Trwa ładowanie. Prosimy o chwilę cierpliwości.

CIMA Global Business Challenge wyławia talenty!

Ruszyła kolejna, druga w Polsce i piąta na świecie, edycja międzynarodowego konkursu Global Business Challenge organizowanego przez Instytut Rachunkowości Zarządczej CIMA (Chartered Institute of Management Accountants).
Kategoria: Wiadomości
22.01.2013

GBC to pasjonujący konkurs organizowany we współpracy z firmą Barclays, który co roku przyciąga studentów z całego świata, m.in. Wielkiej Brytanii, Hong Kongu, Afryki Południowej i Rosji. W 2012 roku po raz pierwszy w konkursie wzięli udział studenci z Polski. Drużyna „Business Warriors” z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu – finaliści polskiej edycji konkursu Global Business Challenge – w globalnym finale konkursu byli bardzo blisko wygranej, ostatecznie zajęli miejsce tuż za podium.


– Konkurs GBC nie tylko pozwala wyłonić najbardziej utalentowanych młodych ludzi, ale stanowi również platformę wymiany doświadczeń i kontaktów między przedstawicielami młodego pokolenia i biznesu oraz stwarza możliwość wskoczenia na wyższy poziom rozwoju kariery zawodowej i zrealizowania swoich marzeń już w trakcie studiów – komentuje Jakub Bejnarowicz, Country Manager CIMA Polska.

Partnerami polskiej edycji konkursu są Unilever, Infosys oraz Deloitte. Patronami medialnymi konkursu są Rzeczpospolita, Magazyn Płyń POD PRĄD, Eurostudent oraz portale karierawfinansach.pl, Pracuj.pl i dlastudenta.pl. Finaliści konkursu staną przed możliwością ubiegania się o praktyki w organizacjach partnerskich konkursu.



Na czym polega konkurs GBC?


W konkursie GBC mogą wziąć udział studenci dziennych, wieczorowych i zaocznych studiów licencjackich, niezależnie od studiowanego kierunku. Studenci tworzą drużyny, które mogę być rekomendowane lub prowadzone przez wykładowców uczelni wyższych.


– Po zarejestrowaniu się, zadaniem grup studentów jest opracowanie analizy rzeczywistej sytuacji biznesowej (case study) i zaproponowanie rozwiązania problemu. Następnie prace są oceniane przez sędziów – ekspertów z branży – i cztery najlepsze drużyny zostają zakwalifikowane do udziału w finale regionalnym. Zwycięska drużyna polskiego finału będzie reprezentowała Polskę w światowym finale konkursu, który obędzie się latem 2013 r. w Johannesburgu w Republice Południowej Afryki mówi Jakub Bejnarowicz.

1. Pierwszy etap konkursu – analiza studium przypadku

Po dokonaniu rejestracji (każda drużyna rejestruje się jako grupa czteroosobowa), zespół otrzymuje dostęp do materiałów konkursowych, na podstawie których musi przygotować raport o długości 3000 słów. Materiały konkursowe zawierają studium przypadku (case study), scenariusz oraz wskazówki techniczne dot. dokumentu.

Rejestracji należy dokonać do 8 marca 2013, zgłoszone drużyny powinny przesłać opracowany raport do 5 kwietnia 2013. 

2. Drugi etap konkursu – streszczenie i prezentacja (finał krajowy)

Cztery drużyny zakwalifikują się do finału krajowego. W ramach konkursu będą musiały przygotować dwustronicowe streszczenie i prezentację wcześniej przygotowanego raportu oraz przedstawić drużynę za pośrednictwem nagrania video, zgodnie z otrzymanym briefem. W dniu krajowego finału, 5 czerwca 2013 roku, każda z drużyn wygłosi prezentację ustną przed jury konkursu składającego się z przedstawicieli czołowych firm lokalnych i członków CIMA oraz weźmie udział w sesji Q&A.

3. Trzeci etap konkursu – prezentacja (finał globalny)

Zwycięska drużyna z każdego kraju na za­proszenie CIMA poleci do Johannesburga w Republice Południowej Afryki, aby zmierzyć się z innymi finalistami konkursu. Finał globalny trwa dwa dni; w tym czasie każda z 25 drużyn reprezentujących różne kraje weźmie udział w sesji Q&A po zakończeniu swojej prezentacji. Najlepsza z drużyn otrzyma atrakcyjne nagrody oraz certyfikaty. 

Studenci z nagrodzonej drużyny oraz najlepszy prezenter będą mieli możliwość ubiegania się o praktyki w firmach partnerskich konkursu. Ponadto wszyscy uczestnicy warszawskiego finału otrzymają cenne nagrody oraz pamiątkowe dyplomy.


Zobacz relację z poprzedniej edycji konkursu...


...i dowiedz się więcej o tegorocznym GBC


Więcej informacji nt. kolejnej edycji konkursu GBC można znaleźć na stronie www.cimaglobal.com/gbcpoland. Zainteresowanych uczestnictwem w konkursie GBC prosimy o kontakt z polskim biurem CIMA w Warszawie, tel: 22 528 66 52, e-mail:gbcpoland@cimaglobal.com.



Na zdj. finał ostatniej edycji konkursu, który odbył się na Sri Lance (mat. prasowe)

Autor: Redakcja
KarierawFinansach.pl

Redakcja KarierawFinansach.pl podejmuje tematy ciekawe i ważne dla pracowników branży finansowej i osób, które dopiero myślą o karierze w finansach. 

Zobacz również