Trwa ładowanie. Prosimy o chwilę cierpliwości.

Standard Chartered otwiera nowe biuro w The Warsaw Hub

Standard Chartered otworzył nową przestrzeń do pracy dla swoich pracowników na najwyższych piętrach The Warsaw Hub przy Rondzie Daszyńskiego w Warszawie.
Kategoria: Wiadomości
11.08.2020
Fot. materiały prasowe.

10 sierpnia ruszyły dwa pierwsze z czterech pięter, których oddanie zaplanowano na ten rok. Kolejne dwa zostaną uruchomione przed końcem września, a uroczyste otwarcie zaplanowano na początek października. Oddanie piątego piętra zaplanowano w przyszłym roku. Od zarejestrowania polskiej spółki Standard Chartered w czerwcu 2018 roku, siedziba firmy znajdowała się w odrestaurowanych wnętrzach budynku biurowego z 1998 roku, przy ul. Towarowej 25a.

– Dotychczasowe biuro dobrze spełniło swoją rolę jako tymczasowa lokalizacja, czas jednak na przeprowadzkę do docelowej siedziby. Nowe biuro nie tylko oferuje wyższe standardy funkcjonalne, ale jest również lepiej dopasowane do profilu naszej działalności w Polsce. W ciągu dwóch lat stworzyliśmy w Warszawie zespół ponad 600 doświadczonych ekspertów, świadczących wysoce specjalistyczne usługi na rzecz innych spółek z Grupy Standard Chartered. Wiele zadań, które realizują nasi pracownicy, ma związek z zaawansowanymi technologiami i procesami, co koresponduje z charakterem kompleksu The Warsaw Hub –  mówi Rowena Everson, dyrektor zarządzająca Standard Chartered GBS Poland.

Nowoczesna i bezpieczna przestrzeń

Nowa przestrzeń biurowa Standard Chartered została zaprojektowana zgodnie z globalnymi standardami banku przez biuro architektoniczne M Moser Associates, z uwzględnieniem elementów podkreślających jej lokalizację w Polsce. Obraz autorstwa polskiej malarki, Marty Zawadzkiej, zdobi recepcję, a kolory wykorzystane w innych częściach biura nawiązują do wyjątkowych miejsc na mapie Polski, takich jak Słowiński Park Narodowy, Puszcza Białowieska, Zielony Staw czy Jaskinia Raj. Najbardziej imponującym lokalnym elementem nowego biura banku jest jednak spektakularny widok na panoramę Warszawy.

– Naszym celem było przede wszystkim stworzenie w tym nowoczesnym budynku w centrum miasta przestrzeni wspierającej zarówno bardziej tradycyjne, jak i bardziej przyszłościowe formy pracy oraz dostosowanej do potrzeb osób o różnym stopniu sprawności i różnych preferencjach dotyczących sposobu pracy. Siedziba takiej spółki, jak nasza, powinna uwzględniać zarówno miejsca sprzyjające pracy indywidualnej, jak i zespołowej, oraz tworzeniu nowych pomysłów. Analizując efekty, uważam, że cel ten udało się osiągnąć, niemniej jednak kluczowe będą opinie naszych pracowników, którzy stopniowo i dobrowolnie wracają do pracy w biurze po kilkumiesięcznej pracy zdalnej. W trakcie pandemii podjęliśmy szereg działań wspierających naszych pracowników, m.in. dostarczając im dodatkowy sprzęt do domu czy umożliwiając tym z nich, którzy tego potrzebowali, korzystanie z biura w odpowiednio dostosowanej do wymogów sanitarnych przestrzeni. Nasze nowe biuro oferuje rozwiązania dodatkowo zwiększające bezpieczeństwo w trakcie pandemii, zaprojektowane i wdrożone przez Ghelamco –  dodaje Rowena Everson.

Świetna lokalizacja w centrum rozwijającej się dzielnicy biznesowej, doskonałe skomunikowanie z innymi częściami miasta, w tym bezpośredni łącznik między budynkiem
a stacją metra Rondo Daszyńskiego, oraz dostęp do punktów handlowych i usługowych to atuty dodatkowo podnoszące atrakcyjność nowego biura, a przez to atrakcyjność Standard Chartered jako pracodawcy w oczach obecnych i przyszłych pracowników.

– Z naszych badań wynika, że lokalizacja i standard powierzchni biurowej nadal odgrywają znaczącą rolę w oczekiwaniach polskich pracowników. Nowa siedziba firmy Standard Chartered spełnia w tej kwestii najwyższe standardy. Kilkupoziomowe funkcjonalne biuro w budynku The Warsaw Hub zlokalizowane jest w nowym centrum biznesowym stolicy, z bezpośrednim dostępem do stacji metra oraz szerokiej oferty usług. Dbałość naszego klienta o komfort i zadowolenie pracowników, zawsze była i niezmiennie jest priorytetem. Cieszymy się, że bank zaufał nam, powierzając nam prowadzeniu całego procesu, oraz docenia nasze zaangażowanie w opiece poprocesowej –  mówi Karolina Dobrowolska, starszy konsultant, CBRE, firmy reprezentującej Standard Chartered w transakcji najmu powierzchni biurowej.

W swoim warszawskim globalnym centrum usług biznesowych bank zatrudnia specjalistów w obszarze przeciwdziałania przestępczości finansowej, cyberbezpieczeństwa, zarządzania ryzykiem płynności, zarządzania międzynarodowymi projektami HR czy negocjowania umów na instrumenty pochodne z klientami korporacyjnymi i instytucjonalnymi i innych. Istniejące zespoły są na bieżąco rozwijane, powstają też nowe obszary kompetencji. W ciągu ostatnich kilku miesięcy Standard Chartered stworzył w Polsce m.in. zespoły odpowiedzialne za:

  • ochronę danych (Data Privacy),
  • zaawansowaną analizę danych (Data Analytics),
  • analizę transakcji i przepływu informacji pod kątem wykrywania nadużyć (Trade & Communication Surveillance),
  • edukacje w zakresie cyberbezpieczenstwa (Cyber Awareness),
  • współpracę między ofensywnymi i defensywnymi obszarami cyberbezpieczeństwa (Purple Team).

W polskiej spółce Standard Chartered jest obecnie 80 aktywnych projektów rekrutacyjnych, a proces wyboru kandydatów i wdrażania nowych pracowników jest prowadzony w sposób zdalny w trosce o bezpieczeństwo wszystkich zaangażowanych stron.

Źródło: informacja prasowa.  

Ekspert: Rowena Everson
Dyrektor zarządzająca Standard Chartered Global Business Services Sp. z o. o
Autor: Redakcja
KarierawFinansach.pl

Redakcja KarierawFinansach.pl podejmuje tematy ciekawe i ważne dla pracowników branży finansowej i osób, które dopiero myślą o karierze w finansach. 

Zobacz również