Trwa ładowanie. Prosimy o chwilę cierpliwości.

Warto próbować swoich sił w wielu obszarach, by lepiej poznać swoje mocne strony

Zobacz oferty pracy

O kompetencjach, które są kluczowe dla odnalezienia się na rynku pracy i planach rekrutacyjnych na 2018 rok w firmie EY Global Delivery Services rozmawiamy z Anną Szmajdą-Geck, Recruitment Managerem.
Akcja redakcyjna: 5 pytań do rekrutera
Kategoria: Wiadomości
09.02.2018
Zobacz
oferty pracy

Redakcja: Jakie są Państwa plany rekrutacyjne w 2018 roku?

Anna Szmajda-Geck, Recruitment Manager w EY Global Delivery Services: W tym roku planujemy zatrudnić 550 osób w EY GDS Poland we Wrocławiu oraz Warszawie

Jakie są trzy najbardziej pożądane stanowiska, na które poszukują Państwo kandydatów bez doświadczenia zawodowego w 2018 roku?

  1. specjalista ds. księgowości z językiem angielskim i innym językiem obcym (głównie: język niemiecki, język francuski),
  2. specjalista ds. wsparcia biznesu (np. wirtualny asystent, pracownik HR) z językiem angielskim i innym językiem obcym (głównie: język niemiecki, język francuski),
  3. junior w zespole IT (Robotics and Process Automation, Java). 

Jakie są trzy najbardziej pożądane stanowiska, na które poszukują Państwo kandydatów z minimum 5-letnim doświadczeniem zawodowym?

  1. Kierownik w dziale Finance Advisory Center (Controlling, Planowanie, Budżetowanie, Analiza Finansowa),
  2. Konsultanci SAP,
  3. Programiści Java i .net.

Jakich kompetencji miękkich brakuje zwłaszcza młodym kandydatom na rynku pracy?

Kompetencje miękkie, które są kluczowe dla rozwoju, to: zdolność efektywnego komunikowania się, motywacja do uczenia się nowych rzeczy, umiejętność pracy w zespole oraz wgląd w siebie, który pozwala na identyfikowanie swoich talentów i świadome ich wykorzystywanie.

Niestety, te kompetencje zwykle nie są rozwijane w toku edukacji, gdyż nacisk jest położony na zapamiętywanie informacji, ocenę zasobu wiedzy oraz rywalizację. Tymczasem, według mnie, ważnymi czynnikami, które są i będą kluczowe dla odnalezienia się na rynku pracy to poziom zaangażowania, motywacja do uczenia się, jak też szczerość i partnerstwo w komunikacji oraz współpracy.

Dużo mówi się o młodym pokoleniu pełnym roszczeń i uważającym się za lepszych od innych. Owszem, są jednostki, które myślą o sobie w samych superlatywach i mają nierealistyczne aspiracje, by w rok zostać promowanym na lidera. Natomiast ja obserwuję małą pewność siebie, brak wglądu w to, w czym jestem dobry/dobra i niepewność – co powinnam/powinienem zrobić, by wykorzystać swoje talenty. Co, jeśli mi się nie uda, co powiedzą inni?

Zachęcam do próbowania swych sił w wielu obszarach, by lepiej poznać swoje mocne strony. Budowanie na nich swojego rozwoju daje satysfakcję i pozwala na wzmocnienie pewności siebie.

Można również skorzystać z narzędzi dostępnych online jak np. test talentów Gallupa, który pozwala na doprecyzowanie i nazwanie tego, w czym naturalnie jesteśmy najlepsi.

Natomiast, jeśli chodzi o umiejętności komunikacji, zachęcam do dyskusji, stawiania pytań, uczenia się argumentacji, krytycznego myślenia, przyjmowania perspektywy innych osób, dzielenia się wiedzą i obserwacjami. Są to kompetencje, które zaowocują większą pewnością siebie, poznaniem swoich myśli oraz reakcji w różnych okolicznościach, a w konsekwencji zredukowaniem poziomu stresu w nowych sytuacjach.

Jakie programy rozwojowe oferują Państwo młodym pracownikom w 2018 roku?

Oferujemy szeroką gamę szkoleń dla naszych pracowników, dzięki którym mogą rozwijać kompetencje miękkie (z obszaru komunikacji, umiejętności prezentacji, pracy w zespole, współpracy międzykulturowej), jak i kompetencje twarde (m.in. certyfikat ACCA, obsługa programu Excel, Access, PowerPoint, zarządzanie projektami, rozwijanie znajomości języków obcych).

Dlaczego inwestycja w pracowników to, Państwa zdaniem, inwestycja w przyszłość?

Rozwój jest dla mnie osobiście wartością nadrzędną, jak też niezbędnym czynnikiem warunkującym elastyczność w świecie, w którym zmiana stała się codziennością. Przykładem jest automatyzacja i digitalizacja, których rezultatem jest potrzeba przyjęcia zupełnie innego modelu ekonomicznego, zmiana sposobu myślenia i podejścia do pracy.

Inwestycja w pracowników EY GDS Poland jest inwestycją w przyszłość, gdyż obejmuje zarówno element ciekawości i uczenia się nowych umiejętności (np. zaawansowane procesy finansowe, machine learning, blockchain), ale też dobrą atmosferę pracy. Partnerstwo we współpracy i komunikacji, jak też dawanie pracownikom możliwości, by rozwijali swą ciekawość i uczyli się, charakteryzuje firmy, które nie tylko reagują na zmiany, ale je wyprzedzają - inwestując w pracowników świadomie kierują ich i swoim rozwojem.

Dziękuję za rozmowę. 

Ekspert: Anna Szmajda-Geck
Recruitment Manager EY

Z wykształcenia psycholog. Przez swoją jedenastoletnią karierę zawodową związana jest z branżą HR. Swoją przygodę pracy z ludźmi rozpoczęła w Lufthansie we Frankfurcie nad Menem, gdzie wspierała cykle szkoleń dla pracowników HR. Od trzech lat jest managerem ds. rekrutacji w EY Global Delivery Services Poland. Entuzjastka otwartej i partnerskiej komunikacji. Szczególną wagę przykłada do umiejętności słuchania oraz zarządzania zasobami emocjonalnymi.

Autor: Karolina Zdunowska
Redaktor naczelna Grupa MBE

Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim. W przeszłości współpracowała z wydawnictwami: Media Regionalne, Ringier Axel Springer i Marquard Media. W Grupie MBE była odpowiedzialna za redakcję tekstów do magazynu „Kariera w Finansach i Bankowości” oraz na stronę KarierawFinansach.pl w latach 2018-2022.

Zobacz również