Temat tygodnia
Kto powinien zainteresować się karierą w dziale FP&A?
Trwa ładowanie. Prosimy o chwilę cierpliwości.

W poszukiwaniu młodych liderów biznesu

Przed nami druga edycja międzynarodowego konkursu Global Business Challenge. Jeśli drzemie w Tobie talent biznesowy, stwórz drużynę, zgłoś się do nas i reprezentuj Polskę na arenie międzynarodowej.
Kategoria: Wiadomości
15.03.2013

Termin rejestracji do udziału w konkursie został przedłużony do piątku 22 marca 2013 r.

GBC to pasjonujący konkurs organizowany przez Instytut Rachunkowości Zarządczej CIMA (Chartered Institute of Management Accountants) we współpracy z firmą Barclays. Co roku przyciąga studentów z całego świata, m.in. Wielkiej Brytanii, Hong Kongu, Afryki Południowej i Rosji. W 2012 roku w konkursie zadebiutowali studenci z Polski. Drużyna „Business Warriors” z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu – finaliści polskiej edycji konkursu Global Business Challenge – w globalnym finale konkursu byli bardzo blisko wygranej, ostatecznie zajęli miejsce tuż za podium.


– Rywalizowanie z drużynami z wielu zakątków świata była niesamowitym przeżyciem. Mogłyśmy poznać ich opinie na wiele tematów, nie tylko związanych z konkursem. To znacznie poszerza horyzonty i pozwala kształtować życiowe wybory – powiedziały nasze reprezentantki podczas ubiegłorocznego finału konkursu.  Jakub Bejnarowicz, Country Manager CIMA Polska dodaje: – Konkurs GBC nie tylko pozwala wyłonić najbardziej utalentowanych młodych ludzi, ale stanowi również platformę wymiany doświadczeń i kontaktów między przedstawicielami młodego pokolenia i biznesu oraz stwarza możliwość wskoczenia na wyższy poziom rozwoju kariery zawodowej i zrealizowania swoich marzeń już w trakcie studiów.  



Na czym polega konkurs GBC?


W konkursie GBC mogą wziąć udział studenci dziennych, wieczorowych i zaocznych studiów licencjackich, niezależnie od studiowanego kierunku. Studenci tworzą drużyny, które mogę być rekomendowane lub prowadzone przez wykładowców uczelni wyższych.


– Po zarejestrowaniu się, zadaniem grup studentów jest opracowanie analizy rzeczywistej sytuacji biznesowej (case study) i zaproponowanie rozwiązania problemu. Następnie prace są oceniane przez sędziów – ekspertów z branży – i cztery najlepsze drużyny zostają zakwalifikowane do udziału w finale regionalnym. Zwycięska drużyna polskiego finału będzie reprezentowała Polskę w światowym finale konkursu, który obędzie się w sierpniu 2013 r. w Johannesburgu w Republice Południowej Afrykimówi Jakub Bejnarowicz.

W 2012 roku do rywalizacji zgłosiło się ponad 3500 drużyn z 22 krajów, w tym 33 zespoły z Polski. Tak duże zainteresowanie wynika z tego, że uczestnicy mają możliwość ubiegania się o praktyki w organizacjach partnerskich konkursu. W tym roku są to Unilever, Infosys oraz Deloitte. Ponadto wszyscy uczestnicy warszawskiego finału otrzymają cenne nagrody oraz pamiątkowe dyplomy, a zwycięzcy na za­proszenie CIMA polecą do Johannesburga w Republice Południowej Afryki, aby zmierzyć się z finalistami z innych części świata.

Zobacz kulisy konkursu GBC w 2012 roku:

Szczegóły konkursu są dostępne na stronie:  www.cimaglobal.com/gbcpoland.

Zobacz również