Temat tygodnia
Kto powinien zainteresować się karierą w dziale FP&A?
Partner serwisu
EY
Rozwiń
 
A Ty jakie masz plany
na jesień?
Zdobądź doświadczenie w prestiżowych konkursach dla studentów organizowanych przez EY.
Chcę się sprawdzić w wyzwaniu
na styku prawa i ekonomii.
Chcę wejść do świata wielkich transakcji.
KarierawFinansach.pl jest patronem medialnym obu konkursów.
 
A Ty jakie masz plany
na jesień?
Zdobądź doświadczenie w prestiżowych konkursach dla studentów organizowanych przez EY.
Chcę się sprawdzić w wyzwaniu
na styku prawa i ekonomii.
Chcę wejść do świata wielkich transakcji.
KarierawFinansach.pl jest patronem medialnym obu konkursów.
Trwa ładowanie. Prosimy o chwilę cierpliwości.

Pracownik banku - inteligentny, ale agresywny?

W grudniowym numerze periodyku "Social Psychological and Personality Science" kognitywista Julian A. Oldmeadow zaprezentował kilka typów twarzy w związku z stereotypowym podejściem do wykonywanego zawodu.
Kategoria: Wiadomości
21.01.2013
Wychodząc z założenia, że stereotypy twarzy są reprezentantami określonych grup społecznych, brytyjski psycholog, Julian A. Oldmeadow, zbadał, w jaki sposób te stereotypy kształtują wizerunek poszczególnych zawodów, wśród których znalazł się również pracownik banku. Uczestnicy badania odczytali jego twarz jako "inteligentną, pewną siebie, dominującą, męską i... agresywną".

W badaniu - jak podaje eFinancialcareers.com - wzięło udział 32 studentów, którym zaprezentowano po 250 twarzy kobiet i mężczyzn i poproszono ich o przypisanie tych twarzy do poszczególnych grup zawodów m.in.: pracownika bankowości inwestycyjnej, pielęgniarki, nauczyciela oraz dilera narkotyków.

Na podstawie badania powstały portrety zawodów, będących kombinacją cech wskazanych przez uczestników badania.

Zobacz również