Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem internetu przy użyciu portalu ClickMeeting.pl
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie płatności na dzień roboczy przed szkoleniem (w przypadku płatności w dniu szkolenia wymagany jest mail z potwierdzeniem płatności).
Informujemy, że Członkom Stowarzyszenia z opłaconą bieżącą składką członkowską przysługuje 15% rabatu na szkolenie:
- Członkom Zwyczajnym samodzielnie opłacającym szkolenie,
- Członkom Wspierającym delegującym pracowników na szkolenie.
Minimalne wymagania dotyczące sprzętu dla uczestników:
Szkolenie ma na celu przybliżyć uczestnikom planowane zmiany, które mają wejść do ustawy VAT z początkiem roku 2021 r. Szkolenie będzie prowadzone w sposób warsztatowo-wykładowy i będzie wzbogacone o liczne dyskusje.
Celem szkolenia jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych w zagadnieniach objętych tematyką szkolenia. Słuchaczami szkolenia mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy zawodowej oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy.
Czas trwania szkolenia wynosi 8 godzin lekcyjnych.
Rozpoczęcie: godzina 9:00
I. Istota regulacji.
II. Zmiany w zakresie nieodpłatnych przekazań. Prezenty małej wartości. Dotychczasowa praktyka. Zmiany w zakresie wartości.
III. Korekta podstawy opodatkowania. Dotychczasowa regulacja. Korekta podstawy opodatkowania in minus. Korekta podstawy opodatkowania in plus. Korekta podstawy opodatkowanej. Korekta podstawy opodatkowania bez podatku. Znaczenie otrzymania potwierdzenia otrzymania faktury korygującej. Znaczenia podjęcia próby doręczenia faktury korygującej. Znaczenie uzgodnienia korekty pomiędzy dostawcą oraz nabywcą. Znaczenie przyczyny korekty.
IV. Podstawa opodatkowania wyrażona w walucie obcej. Kiedy ten sam kurs dla potrzeb VAT oraz dla potrzeb podatków dochodowych? Co w przypadku jeżeli transakcja nie stanowi przychodów podatkowych?
V. Zmiany w zakresie obrotu międzynarodowego. Zaliczka na poczet eksportu. Moment otrzymania zaliczki. Moment dostawy towarów. Moment otrzymania dokumentów potwierdzających eksport towarów. Zmiany w zakresie terminu otrzymania zaliczki a momentu dostawy towarów.
VI. Zmiany w zakresie odliczenia podatku naliczonego. Kiedy można odliczyć podatek naliczony od usług gastronomicznych? Nowy termin odliczenia podatku naliczonego.
VII. Zmiany w zakresie białej listy oraz obowiązkowego mechanizmu podzielonej płatności. Co w przypadku kompensaty.
VIII. Pozostałe zmiany w VAT.
IX. Analiza bieżącego orzecznictwa oraz bieżących interpretacji. Wyrok TS UE dotyczący tzw. ulgi na złe długi. Znaczenie praktyczne. Co z paragonami fiskalnymi z NIP traktowanymi tak jak faktury uproszczone?
X. Pytania i odpowiedzi.
Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o:
Efektem kształcenia na szkoleniu będzie nabycie umiejętności polegających na:
Formą zaliczenia szkolenia jest uczestniczenie w zajęciach. Po zaliczeniu szkolenia słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia na podstawie § 22 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 652).
Szkolenie poprowadzi Marcin Górski - Adwokat, Doradca Podatkowy. Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego w Warszawie, ukończył aplikację adwokacką przy Okręgowej Radzie Adwokackiej w Warszawie, zdał egzamin na doradcę podatkowego. Pracował dla Artur Andersen Polska sp. z o.o. i Artur Andersen sp. z o.o. – dział podatkowy oraz dla Instytutu Studiów Podatkowych Modzelewski i Wspólnicy sp. z o.o. (ISP). W ramach swojej praktyki doradzał Klientom z punktu widzenia podatkowego i prawnego w skomplikowanych transakcjach gospodarczych (restrukturyzacja prowadzonej działalności gospodarczej) oraz reprezentował Klientów w spektakularnych sporach z organami podatkowymi. Posiada bogate doświadczenie w zakresie audytów podatkowych oraz dokumentacji transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi. Marcin posiada doświadczenie w zakresie obsługi przedsiębiorców w takich branżach jak: przemysł ciężki, hutnictwo, wodociągi i gospodarka odpadami, energetyka, branża budowlana i deweloperska, branża auto-moto, branża IT, finanse.
Zgłoszenie na szkolenie dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny po kliknięciu guzika "Zapisz się".
Jeśli płatnikiem jest Firma (w części lub w całości) - należy przesłać do nas .
Warunki płatności i rezygnacji:
1. Przesłanie formularza on-line stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.
2. Wpłaty w pełnej wysokości zamówienia należy dokonać (po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia terminu szkolenia) przed jego rozpoczęciem.
Przedpłaty w wysokości 100% prosimy kierować na numer konta:
Santander Bank: 34 1910 1048 4000 5885 1121 0001; tytułem: imię i nazwisko oraz nazwa szkolenia.
3. Faktura pro forma zostaje wystawiona na pisemną prośbę uczestnika, po wcześniejszym wypełnieniu i przesłaniu do organizatora oświadczenia.
4. Rezygnację (najpóźniej na 1 dzień roboczy przed terminem szkolenia) należy przesłać w formie pisemnej na adres
Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora oraz otrzymania od niego potwierdzenia przyjęcia rezygnacji.
5. Brak uiszczenia wpłaty oraz nieobecność na szkoleniu nie są jednoznaczne z rezygnacją.
Chcesz otrzymywać podobne oferty szkoleń mailem?
Dziękujemy za utworzenie powiadomienia. Nowe oferty szkoleń spełniające ustawione przez Ciebie kryteria będą przesyłane na Twój adres e-mail.
Zamknij okno, aby wrócić do listy ofert szkoleń.