Trwa ładowanie. Prosimy o chwilę cierpliwości.

Ruszyło nowe centrum usług biznesowych HP w Łodzi

Hewlett-Packard rozwija swoją działalność w Polsce i rekrutuje pracowników do nowo otwartego centrum usług outsourcingowych (BPO).
Kategoria: Wiadomości
30.11.2012

Hewlett-Packard poinformował o oficjalnym uruchomieniu centrum usług biznesowych w Łodzi, zgodnie z zapowiedzią koncernu z czerwca tego roku. Łódzki oddział HP jest częścią korporacji Hewlett-Packard, specjalizującą się w usługach biznesowych dla zewnętrznych klientów firmy (BPO - Business Process Outsourcing). Centrum dostarcza zaawansowane rozwiązania outsourcingowe m. in. z zakresu szeroko pojętych usług transakcyjnych w obszarze finansów i księgowości, np. regulowania zobowiązań, rozliczania należności oraz zarządzania zakupami towarów i usług, a także usług z obszaru kadr i płac, np. nadzoru nad obiegiem dokumentów kadrowo-płacowych, naliczania  płac, kontaktów z pracownikami i klientami, zarządzania  danymi oraz procesami rekrutacyjnymi.

 

Nowe biuro mieści się w samym sercu miasta – w nowoczesnym budynku biurowym GTC University Business Park i zatrudnia już kilkudziesięciu pracowników, w tym dziesięciu doświadczonych managerów, od początku zaangażowanych w uruchamianie centrum. Jednocześnie trwa intensywna rekrutacja, w której kluczowym wymogiem wobec kandydatów jest posiadanie wyższego wykształcenia oraz biegła znajomość języków obcych. Osoby, które z powodzeniem zakończyły rekrutację, przechodzą cykl specjalistycznych szkoleń mających na celu przygotowanie ich do pracy.

 

Obecnie centrum obsługuje między innymi jeden z największych europejskich kontraktów z obszaru outsourcingu procesów biznesowych. Projekt obejmuje obsługę administracyjno-personalną. Duże doświadczenie oraz wiedza HP w dziedzinie outsourcingu umożliwiają kształtowanie strategii operacyjnej klientów centrum. Dodatkowo stwarzają możliwości  dostosowania funkcjonowania działów operacyjnych do indywidualnych preferencji klientów z uwzględnieniem warunków legislacyjnych, w których działają. Centrum zapewnia międzynarodowym organizacjom obsługę przez wysoce wykwalifikowanych pracowników oraz dostęp do najnowszych technologii stosowanych w sferze usług biznesowych.

 

- Naszym kluczem do sukcesu jest umiejętność świadczenia wyspecjalizowanych i złożonych usług dla organizacji działających w różnych branżach na całym świecie. Potwierdza to coraz bogatsze portfolio klientów i ich niezmiennie wysoka ocena naszej pracy - komentuje Renata Sima, Dyrektor Generalny Usług Outsourcingowych firmy HP. - Główną siłą gwarantującą ten rozwój są wykształceni, zdolni ludzie, którzy tworzą doskonale funkcjonujące zespoły i zapewniają naszym klientom najwyższą jakość usługdodaje.

 

Atuty łódzkiej aglomeracji, w tym dogodna komunikacyjnie lokalizacja, kapitał ludzki w postaci studentów i absolwentów wyższych uczelni, dynamika i potencjał rozwoju miasta oraz profesjonalne wsparcie udzielone inwestorowi ze strony władz samorządowych i urzędów centralnych, były ważnymi argumentami przy podejmowaniu przez HP strategicznej decyzji o uruchomieniu centrum usług biznesowych w Łodzi.

 

- Istotnym kryterium przy wyborze Łodzi na lokalizację nowego biura HP GBC był dostęp do wykwalifikowanych pracowników, władających językami obcymi, a także wysoka jakość oferowanej powierzchni biurowej, centralne położenie geograficzne, wzrost liczby połączeń lotniczych oraz stosunkowo niewielka odległość między Łodzią a Wrocławiem, gdzie znajduje się HP Global Business Center. Ścisła współpraca i pomoc ze strony władz miasta okazały się równie ważne przy podejmowaniu tej decyzji - przyznaje Danila Meirlaen, Wiceprezes Działu Usług Biznesowych Hewlett-Packard.

Centrum w Łodzi jest drugą w Polsce jednostką HP oferującą nowoczesne usługi dla biznesu.  Pierwsza z nich powstała we Wrocławiu w 2005 roku (zobacz profil HP we Wrocławiu »). Dolnośląska placówka z powodzeniem realizuje złożone zadania z zakresu finansów i księgowości, zarządzania personelem, sprzedaży i marketingu, przetwarzania danych i dostarczania informacji oraz zarządzania łańcuchem dostaw – zarówno wewnętrznie, dla HP, jak i dla klientów zewnętrznych, wiodących, międzynarodowych firm z sektora FMCG, farmaceutycznego, odzieżowego, motoryzacyjnego czy produktów lifestylowych. Komplementarne funkcjonowanie obu jednostek poprzez efekt synergii zapewni klientom HP szeroki wybór sprofilowanych usług, dopasowanych do ich potrzeb oraz umożliwi wykorzystanie potencjału rynku pracy w obu miastach. 

Autor: Redakcja
KarierawFinansach.pl

Redakcja KarierawFinansach.pl podejmuje tematy ciekawe i ważne dla pracowników branży finansowej i osób, które dopiero myślą o karierze w finansach. 

Zobacz również