Od kilkuosobowego zespołu do strategicznego centrum usług
Aon od 1992 roku w Polsce, a od dwóch dekad obecności w Krakowie, wspiera firmy na całym świecie, dostarczając im to, co najważniejsze: wiedzę, dane i narzędzia do skutecznego zarządzania ryzykiem. Firma rozpoczęła działalność w Krakowie w 2005 roku, jako część globalnej strategii rozwoju centrów usług wspólnych. Początkowo zatrudniał kilkadziesiąt osób, dziś krakowskie biuro liczy ponad 1700 pracowników i jest największym oddziałem firmy w Polsce.
– Na początku pierwsze pytanie rano zawsze brzmiało: „Kto ma klucz?" – wspomina Dominika Maduzia, Senior Business Analyst, jedna z pierwszych pracownic Aon Kraków.
Dziś Centrum w Krakowie obsługuje kluczowe obszary działalności Aon, takie jak:
- HR i administracja benefitów
- Finanse
- Rozwiązania dla firm w obszarze ryzyka, reasekuracji i roszczeń
- Technologia i bezpieczeństwo
- Systemy benefitów zdrowotnych i pracowniczych
- Wsparcie biznesowe
Kultura organizacyjna – znak rozpoznawczy Aon
Technologia poszła do przodu, ale ludzie nadal są w centrum. Tutaj stabilność to nie stagnacja. Marcin Lisiewicz, Central Eastern Europe CIO, podkreśla: „Pracownik jest największą wartością w naszej firmie. Zawsze tak było, bez względu na to, kto zasiadał za sterami”. Również Małgorzata Styskal, Project and Team Manager, wskazuje na czynnik ludzki jako fundament działania: „Przez lata, mimo licznych zmian działów i zespołów, zawsze miałam szczęście trafiać na wyjątkowych współpracowników. To właśnie dzięki nim praca w Aon była dla mnie tak satysfakcjonująca
i inspirująca”. Ta dbałość o atmosferę, otwartość i wzajemne wsparcie sprawiają, że Aon buduje nie tylko relacje biznesowe, ale i trwałe więzi wewnątrz organizacji.
Niezmiennym elementem rozwoju Aon pozostaje także realizacja pionierskich projektów dedykowanych komfortowi pracowników. Marcin Lisiewicz z dumą wspomina swoje zaangażowanie
w OnePlace Project, czyli uruchomienie biura w Enterprise Parku. Równie ważne są inicjatywy wolontariackie i charytatywne. Julia Mazurkiewicz, Risk Operation & Service Delivery Team Manager, przez kilkanaście lat była częścią Social Fund, współtworzyła też Aon United Committee – sieć pracowniczą, która koordynuje inicjatywy wspierające wellbeing, integracje pracowników oraz akcje charytatywne.

Aon w działaniu – zaangażowanie społeczne i inicjatywy dla środowiska
Od lat krakowski oddział Aon angażuje się w szereg projektów prospołecznych i proekologicznych. Przykładowo w ramach programu „Wspieramy klimat. Biznes kontra smog” wolontariusze edukują dzieci na temat jakości powietrza, a akcja „Bike to Work” zachęca do codziennej jazdy rowerem – tylko w krakowskim oddziale przejechano 9 270 km, oszczędzając ponad 1 200 kg CO₂. Firma wspiera również lokalne społeczności, m.in. finansując wakacje nad morzem dla dzieci z krakowskiego Centrum Administracyjnego nr 1. Lodówka społeczna, wsparcie młodzieży z CA1, zbiórki dla schronisk czy Szlachetna Paczka to tylko kilka z przykładów, jak na co dzień Aon wspiera lokalną społeczność.
W Aon po prostu lubimy pomagać i cieszymy się, że firma tak mocno stawia na ten aspekt – mówi Katarzyna Rabiega, EB & Internal Communications Manager.
20 lat doświadczeń i spojrzenie w przyszłość
Dlaczego warto zostać w Aon na lata? Wszyscy rozmówcy zgodnie podkreślają, że w firmie można znaleźć przestrzeń do rozwoju i wartościowe relacje. Marcin Lisiewicz mówi: „Mam wrażenie, że nigdy nie popadłem tu w monotonię – każdy projekt, nawet stricte technologiczny był ciekawy, bo inny. Zawsze też czułem, że uczę się nowych rzeczy. Jeśli jeszcze raz miałbym podjąć decyzje o przejściu tej samej ścieżki kariery w tej firmie, to bez wahania bym nią poszedł!”.
Julia Mazurkiewicz dodaje: „Od samego początku trafiałam na odpowiedzialnych i wspierających managerów, którzy dawali mi przestrzeń do rozwoju. Lubię się uczyć i nie boję się wyzwań, dlatego możliwość poznawania nowych procesów, podejmowania różnorodnych zadań oraz współpracy
z osobami z różnych zakątków świata sprawia, że każdego dnia przez te wszystkie lata z ciekawością przychodzę do pracy”.
W Krakowie jest sześć osób, które świętują 20-lecie pracy w Aon – to wyjątkowy dowód na to, że firma potrafi budować trwałe relacje i oferować stabilne, rozwijające środowisko pracy.
– Czy byłam chętna, żeby dołączyć? Raczej nie (śmiech) – początkowo odrzuciłam ofertę, bo nigdy wcześniej nie słyszałam o tej firmie (nazywała się wtedy Hewitt) i obawiałam się porzucenia stabilnej pracy gdzie indziej. Ale ostatecznie zaryzykowałam i nie żałuję do dziś – wspomina Kasia Libura, Resource & Strategic Projects Director, jedna z osób świętujących jubileusz.
Aon w Krakowie ma za sobą dwie dekady intensywnego rozwoju, w trakcie których udało się zbudować silną pozycję na rynku. Firma łączy globalne know-how z lokalnym podejściem, stale inwestując w ludzi, technologie i innowacje. Przyszłość zapowiada się równie ambitnie – z naciskiem na dalszy rozwój usług, cyfryzację procesów i kontynuację działań na rzecz społeczności.
– W Aon mamy jasną wizję na przyszłość: chcemy być liderem innowacji operacyjnych i technologicznych w naszej branży. Pozwoli nam to jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby klientów. Kraków pozostaje sercem naszej działalności operacyjnej w regionie i będzie odgrywać kluczową rolę
w realizacji strategii Aon w kolejnych latach – jak mówi Robert Wlazło, Senior Director, Commercial Risk Service Delivery Lead.
Historia Aon pokazuje, że połączenie profesjonalizmu, pasji i troski o pracownika to fundament sukcesu, który pozwala myśleć o kolejnych dekadach z optymizmem.
