Trwa ładowanie. Prosimy o chwilę cierpliwości.

Huntsman otworzył siedzibę w Krakowie. Chce zatrudnić 200 specjalistów

– Otworzenie nowego biura w Krakowie i koordynowanie pracy na całą Europę to ważna część długofalowej strategii rozwoju naszej firmy. To kluczowy projekt – mówi Paul Rollé, Site Leader centrum GBS firmy Huntsman w Krakowie. Globalna firma chemiczna pochodząca z Teksasu, Huntsman Corporation, właśnie zainaugurowała swoją działalność w Polsce.
Artykuł sponsorowany
Kategoria: Wiadomości
24.04.2023
Zespół firmy Huntsman świętuje oficjalne otwarcie nowego biura firmy w High5ive w Krakowie.

Huntsman Corporation aktywnie szuka pracowników do nowo otwartego krakowskiego Global Business Services (GBS), z którego będzie świadczyć usługi dla całego świata, ze szczególnym uwzględnieniem regionu Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). Obecnie w biurze zatrudnionych jest 80 osób, ale do końca roku ta liczba urośnie do 200. Huntsman poszukuje m. in. specjalistów w zakresie księgowości, zasobów ludzkich, analityki, zarządzania czy komunikacji. Przeczytaj wywiad z Paulem Rollé, szefem polskiego oddziału spółki, i sprawdź, czy firma ma ofertę pracy dla Ciebie.

Proszę opowiedzieć o Huntsman Corporation, czym się zajmujecie i jaka jest wasza misja?

Paul Rollé, Site Leader centrum GBS firmy Huntsman w Krakowie: Huntsman jest globalną firmą chemiczną. Dążymy do poprawy jakości życia poprzez innowacyjne produkty i odpowiedzialne społecznie działania. Wierzymy, że przemysł chemiczny może być rozwiązaniem dla światowych wyzwań związanych ze zrównoważonym rozwojem. Wykorzystujemy nasze technologie, by konstruować bardziej energooszczędne budynki czy zmniejszać zapotrzebowanie na paliwa. Przetwarzamy plastik w energooszczędną izolację. Pracujemy nad tym, żeby samoloty były jak najlżejsze, co jest niezbędne, by przemierzać świat, dbając jednocześnie o nasza planetę.

Dlaczego rozpoczynacie swoją aktywność w Polsce?

Polska jest stabilna ekonomicznie, to jedna z najlepszych lokalizacji w środkowej Europie. Kraków, razem ze swoją kulturą, świetnie wpasowuje się w wizję rozwoju Huntsman Corporation. Jest tu bardzo dużo utalentowanych ludzi. Pracuję tutaj 9 miesięcy i jestem pozytywnie zaskoczony tym, jak wiele wspaniałych osób poznałem. Bardzo cenię też umiejętności językowe Polaków i to, że Polska jest miejscem wielokulturowym.

Polubił pan Polskę?

Bardzo. Pierwszy raz odwiedziłem Kraków 6 lat temu, jako turysta. Już wtedy się w nim zakochałem: w jego magii, historii, dobrym jedzeniu. Lubię Warszawę i polskie wybrzeże, ale też góry, po których już kilkukrotnie się wspinałem. Często zaskakuje mnie, że Polacy tak chętnie wyjeżdżają za granicę, podczas gdy Polska jest tak piękna.

Krakowska siedziba firmy mieści się w budynku High5ive w Krakowie, dlaczego akurat tam?

Wybraliśmy ją przez świetną lokalizację w samym centrum Krakowa. Znaczenie miało też to, że budynek jest stworzony z ekologicznych materiałów wspierających zrównoważony rozwój. Blisko są sklepy, galeria handlowa, restauracje, ale też tereny zielone. Nieopodal jest bogata baza noclegowa dla odwiedzających nas gości i dworzec kolejowy.

Jakich pracowników chcecie zatrudnić w swoim centrum w Krakowie?

Poszukujemy profesjonalistów z różnych dziedzin. Chcemy zatrudnić specjalistów w zakresie księgowości, kredytów, zasobów ludzkich, BHP i ochrony środowiska, zakupów, automatyki i zaawansowanej analityki, planowania i analizy finansowej, obsługi klienta oraz zarządzania łańcuchem dostaw.  Rekrutujemy na stanowiska specjalistów oraz starszych specjalistów ds. zakupów, kierowników działu zakupów. Poszukujemy również planistów, logistyków, specjalistów ds. transportu oraz kierowników zarządzania łańcuchem dostaw i wiele innych.

Jakich osób z branży finansów poszukujecie?

Poszukujemy ekspertów w swoich dziedzinach. Centrum będzie zajmowało się świadczeniem różnych usług dla Europy, włączając w to planowanie finansowe i analitykę. Biorąc to pod uwagę, poszukujemy w Polsce osób, które będą miały kompetencje finansowe oraz językowe. Przykładowe stanowiska to księgowi, analitycy ds. płac czy kierownicy ds. kredytów.

Jakie cechy powinien mieć idealny kandydat na pracownika?

Zależy nam na pracownikach, którzy potrafią współpracować i świetnie radzą sobie podczas pracy zespołowej. Szukamy osób, które mają kompetencję cyfrowe, a także potrafią porozumiewać się w języku angielskim – i w mowie i w piśmie. Znajomość innych języków będzie dodatkowym atutem. Widzę, że wielu Polaków ma rozbudowane zdolności lingwistyczne i to jest fantastyczne.

W jaki sposób obszar GBS wpisuje się w szerszy kontekst działalności waszej firmy? Jakie wartości wnosi do całej korporacji?

Otworzenie nowego biura w Krakowie to ważna część długofalowej strategii rozwoju naszej firmy. To kluczowy projekt, który ma posłużyć nam do osiągnięcia kolejnych celów. Centrum GBS zlokalizowane w Polsce umożliwi firmie lepsze zrównoważenie kosztów, usług i szybkości działania, przy jednoczesnym dbaniu o wyznawane przez nas wartości.  Chcemy tu kontynuować ulepszanie każdego elementu stworzonego przez nas biznesu. Planujemy koordynować stąd naszą pracę dla całej Europy, teraz jest ona podzielona i wykonywana z różnych miejsc: z Brukseli, Rotterdamu, Szwajcarii czy z Wielkiej Brytanii. Gdy połączymy to w jednym miejscu i dodamy do tego ducha zespołu, możemy wzrastać i uczyć się od siebie nawzajem.

Zespół się rozrasta (do końca 2023 roku chcecie zatrudnić 200 osób). Jakie są wasze relacje?

Teraz pracuje u nas około 80 osób, jesteśmy w trakcie procesu tworzenia zespołu. Jestem bardzo zadowolony z rezultatów, jakie mamy na obecną chwilę, ale wciąż zatrudniamy kolejne osoby. Ludzie, którzy już są na pokładzie dzielą się z nami swoją pozytywną energią, ale też rozmawiają o swojej nowej pracy z innymi więc wieść o tym, że aktywnie prowadzimy rekrutacje się roznosi, a do nas trafiają kolejni potencjalni kandydaci, których poznajemy. Ja zawsze skupiam się na człowieku. Wiem, że im więcej dasz mu uwagi i im bardziej zaangażujesz się w jego sprawy, więcej otrzymasz jako pracodawca. Zależy mi na tym, by każdy w naszym zespole czuł się dobrze i mam nadzieję, że tak jest i będzie w przyszłości.

Co oferuje swoim pracownikom? Czemu ktoś, kto czyta ten wywiad miałby chcieć pracować właśnie u was?

My inwestujemy w ludzi. Cenimy różnorodność i rodzinną atmosferę, ale też sporo miejsca poświęcamy na rozwój i ciągłą naukę. Osoba, która do nas dołączy, stanie się częścią dynamicznie rozwijającej się międzynarodowej firmy, w której, co ważne, sprawy związane z etyką zawsze są na pierwszym miejscu. Kierujemy się wartościami: uczciwością, wzajemnym szacunkiem i odpowiedzialnością. Podczas uroczystego otwarcia biura w Polsce był tu sam Peter Huntsman. Prezes i Dyrektor Generalny firmy poprowadził uroczystość, do której dołączyli liderzy biznesu oraz pracownicy już zatrudnieni w centrum. To było wielkie wydarzenie. Peter już zapowiedział, że chce odwiedzić Polskę ponownie, bo ten kraj gra bardzo istotną rolę w rozwoju naszej firmy.

Jak to jest tworzyć od zera zespół w innym kraju? To musi być wielkie wyzwanie.

To na pewno jest wielkie wyzwanie, ale też niezwykła szansa, by móc zebrać największe talenty w jednym miejscu. Zarażamy się nawzajem energią i już widzimy tego efekty. Początek był wymagający, ale udało się, mieliśmy wspaniałą inaugurację naszej nowej siedziby. To miejsce, w którym szanujemy się nawzajem i każdy może być sobą. Jestem dumny, że jestem częścią tego wielkiego przedsięwzięcia i mogę patrzeć, jak nasz zespół się rozrasta.

Zobacz film prezentujący Huntsman Corporation:

Ekspert: Paul Rolle

Paul Rollé jest szefem centrum usług biznesowych Huntsman w najnowszej lokalizacji firmy w Krakowie. Z Huntsman Corporation jest związany od 34 lat i ma duże doświadczenie w centralizacji funkcji i zarządzaniu zespołami. Wcześniej pracował na stanowisku dyrektora finansowego na region EMEA.

Autor: Redakcja
KarierawFinansach.pl

Redakcja KarierawFinansach.pl podejmuje tematy ciekawe i ważne dla pracowników branży finansowej i osób, które dopiero myślą o karierze w finansach. 

Zobacz również