Trwa ładowanie. Prosimy o chwilę cierpliwości.

Zaangażowani pracownicy lepiej rozumieją cele swojej organizacji

O możliwościach kariery i planach rekrutacyjnych w najbliższych miesiącach w centrum operacyjnym największej skandynawskiej instytucji finansowej rozmawiamy z Dyrektorem Departamentu HR w Nordea, Katarzyną Mikołajczyk.
Akcja redakcyjna: 5 pytań do rekrutera
Kategoria: Wiadomości
17.01.2017

Jakie są Państwa plany rekrutacyjne w 2017 roku?

W 2017 roku będziemy nadal powiększać nasz zespół zarówno w Łodzi, w ramach centrum operacyjnego, jak i po stronie IT w Trójmieście. Jesteśmy ważnym zapleczem operacyjnym dla banku Nordea – największej skandynawskiej instytucji finansowej. Obsługujemy coraz więcej złożonych procesów, wymagających nie tylko przygotowania eksperckiego, ale również umiejętności komunikacyjnych. Nasi pracownicy są często członkami zespołów w Skandynawii, dlatego szczególnie cenimy znajomość języka angielskiego oraz gotowość do podejmowania wyzwań.

Jakie są trzy najbardziej pożądane stanowiska, na które poszukują Państwo kandydatów bez doświadczenia zawodowego w 2017 roku?  

Poszukujemy m.in. Assistant Service Operations Officera (Łódź) – osoby z wykształceniem finansowym oraz znajomością języka angielskiego na poziomie B2, Junior Process Officera (Łódź) – osoby z wykształceniem średnim minimum oraz znajomością języka angielskiego na poziomie B2 orazb Junior IT Developera (Gdynia).

Jakie są trzy najbardziej pożądane stanowiska, na które poszukują Państwo kandydatów z minimum 5-letnim doświadczeniem zawodowym?

Będą to takie stanowiska, jak Senior Service Operations Officer (Łódź), czyli osoba z doświadczeniem finansowym oraz znajomością języka angielskiego na poziomie B2, Data Warehouse Test Engineer (Gdynia) oraz Non-Functional Test Specialist (Gdynia).

Wspieramy naszych pracowników w rozwijaniu takich umiejętności, jak praca zespołowa czy konstruowanie informacji zwrotnej.

Jakich kompetencji miękkich brakuje zwłaszcza młodym kandydatom na rynku pracy?

Oprócz przygotowania merytorycznego cenimy również kompetencje miękkie, takie jak zdolności komunikacyjne, elastyczność w pracy, umiejętność rozwiązywania problemów i analityczne myślenie. W Nordea stawiamy na rozwój osobisty naszych pracowników, dlatego też wspieramy ich w rozwijaniu takich umiejętności, jak praca zespołowa czy konstruowanie informacji zwrotnej.

Jakie programy rozwojowe oferują Państwo młodym pracownikom w 2017 roku?

Kandydaci, którzy rozpoczynają karierę zawodową, mają dostęp do wielu szkoleń i możliwość podwyższania swoich kompetencji. Jesteśmy częścią dużej organizacji, dlatego mamy dostęp do szkoleń organizowanych dla pracowników również poza granicami kraju. W czasie takiej wymiany doświadczeń nowi pracownicy mają szansę nie tylko nauczyć się pracy merytorycznej, ale również poznać innych członków zespołu. Wśród cyklicznych programów podwyższających kompetencje możemy wymienić Leadership Potential Identification, który ma na celu kształcenie przyszłych kadr kierowniczych oraz program mentoringowy wspierający rozwój pracownika z potencjałem. 

Dlaczego inwestycja w pracowników to Państwa zdaniem inwestycja na przyszłość?

Pracownicy są sercem każdej firmy. Im mają większe szanse rozwoju oraz możliwości udziału w różnych projektach, tym większa ich satysfakcja z pracy i zaangażowanie. Pracownik zadowolony chętnie bierze udział we wdrożeniach poprawiających jakość wykonywanych zadań, a często również ma szersze spojrzenie na potrzeby i cele firmy. Chętnie wówczas działa poza wyznaczonymi horyzontami. W przypadku centrum operacyjnego Nordea efekt jest prosty – im bardziej wykwalifikowani pracownicy, tym większe możliwości na rozwój naszej działalności. 

Ekspert: Katarzyna Mikołajczyk
Dyrektor Departamentu HR Nordea Bank AB SA
Autor: Redakcja
KarierawFinansach.pl

Redakcja KarierawFinansach.pl podejmuje tematy ciekawe i ważne dla pracowników branży finansowej i osób, które dopiero myślą o karierze w finansach. 

Zobacz również