Temat tygodnia
Kto powinien zainteresować się karierą w dziale FP&A?
Trwa ładowanie. Prosimy o chwilę cierpliwości.

Deloitte zaprasza studentów do udziału w badaniu Pierwsze Kroki na Rynku Pracy

Deloitte rozpoczyna międzynarodowe badanie dotyczące opinii studentów oraz niedawnych absolwentów na temat rynku pracy. Ci, którzy do 30 listopada wypełnią ankietę, mają szansę wygrać jeden z 5 iPadów!
Kategoria: Wiadomości
09.11.2017

Badanie zostanie przeprowadzone w 14 krajach Europy Środkowej, a jego wyniki zostaną opublikowane wiosną 2018 r. Obejmuje zagadnienia systemu wartości studentów, postaw wobec kariery, a także postrzegania uniwersytetów.

Ci, którzy do 30 listopada wypełnią ankietę i podzielą się swoimi oczekiwaniami, doświadczeniem, postawą wobec pracy i pracodawców oraz pomysłem, w jaki sposób chcą wywierać pozytywny wpływ na środowisko i otoczenie, w którym żyją i pracują, mają również szansę wygrać jeden z 5 iPadów!

 

Udział w badaniu zajmuje około 20 minut, a odpowiedzi pozostają ściśle poufne.

Więcej informacji na stronie: https://www2.deloitte.com/FirstSteps.

Warunki konkursu.

 

Pierwsze kroki w 2015 roku

Poprzednie takie badanie zostało przeprowadzone w 2015 roku, a na pytania odpowiedziało wówczas 2426 studentów i absolwentów. Respondenci wypowiedzieli się wówczas na temat przywództwa, kompetencji, tego, co ważne w pracy, a także różnorodności.

Młodzi udzie najczęściej uważali, iż prawdziwi liderzy powinni być charyzmatyczni i inspirujący, a także posiadać wysokie umiejętności interpersonalne. Wśród najważniejszych kompetencji wymieniali zdolność efektywnego uczenia się, myślenie logiczne i pracę zespołową. Przy tym tylko 16% ankietowanych uznało, że studia dobrze przygotowały ich do podjęcia pracy.

Badanie wykazało, iż work-life balance jest ważny: udane życie rodzinne i zdrowie okazały się ważniejsze niż sukces zawodowy, a tylko 30% pytanych stwierdziło, że praca stanowi centrum ich życia. Jednocześnie jednak 87% postrzegało pracę jako sposób na rozwój osobisty, a także awans społeczny i finansowy. Również 87% zadeklarowało, iż podjęłoby pracę, nawet gdyby nie musiało robić tego z powodów ekonomicznych.

Za najatrakcyjniejszych pracodawców w oczach młodych ludzi uchodzili tacy, którzy dawali szansę zdobywania i rozwoju nowych umiejętności – było to istotnie ważniejsze dla nich niż dobre wynagrodzenie i miła atmosfera w pracy.

Co ciekawe, uczestniczki badania uznały, że są lepiej zorganizowane, bardziej komunikatywne i w większym stopniu zorientowane na pracę zespołową niż ich koledzy.

Jakie wyniki przyniesie tegoroczne badanie? Dowiemy się już wiosną.

Zobacz również