Akcja edukacyjna BILANS 2020
Program 4-dniowego szkolenia obejmować będzie zagadnienia:
I. 13.11.2020r.- Podatek VAT - SZKOLENIE ZREALIZOWANE
II. 26.11.2020r.- Podatek dochodowy od osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą - SZKOLENIE ZREALIZOWANE
III. 01.12.2020r.- Podatek dochodowy od osób prawnych - SZKOLENIE ZREALIZOWANE
IV. 27.01.2021- Zamknięcie Ksiąg Rachunkowych
Warunkiem uzyskania zaświadczenia o ukończeniu szkolenia jest udział w przynajmniej 3 modułach.
Istnieje możliwość wzięcia udziału w wybranym module szkoleniowym- cena 260 zł/1 moduł
Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem Internetu przy użyciu portalu clickmeeting.pl
Minimalne wymagania dotyczące sprzętu dla uczestników webinarium:
W przypadku wkroczenia przez powiat nowotarski w żółtą strefę istnieje możliwość zorganizowania szkolenia w formie hybrydowej (50% uczestników zdalnie, 50 % uczestników stacjonarnie).
Zakres tematyczny:
Moduł I:
Podatek od towarów i usług (VAT) (2020).
1.Dostawa towarów oraz świadczenie usług. Analiza orzecznictwa oraz interpretacji.
2. Nieodpłatna dostawa towarów oraz nieodpłatne świadczenie usług. Wyłączenia. Próbki oraz prezenty małej wartości. Wyjątek od reguły ogólnej. Samochody służbowe wykorzystywane na cele prywatne.
3. Obowiązek podatkowy.
4. Podstawa opodatkowania.
5. Nowa matryca stawek VAT. Wiążąca informacja stawkowa (WIS). Tryb pozyskania oraz zakres ochrony.
6. Prawo do odliczenia podatku naliczonego.
7. Płatność a odliczenie podatku naliczonego. Fakultatywny oraz obowiązkowy mechanizm podzielonej płatności (MPP).
8. Zwrot nadwyżki podatku naliczonego nad podatkiem należnym. Zaliczenie nadwyżki na poczet zobowiązań podatkowych.
9. Dokumentowanie obrotu z podatnikami.
10. Dokumentowanie obrotu z konsumentami.
11. Obowiązki ewidencyjne oraz informacyjne.
12.VAT w obrocie międzynarodowym.
13. Podatnicy VAT czynni. Podatnicy VAT zwolnieni. Znaczenie „białej listy”. Podatnicy VAT UE.
14. SLIM VAT.
15. Pytania i odpowiedzi.
Moduł II:
Podatek dochodowy od osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą 2020 r.
I. Zmiany przepisów na 2020 r.
- rachunki zamieszczone w Wykazie
- rachunki wirtualne
- rachunki podmiotów zagranicznych
- rachunki gospodarki własnej i tzw. rachunki cesyjne, faktoring ( zm. Dz. U. z 2020 r. poz.1065 / art.1 / od 1.07.2020 r. )
- rachunki powiernicze i depozytowe
- karty płatnicze, usługi pay-by-link
- potrącenie wierzytelności
- zaliczki lub raty
- podatnicy zwolnieni z VAT
- konsekwencje w podatku PIT dokonania płatności na rachunek spoza Wykazu
- możliwość uniknięcia negatywnych konsekwencji podatkowych w przypadku dokonania
zapłaty na rachunek spoza Wykazu
- przepisy przejściowe
3. MPP – mechanizm podzielonej płatności – płatność dotycząca transakcji powyżej 15 000 zł
- obligatoryjna forma MPP – przesłanki
- obowiązek posiadania rachunku rozliczeniowego
- oznaczenie faktury
- MPP a faktoring
- MPP a możliwość potrącenia wierzytelności
- zaliczki w MPP
- podatnicy zwolnieni z VAT
- sankcje w podatku PI w przypadku pominięcia MPP
- przepisy przejściowe
II. Szczególne rozwiązania w podatku PIT w związku z COVID-19
Dz.U. z 2020 r. poz.728
Dz.U. z 2020 r. poz.916
19. Koszty związane z COVID-19:
- koszty ochrony ( płyny do dezynfekcji, maseczki ochronne na twarz, rękawiczki, usługi związane z odkażaniem firmy, itp. )
- straty w środkach obrotowych ( wartość likwidowanych towarów handlowych, które nie zostały sprzedane )
- wydatki na pracę zdalną ( zakup laptopów, monitorów, dostępu do internetu, koszty energii elektrycznej związanej z wykonywaną pracą, wydatki na odwołaną konferencję, szkolenie, podróż służbową, i inne )
1) Darowizny
2) Ulga na złe długi
Przerwa w prowadzeniu działalności gospodarczej, z powodu COVID-19 a obowiązek
zawiadamiania o przerwie urzędu skarbowego.
III. Zasady ogólne
Moment powstania przychodu, w tym zasady wyboru daty powstania przychodów zaliczek
podlegających zarejestrowaniu przy zastosowaniu kasy rejestrującej
Pozostałe rodzaje przychodów z działalności gospodarczej:
- odpłatne zbycie składników majątkowych
- dotacje, subwencje, dopłaty, nieodpłatne świadczenia
- odsetki od lokat terminowych i innych form oszczędzania, przechowywania lub inwestowania
- otrzymane odszkodowania za szkody dotyczące składników majątku związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą
- inne
Katalog wyłączeń z przychodów:
- zaliczki i inne
Korekta przychodów
- dotacje, subwencje, dopłaty, refundacje z PFRON, z Urzędu Pracy i środki unijne na podjęcie
działalności gospodarczej i inne
- zwolnienie od podatku odszkodowań za szkody w ŚT, z wyjątkiem samochodów osobowych
Potrącalność kosztów w czasie:
- metoda memoriałowa
- metoda kasowa
Korekta kosztów
Koszty odpisów amortyzacyjnych ŚT i WNP
Zasady zaliczania do kosztów jednorazowej wartości transakcji przekraczającej 15 000 zł
Pozostałe koszty:
- straty w środkach trwałych i wartościach niematerialnych i prawnych / m.in.inwestycji w obcych środkach trwałych /
- zaliczanie do kosztów uzyskania przychodów wynagrodzenia małżonka podatnika i małoletnich dzieci podatnika, a w spółce wynagrodzenia małżonków i małoletnich dzieci wspólników
- reprezentacja / poczęstunek dla kontrahenta w firmie, w zakładzie gastronomicznym, wydatki na upominki dla kontrahentów, itp./, reklama, imprezy integracyjne, świadczenia medyczne,
dokształcanie podatnika i pracownika, szkolenia dla kontrahentów
- limit kosztów uzyskania przychodów w odniesieniu do składek na rzecz organizacji
zrzeszających przedsiębiorców i pracodawców, do których przynależność nie jest obowiązkowa
- amortyzacja samochodów osobowych a koszty uzyskania przychodów
- koszty uzyskania przychodów z tytułu wydatków związanych z używaniem dla potrzeb
działalności gospodarczej samochodów osobowych, w tym leasingowanych
- obowiązek prowadzenia ewidencji przebiegu pojazdu dla celów podatku VAT, w przypadku
używania samochodu osobowego
- wysokość składki z tytułu ubezpieczenia samochodu osobowego, jaka może być zaliczona do
kosztów uzyskania przychodów ( składki AC, OC, NWW )
- podatek naliczony i należny od towarów i usług (VAT), podatek od wartości dodanej
- zasady zaliczania do kosztów należności z tytułu umów o pracę i pokrewnych
- zasady zaliczania do kosztów składek na ubezpieczenia społeczne w części finansowanej przez
płatnika, składek na FP oraz FGŚP
- i inne
nabytego uprzednio samochodu osobowego będącego środkiem trwałym
- podatek wg skali podatkowej
- podatek liniowy
- zaliczki / miesięczne, kwartalne, uproszczone /
- zasady wyboru zaliczek kwartalnych i uproszczonych
- zeznania
- obowiązek składania urzędom skarbowym zeznania, o wysokości osiągniętego dochodu (
poniesionej straty ) w roku podatkowym, w terminie od 15 lutego do dnia 30 kwietnia roku
następującego po roku podatkowym
Moduł III:
PODATEK DOCHODOWY OD OSÓB PRAWNYCH
1.Źródła przychodów i ich rozliczanie w 2020 roku, w szczególności:
2. Ulga na złe długi i jej zastosowanie w 2020 roku
3. Płatności na rachunek spoza białej listy – zmiana przepisów od 1 lipca 2020 r. i ich wdrożenie od 1 stycznia 2020 r.
4. Koszty finansowania wewnętrznego – w tym nowa klauzula unikania opodatkowania.
5. Koszty finansowania dłużnego:
6. Koszty limitowane na podstawie art. 15e ustawy:
7. Stawka CIT 9% - zagadnienia problemowe i ryzyka błędów.
8. Wybrane rozwiązania wynikające z tarczy antykryzysowej Covid-19 na gruncie CIT:
9. Subwencje z Polskiego Funduszu Rozwoju – skutki w CIT po stronie przychodów i kosztów podatkowych; wyjaśnienia i komunikaty MF i PFR.
Pozostałe moduły w opracowaniu.
Celem szkolenia jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych w zagadnieniach objętych tematyką szkolenia. Słuchaczami szkolenia mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy zawodowej oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy. Czas szkolenia wynosi 2o godzin lekcyjnych plus 4 godziny na konsultacje indywidualne ze słuchaczami kursu.
Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o: zajęcia wykładowo-seminaryjne z ćwiczeniami praktycznymi, (studia przypadków i ich analiza, angażowanie uczestników do wymiany spostrzeżeń i wniosków), stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów oraz naukę własną słuchacza.
Efektem kształcenia na szkoleniu będzie nabycie umiejętności polegających na:
-doskonaleniu posiadanej wiedzy i umiejętności zawodowych,
-wykonywanie pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej,
-przewidywaniu skutków i ponoszeniu odpowiedzialności za podjęte działania.
Formą zaliczenia szkolenia jest uczestniczenie w trzech zajęciach. Po zakończeniu szkolenia uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia na podstawie § 22 ust.3 Rozp.MEN z dnia 19 marca 2019r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz.U.2019.652).
Płatnik zobowiązuje się do zapłaty za szkolenie w terminie ustalonym przez Organizatora.
2.Wpłaty w pełnej wysokości należy dokonać w terminie 2 dni przed rozpoczęciem realizacji szkolenia podając tytuł kursu na konto:
Uwaga zmiana rachunku bankowego od 1 października 2020!
Nowy rachunek bankowy: Santander Bank Polska S.A.,
nr rach.: 17 1090 2053 0000 0001 4647 3206
Marcin Górski- Adwokat, Doradca Podatkowy. Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego w Warszawie, ukończył aplikację adwokacką przy Okręgowej Radzie Adwokackiej w Warszawie, zdał egzamin na doradcę podatkowego. Pracował dla Artur Andersen Polska sp. z o.o. i Artur Andersen sp. z o.o. – dział podatkowy oraz dla Instytutu Studiów Podatkowych Modzelewski i Wspólnicy sp. z o.o. (ISP). W ramach swojej praktyki doradzał Klientom z punktu widzenia podatkowego i prawnego w skomplikowanych transakcjach gospodarczych (restrukturyzacja prowadzonej działalności gospodarczej) oraz reprezentował Klientów w spektakularnych sporach z organami podatkowymi. Posiada bogate doświadczenie w zakresie audytów podatkowych oraz dokumentacji transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi. Posiada doświadczenie w zakresie obsługi przedsiębiorców w takich branżach jak: przemysł ciężki, hutnictwo, wodociągi i gospodarka odpadami, energetyka, branża budowlana i deweloperska, branża auto-moto, branża IT, finanse.
Wykładowca SKwP, ekspert z dziedziny PDOF z wieloletnim doświadczeniem w pracy w organach skarbowych, trener, długoletni współpracownik SKwP.
dr. Małgorzata Rzeszutek – właściciel kancelarii podatkowej, doradca podatkowy zajmująca się na co dzień audytami podatkowymi, specjalista w prawie podatkowym i dziedzinach pokrewnych, absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, doktorantka w zakresie prawa handlowego, wiedza i doświadczenie to wieloletnia praktyka w spółkach audytorskich, praca dydaktyczna w szkołach wyższych oraz przeprowadzanie audytów podatkowych w spółkach podlegających badaniu sprawozdań finansowych. Autorka publikacji w zakresie podatku dochodowego i podatku VAT.
Ilona Bienias - biegły rewident, praktyk, właścicielka biura doradztwa ekonomiczno-finansowego, autorka kompleksowego opracowania „Przykładowej dokumentacji z badania sprawozdania finansowego dla biegłych rewidentów”
SKwP Oddział w Nowym Targu
Ul. Mickiewicza 2a
tel. 18 264-87-80
tel. kom. 530 682 665, 574 604 202
Chcesz otrzymywać podobne oferty szkoleń mailem?
Dziękujemy za utworzenie powiadomienia. Nowe oferty szkoleń spełniające ustawione przez Ciebie kryteria będą przesyłane na Twój adres e-mail.
Zamknij okno, aby wrócić do listy ofert szkoleń.