Temat tygodnia
Temat przybliżają: Piotr Morawski i Denis Bujanowski, członkowie zespołu Transfer Agency w Brown Brothers Harriman.
Trwa ładowanie. Prosimy o chwilę cierpliwości.

Pokolenie wchodzące na rynek pracy ma wiele zalet

O tym, jak wygląda rekrutacja w 2016 roku oraz dlaczego praktykanci i stażyści mają szansę na udział w ciekawych projektach biznesowych, rozmawiamy z Baker Tilly.
Akcja redakcyjna: 5 pytań do rekrutera
Kategoria: Wiadomości
14.04.2016

Jakie są Państwa plany rekrutacyjne w 2016 roku?

Rok 2016 oceniamy jako bardzo intensywny pod kątem planowanego zatrudnienia. Ogromnie się cieszymy z tego, bo to pokazuje jak szybko rozwija się nasza Grupa. W tym roku, poza zwiększaniem struktur w naszych dwóch dużych biznesach outsourcingowych, czyli księgowości oraz kadrach i płacach związanych z przyrostem klientów, planujemy też powiększyć dział IT (zwłaszcza w obszarze konsultingu IT) oraz doradztwa biznesowego. Dodatkowo, chcemy wzmocnić naszą praktykę doradztwa podatkowego i audytu. Reasumując zatem, każdy, kto chce jakkolwiek związać swoją przyszłość z finansami lub w usługach profesjonalnych, ma u nas szeroki wybór ofert.

Jakie są trzy najbardziej pożądane stanowiska związane z finansami, na które poszukują Państwo kandydatów bez doświadczenia zawodowego w 2016 roku?

Przede wszystkim są to takie stanowiska, jak asystent ds. księgowości, asystent ds. płac (kadr) czy asystent w dziale audytu. W przypadku tych rekrutacji nie poszukujemy konkretnego doświadczenia u kandydata, a raczej chęci rozwoju i orientacji na klienta. Jesteśmy w stanie nauczyć naszych nowych pracowników wszystkiego od podstaw pod warunkiem, że znają oni choć trochę angielski i nie boją się pracy związanej z różnorodnymi systemami IT i aplikacjami.

Jakie są trzy najbardziej pożądane stanowiska związane z finansami, na które poszukują Państwo kandydatów z minimum 5-letnim doświadczeniem zawodowym?

Doświadczeni doradcy podatkowi (np. w obszarze transfer pricingu, VAT lub CIT) i doświadczone księgowe. Rozbudowujemy również linię doradztwa biznesowego, gdzie poszukujemy ekspertów z różnych obszarów, np. kontrolingu finansowego, sprawozdawczości zarządczej i optymalizacji procesów w organizacji.

Nasze staże nie są "pustymi przebiegami" i lubimy włączać młodych ludzi w czasem bardzo odpowiedzialne projekty.

Jakich kompetencji miękkich brakuje zwłaszcza młodym kandydatom na rynku pracy?

Pokolenie wchodzące na rynek pracy ma wiele zalet: są asertywni, pomysłowi, nie boją się nowinek technicznych, jasno komunikują swoje potrzeby. Niemniej, zauważamy, że brakuje im nieco pokory i cierpliwości – zwłaszcza w obszarze budowania swojej kariery. Aby pełnić funkcję głównej księgowej dla naszych klientów, potrzeba 5–6 lat doświadczenia w całym procesie księgowym (a nie tylko jego wąskim wycinku) i poznania specyfiki różnych branż. Warto o tym pamiętać planując karierę.

Jakie programy rozwojowe oferują Państwo młodym pracownikom w 2016 roku?

Od kilku lat organizujemy częściowo płatne programy stażowe, które są "przedsionkiem" stałej współpracy. Przyjmujemy młode osoby na okres trzech miesięcy, na cały lub pół etatu, gdzie każda z nich poznaje specyfikę pracy danego działu. Nasze staże nie są "pustymi przebiegami" i lubimy włączać młodych ludzi w czasem bardzo odpowiedzialne projekty. Ich pomysły podczas projektów są dla nas często inspiracją do polepszania naszych działań. Po okresie trzech miesięcy wybieramy osoby, którym proponujemy już stałą współpracę w ramach danej linii biznesowej (księgowość, kadry, płace, IT, konsulting, podatki, audyt, sprzedaż).

Dlaczego inwestycja w pracowników to Państwa zdaniem inwestycja na przyszłość?

Chcemy tworzyć już teraz kadrę, która w następnych latach będzie kształtować realną strategię naszej firmy. Pracujemy w tym modelu od lat, ponieważ większość osób na wysokich stanowiskach w naszej Grupie to osoby, które dołączyły do nas 10 bądź 15 lat temu i zaczynały od stanowisk najbardziej podstawowych. Innym istotnym elementem jest fakt, że pracujemy dla klienta biznesowego i każdy z naszych pracowników, który ma z nim styczność, jest naszą wizytówką. To, jaka będzie kondycja naszej firmy, zależy zatem w dużej mierze od samego pracownika, który każdego dnia buduje profesjonalną relację z klientem.

Ekspert: Arleta Cybulska-Rogowski
Senior Recruitment & Employer Branding Specialist Crowe Horwath
Autor: Redakcja
KarierawFinansach.pl

Redakcja KarierawFinansach.pl podejmuje tematy ciekawe i ważne dla pracowników branży finansowej i osób, które dopiero myślą o karierze w finansach. 

Zobacz również