie płac, prawa pracy, tematyki związanej z ZUS oraz w obszarze szeroko rozumianego prawa podatkowego rozpoczęła w 2005 roku prowadzenie działalności szkoleniowej. Walor doświadczenia i praktyki jest najbardziej cenionym przez wielu uczestników szkoleń. Przez ostatnich 15 lat przeprowadziła ponad tysiąc szkoleń.
Cały czas zdobywa nową wiedzę i doświadczenie, śledząc ścieżki legislacji, interpretacje i orzecznictwo. Dyskutując z uczestnikami szkoleń ciągle się uczy i zdobywa nowe doświadczenia, którymi następnie dzieli się z kursantami.
Współpracuje z Akademią Ekonomiczną w Krakowie, Akademią WSB w Dąbrowie Górniczej, ze Stowarzyszeniem Księgowych w Polsce, z polskim Towarzystwem Ekonomicznym i wieloma cenionymi na rynku szkoleniowym firmami szkoleniowymi.
Szkolenia z Panią Anną, to nie tylko potężna dawka wiedzy, ale także świetna atmosfera oraz mnóstwo przypadków, których scenariusz napisało życie.
Zapisy na kurs :
Zgłoszenie na kurs dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny po kliknięciu guzika
" Zapisz się "
Jeśli płatnikiem jest Firma ( w części lub w całości ) - należy przesłać do nas oświadczenie .
Dane kontaktowe :
SKwP Oddział Tarnów ul. Kopernika 8/2
e:mail: tarnow@skwp.krakow.pl
tel: 14 622 22 08; 530 684 229; 574 326 399;
Chcesz otrzymywać podobne oferty szkoleń mailem?
Dziękujemy za utworzenie powiadomienia. Nowe oferty szkoleń spełniające ustawione przez Ciebie kryteria będą przesyłane na Twój adres e-mail.
Zamknij okno, aby wrócić do listy ofert szkoleń.