Polecamy
Rozwiń

Aplikacja mobilna KarierawFinansach.pl

Świat finansów jest na wyciągnięcie ręki!
Pobierz aplikację mobilną serwisu KarierawFinansach.pl i czytaj nasze treści, kiedy i gdzie chcesz.
 
Aplikacja jest dostępna w systemach iOS oraz Android i zawiera:
  • stale aktualizowane oferty pracy i szkoleń, 
  • artykuły poświęcone aktualnym trendom na rynku pracy w finansach, 
  • bazę wiedzy z opisami stanowisk, kwalifikacji zawodowych oraz pojęć, 
  • wizytówki pracodawców i informacje o ich planach rekrutacyjnych. 
 
Pobierz aplikację:
 

Życzymy miłego korzystania z aplikacji!

Aplikacja mobilna KarierawFinansach.pl

Świat finansów jest na wyciągnięcie ręki!
Pobierz aplikację mobilną serwisu KarierawFinansach.pl i czytaj nasze treści, kiedy i gdzie chcesz.
 
Aplikacja jest dostępna w systemach iOS oraz Android i zawiera:
  • stale aktualizowane oferty pracy i szkoleń, 
  • artykuły poświęcone aktualnym trendom na rynku pracy w finansach, 
  • bazę wiedzy z opisami stanowisk, kwalifikacji zawodowych oraz pojęć, 
  • wizytówki pracodawców i informacje o ich planach rekrutacyjnych. 
 
Pobierz aplikację:
 

Życzymy miłego korzystania z aplikacji!

Trwa ładowanie. Prosimy o chwilę cierpliwości.
Polecamy
Rozwiń

Aplikacja mobilna KarierawFinansach.pl

Świat finansów jest na wyciągnięcie ręki!
Pobierz aplikację mobilną serwisu KarierawFinansach.pl i czytaj nasze treści, kiedy i gdzie chcesz.
 
Aplikacja jest dostępna w systemach iOS oraz Android i zawiera:
  • stale aktualizowane oferty pracy i szkoleń, 
  • artykuły poświęcone aktualnym trendom na rynku pracy w finansach, 
  • bazę wiedzy z opisami stanowisk, kwalifikacji zawodowych oraz pojęć, 
  • wizytówki pracodawców i informacje o ich planach rekrutacyjnych. 
 
Pobierz aplikację:
 

Życzymy miłego korzystania z aplikacji!

Jak usprawnić wykonywanie obowiązków, by w efekcie pracować więcej, robiąc mniej?

Zobacz kilka porad, których wprowadzenie do swoich codziennych nawyków pozwoli zwiększyć efektywność w pracy.
Akcja redakcyjna: Okiem eksperta
Kategoria: Wiadomości
02.03.2018

„8 godzin pracy, 8 godzin odpoczynku, 8 godzin snu”. Tym hasłem w 1817 roku znany nam obecnie tryb pracy wprowadził Robert Owen. To rozwiązanie tak spodobało się przedsiębiorcom, że stopniowo zaczęli wprowadzać je w swoich zakładach. Od tego czasu większość pracowników codziennie spędza ⅓ swojego dnia w miejscu pracy.

Korzystaj z zasady 2 minut

W trakcie pracy często na liście zadań do zrobienia kumulują się drobne czynności, których wykonanie zajmuje kilka minut. Przez ich nagromadzenie masz jednak wrażenie zapełnionego kalendarza oraz ciągłego braku czasu na realizację wszystkich znajdujących się w nim punktów. Aby uniknąć niepotrzebnego stresu, warto skorzystać z zasady 2 minut.

Zgodnie z nią, jeśli wykonanie jakiejś czynności nie zajmie więcej niż 2 minuty, trzeba wykonać ją natychmiast. To rozwiązanie sprawdzi się w przypadku odpisywania na maile, sprawdzenia informacji lub wykonania telefonu do klienta.

Codziennie rano planuj swój dzień

Planowanie dnia i prowadzenie kalendarza lub listy zadań do zrobienia sprawia, że pracujesz efektywniej i nie marnujesz czasu na niepotrzebne zastanawianie się, czym powinieneś się zająć w danej chwili.

Dlatego codziennie rano (ewentualnie poprzedniego dnia tuż przed wyjściem z pracy) warto zapisać wszystkie zadania do zrobienia na dany dzień. Na liście powinny znaleźć się nie tylko najważniejsze projekty, lecz także drobne czynności. W ten sposób nie musisz zaprzątać sobie głowy drobiazgami i możesz skupić się na wykonywaniu najważniejszych zadań.

Wybieraj maksymalnie 3 duże projekty na dzień

Nie każde zadanie jest tak samo ważne. Możesz rozpocząć od wybrania 1-3 najważniejszych zadań na dany dzień i poświęcić im swój czas w pierwszej kolejności. Dokładną liczbę projektów najlepiej dopasować do siebie. Wykonanie tych zadań warto zaplanować na pierwszą część dnia – wtedy poziom wydajności i koncentracji na zadaniu jest największy. Natomiast ostatnie godziny pracy poświęć na realizację drobnych czynności, które nie wymagają aż tak dużego skupienia.

Pilnuj porządku wokół siebie

W efektywniejszej pracy pomoże utrzymywanie porządku i harmonii w swoim otoczeniu. Lepiej skupisz się na zadaniu, jeśli na Twoim biurku nie znajdują się niepotrzebne kubki, papiery czy gadżety.

Podobnie pokój, w którym panuje ład, bardziej zachęca do produktywności. Taki mały drobiazg, który najczęściej ignorujemy, może pomóc w lepszym zarządzaniu sobą w czasie.

Pracuj w blokach czasowych

Praca interwałowa polega na dzieleniu czasu poświęconego na wykonanie jakieś czynności na kilka bloków czasowych. To rozwiązanie gwarantuje większe skupienie na zadaniu, a w efekcie jego szybsze wykonanie.

Warto bloki czasowe dopasować do swoich preferencji i możliwości. Jeśli nie wiesz, od jakiego przedziału czasowego zacząć, możesz spróbować pracować w interwałach 20-minutowych lub 45-minutowych, po których zrobisz krótką przerwę, a po kilku seriach dłuższy odpoczynek. Przykładową metodą pracy w blokach czasowych jest technika Pomodoro, która polega na pracy właśnie w 20-minutowych cyklach, po których następuje 5-minutowa przerwa, po 4 powtórzeniach cyklu przychodzi natomiast czas na dłuższą przerwę.

Poznaj techniki zarządzania czasem

Jeśli chcesz poznać więcej technik zarządzania sobą i swoimi zadaniami w czasie, zapoznaj się z infografiką, przygotowaną przez HRK: „Ty kontra czas. 6 technik zarządzania sobą w czasie”:

 
Źródło: HRS, materiał nadesłany do redakcji. 

Zobacz również