Jako że stanowimy jedno z dwóch centrów globalnych operacji księgowych w grupie Volvo, standardowe jak i niestandardowe zadania są wpisane w naszą pracę. Dzięki temu ciągle znajdujemy dla siebie coś interesującego, a dostarczane przez nas rozwiązania pomagają naszym partnerom biznesowym podejmować najlepsze decyzje finansowe.
– Ania Koprowska-Hetnał, Line Manager w zespole Record to Report & Order to Cash
O firmie
Volvo z języka łacińskiego to inaczej „toczyć”. Sprawdź, jak życie toczy się w finansach Grupy Volvo w centrum usług wspólnych – Accounting Services we Wrocławiu. Każdego dnia na całym świecie ciężarówki, autobusy, silniki, sprzęt budowlany, usługi finansowe i rozwiązania autonomiczne Volvo umożliwiają nowoczesne życie. Volvo Group Finance wspiera realizację wizji Grupy Volvo poprzez rozwój i świadczenie szerokiego zakresu usług eksperckich, od planowania finansowego przez księgowość, kontroling biznesowy, po sprawozdawczość finansową. W ramach procesów finansowych, takich jak zarządzanie księgą główną (Record to Report - R2R), należnościami (Order to Cash - O2C), jak również zobowiązaniami (Purchase to Pay - P2P) Accounting Services we Wrocławiu wyróżnia się innowacyjnością i efektywnością. Poznaj zespół odpowiedzialny za kluczowe obszary działalności i przekonaj się, dlaczego warto stać się jego częścią – częścią Grupy Volvo.
Największe osiągnięcia
Na to pytanie odpowiadają Giovana Rossignolo, Senior Accountant i Kristiana Oliveira Amorim, Accountant, odpowiedzialne za spółki brazylijskie:
– Jesteśmy laureatkami programu „Improvement of the year” – konkursu, w którym każdy z pracowników może przedstawić swój pomysł na usprawnienie pracy. Wspólnie pracowałyśmy nad raportem wiekowania należności. Do tej pory jego przygotowanie zajmowało kilka godzin. Dzięki usprawnieniu wyeliminowane zostały powtarzalne czynności, więc i czas pracy nad danymi. Dodatkowo udało się znacznie zmniejszyć ryzyko popełnienia błędów. Uznanie na forum Accounting Services we Wrocławiu i brawa za ciężką pracę podczas wręczania dyplomów na uroczystej gali dodały nam skrzydeł. Nie ukrywamy, że nagroda pieniężna była również świetnym motywatorem do pracy nad kolejnymi usprawnieniami, które zgłaszamy w ramach „Idea portal”. Dzielimy się wiedzą i pomysłami! Innym sposobem na poszerzanie wiedzy jest inicjatywa „Cross Process Support”. Program inicjowany przez pracowników dla pracowników. Udział w nim umożliwia budowanie swoich kompetencji end-to-end, czyli poznanie całego procesu księgowego. My korzystałyśmy z tej możliwości na początku kariery. Ważne, żeby być otwartym na nowe wyzwania – tłumaczą dziewczyny.
W budowaniu strategicznego sukcesu czynny udział bierze także Wojtek Jezusek:
– W styczniu 2024 roku zakończyłem udział w projekcie implementacji nowego narzędzia, jakim jest system SAP MF 2.0, znany także na rynku pod hasłem S4Hanna. Projekt trwał kilkanaście miesięcy, ale warto było w nim uczestniczyć. Rekomenduję wszystkim kolegom i koleżankom skorzystanie z takiej możliwości. To świetne doświadczenie w zdobywaniu wiedzy, a przede wszystkim w budowaniu relacji międzyludzkich. Nie zapominamy, że to ludzie są sukcesem naszej organizacji.
Struktura i kultura zespołu
Record to Report & Order to Cash jest też jedynym zespołem w Accounting Services, który łączy dwa różne obszary procesowe w ramach jednej struktury zarządzania, co dodatkowo wzmacnia i ulepsza współpracę. – Wszystkie wyzwania, które pojawiają się w naszej codziennej pracy są omawiane i rozwiązywane wspólnymi siłami. Volvo stawia także na samodzielność i niezależność swoich pracowników, oferując możliwość sprawdzenia się w różnorodnych projektach czy inicjatywach – tłumaczy Ania Koprowska-Hetnał.
O doświadczeniach w Accounting Services opowiada Elwira Kotulak, Professional Reports Accountant, która dołączyła do Volvo w 2020 roku, kilka dni przed wybuchem pandemii:
– Działam obecnie w szeregach międzynarodowego zespołu zajmującego się obsługą partnerów szwedzkich. Moja praca jest bardzo dynamiczna z uwagi na zmiany zachodzące w spółkach, za które jestem odpowiedzialna. Zmieniamy system, odpowiadając na wymagania biznesowe, chcemy osiągać jak najlepsze wyniki dla Grupy Volvo. Mówiąc o karierze - jest ona pozytywnym wyzwaniem w tym momencie. Na co dzień pomaga mi w tym doświadczenie zdobyte w poprzednich firmach, gdzie pracowałam jako główna księgowa dla małych, polskich spółek. Mam również doświadczenie z biura rachunkowego. To wszystko sprawia, że jestem otwarta na naukę oraz dzielenie się wiedzą. Taka postawa jest również doceniana przez partnerów biznesowych.
Poszukiwani kandydaci
Ścieżki kariery w Volvo są otwarte dla osób ambitnych, kreatywnych i nastawionych na samodzielną naukę oraz rozwój. Nie bez znaczenia są także umiejętności dobrej organizacji pracy, komunikatywność i odpowiedzialność za powierzone zadania. Atutem na pewno jest doświadczenie w szeroko rozumianych finansach i znajomość języków obcych w stopniu komunikatywnym. Nawet humaniści znajdą u nas coś dla siebie! Jeżeli jesteś zainteresowany/a rozwojem w finansach i księgowości, ochrona środowiska jest dla Ciebie ważna, a jakość wykonywanej pracy to priorytet – zapraszamy!
Wellbeing w Volvo
– Mam przyjemność pracować ze świetnie zgranym zespołem. Obecnie liczy on 18 osób. Są wśród nich Polacy oraz Brazylijczycy. Mówimy w kilku językach: angielskim, hiszpańskim, portugalskim oraz szwedzkim. Tutaj zespół odpowiedzialny za należności, jak i księgę główną pracuje jako jeden team. Co jest naszą siłą? Szwedzka kultura organizacyjna, gdzie relacje pomiędzy pracownikami są niezwykle istotne, a dobrostan – wellbeing - tak mocno teraz artykułowany przez różne organizacje, u nas jest faktem – uśmiecha się na te słowa Ania Koprowska-Hetnał, Line Manager w zespole Record to Report/ Order to Cash.
Dobrostan tzw. wellbeing i work-life balance podkreśla także członek zespołu Wojtek Jezusek, z wykształcenia humanista, w Volvo pracujący od 9 lat. Obecnie Senior Reports Accountant konsolidujący sprawozdanie finansowe dla największej spółki autobusowej oraz team leader wspierający zespół w codziennych obowiązkach.
– Volvo zapewnia swoim pracownikom hybrydowy system pracy z elastycznym podejściem do naszych potrzeb osobistych. Firma oferuje pewną swobodę w tym, kiedy zadania operacyjne zostaną wykonane. Odpowiednie planowanie sprawia, iż w ramach harmonogramu czasu pracy uzyskuję jeden dzień wolny w miesiącu. Mam 12 dodatkowych dni wolnych w roku! Oprócz regularnego urlopu. – śmieje się Wojtek.
– Pracownicy mogą też korzystać z darmowych zajęć jogi, które stanowią połączenie relaksu z praktyką tzw. mindfulness, czyli uważności. „Zdrowy kręgosłup” to kolejna inicjatywa, dzięki której można poznać właściwe wzorce ruchowe. Z kolei integracja zespołowa odbywa się nie tylko podczas wspólnych wyjść popołudniami, ale również w trakcie przygotowywanych przez zespół tematycznych lunchy z kuchnią krajów, dla których pracujemy. Ostatnio mieliśmy lunch brazylijski! Pycha ser - queijo meia cura z marmoladą - goiabada prosto z Brazylii od naszej koleżanki.” – dodaje Ania.
Wszystkie te aspekty sprzyjają zachowaniu równowagi między życiem zawodowym a prywatnym.
Poznaj zespół
Ania Koprowska-Hetnał, Line Manager
Absolwentka wydziału Zarządzania, specjalność księgowość na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. W Accounting Services od 16 lat. W oparciu o 7-letnie doświadczenie na stanowisku Managera buduje zespół ludzi, którzy lubią siebie i swoją pracę, mogą na siebie wzajemnie liczyć i poprzez realizację indywidualnych celów zawodowych realizują cele zespołu i firmy.
Wojtek Jezusek, Senior Accountant i Team Leader
Z wykształcenia humanista, w Volvo pracuje od 9 lat. Obecnie jest Starszym księgowym konsolidującym sprawozdanie finansowe dla największej spółki autobusowej w firmie.
Yasmin Gomes Ribeiro, Senior Reports Accountant i Team Leader
Ukończyła Business Administration w Brazylii i studia podyplomowe w zakresie rachunkowości biznesowej, ma 8-letnie doświadczenie w obszarach finansów i księgowości, a jej supermocą w pracy jest to, że potrafi nauczyć się zadania, widząc je tylko raz. Wnosi do zespołu pozytywne nastawienie i udzielający się wszystkim dobry nastrój.
Giovana Rossignolo, Senior Accountant dla spółek brazylijskich
Ukończyła studia z zakresu biznesu międzynarodowego oraz finansów i controllingu w Brazylii. Pracuje w Volvo Polska od 2017 roku w dziale Order to Cash, głównie dla spółek brazylijskich. Pasjonatka dzielenia się wiedzą i zdobywania nowych umiejętności w pracy, dociekliwa, zawsze dążąca do podnoszenia umiejętności, aby rozwijać się wraz z firmą i poprawiać komunikację w zespole.
Kristiana Oliveira Amorim, Accountant
Ukończyła studia licencjata w zakresie Business Administration. Od roku pracuje na stanowisku Accountant w Volvo. Jej kluczowe umiejętności to radzenie sobie z liczbami, komunikacja z partnerami biznesowymi i zdolność do rozwiązywania problemów.