Temat tygodnia
Wywiad z Wojciechem Ruśkiewiczem, Managerem w dziale Doradztwa Podatkowego Deloitte.
Trwa ładowanie. Prosimy o chwilę cierpliwości.

Projekty

Branża finansowa, bankowość, BPO/SSC to miejsca, w których powstają ciekawe, innowacyjne
pomysły i inicjatywy. Zobacz, jakie ciekawe projekty udało się zrealizować firmom.

CEL PROJEKTU

Celem Delivery Framework jest podniesienie efektywności pracy zespołów deweloperskich poprzez pomoc w tworzeniu aplikacji biznesowych. Produkt projektu pozwala ujednolicić sposób wytwarzania oprogramowania w firmie, umożliwiając efektywniejszą alokację deweloperów pomiędzy projektami, a samym developerom – znacznie łatwiejsze wnikanie w strukturę nowej aplikacji.

CEL PROJEKTU

Głównym celem tego programu jest rozwijanie silnych liderów oraz specjalistów w zakresie szeroko pojętych finansów. Po pomyślnym zakończeniu FDP uczestnicy otrzymują szansę kontynowania swojej kariery zawodowej w strukturach Ecolab Services na stanowiskach, które dają dalszą możliwość rozwoju i zwiększają ich zakres odpowiedzialności.

CEL PROJEKTU

Rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję na dobre rozpowszechniły się w naszym życiu – analizują obraz (autonomiczne pojazdy, autoryzacja transakcji „twarzą”, biometria), pomagają w realizacji codziennych zadań (asystent Google), analizują tekst (automatyczne tłumaczenia, streszczenia dokumentów), tworzą sztukę (komponowanie muzyki czy malowanie obrazów), a także rozwiązują złożone problemy logiczne (procesy negocjacyjne czy gry). PKO Bank Polski korzysta z dostępnych rozwiązań, ale też tworzy własne, które najlepiej odpowiadają potrzebom jego klientów i pracowników.

CEL PROJEKTU

Interdyscyplinarny zespół ekspertów EY Polska opracował metodykę zarządzania ryzykiem cyberbezpieczeństwa, która definiuje procesy: identyfikacji nowych zagrożeń, ich analizy i oceny oraz postępowania z ryzykiem. Model jest nakierowany na ścisłą integrację z systemem zarządzania ryzykiem w organizacji, w tym ryzykiem operacyjnym. Istotnym elementem jest wykorzystanie wyników szacowania ryzyka w procesach decyzyjnych dzięki możliwości przedstawienia wartości ryzyka cyberbezpieczeństwa w wartości monetarnej.

CEL PROJEKTU

Hitachi Vantara postanowiła zmienić sposób, w jaki kształci się młodzież. Organizacja podjęła szereg pionierskich działań edukacyjnych we współpracy z uczelniami z Krakowa oraz innymi firmami z branży nowoczesnych usług dla biznesu działającymi w stowarzyszeniach ASPIRE i ABSL. – Celem naszych działań jest pokazanie, że można uczyć inaczej, czyli w sposób bardziej praktyczny, w większym stopniu skoncentrowany na rozwoju kompetencji miękkich i interdyscyplinarnych niż twardych i teoretycznych. Chcemy rozwijać nowe umiejętności, a nie kształcić w kierunku konkretnego zawodu. Chcielibyśmy, by młodzi ludzie mogli podejmować świadome decyzje dotyczące swojej kariery już na samym jej początku – mówi Tomasz Brzostowski.

CEL PROJEKTU

Celem projektu było stworzenie kompleksowego narzędzia, które zminimalizuje ryzyko wplątania się przez firmę w karuzelę VAT i inne relacje z oszustami podatkowymi, a tym samym zwiększy bezpieczeństwo podatkowe uczciwych przedsiębiorców. – Platforma pomaga firmom unikać karuzel vat-owskich I innych oszustw podatkowych. Firmy najczęściej dowiadują się, że mają problem, gdy przychodzi kontrola skarbowa. To zdecydowanie za późno – mówi Wojciech Szulc, dyrektor w PwC.

CEL PROJEKTU

Zgodnie z założeniami w ciągu dwóch lat Nowy Model Pracy powinien znacznie zwiększyć szybkość wdrażania zmian w banku, a docelowo – zwiększyć satysfakcję klientów i osiągnąć średnio- i długoterminowe cele biznesowe banku. W ramach Nowego Modelu Pracy z wykorzystaniem metodyk zwinnych powstają nowe usługi i produkty.

Płatności

10.2016 - 04.2018

Płatności

10.2016 - 04.2018

CEL PROJEKTU

Usługa odpowiada na istotną ułomność zakupów internetowych – przed wprowadzeniem imoje&Twisto klienci de facto płacili za sam fakt zapoznania się z produktem. Co prawda, mogli skorzystać z ustawowej możliwości zwrotu, ale i tak wcześniej musieli zablokować swoje środki. Ewentualnie zdecydować się na płatność za pobraniem, ale to nadal oznaczało opłatę przed obejrzeniem towaru. To tak, jakby płacili np. za ubrania przed zabraniem ich do przymierzalni. Opcja „kup teraz, zapłać za 21 dni” dostępna w imoje przybliża doświadczenie zakupu internetowego do zakupu w sklepie stacjonarnym, zwiększając poczucie bezpieczeństwa klientów. Proces płatności jest bardzo szybki, wygodny i dostosowany do płatności na urządzeniach mobilnych. Twisto zdejmuje ze sklepu ryzyko niewypłacalności klienta, płacąc z góry za zakupy i przejmuje na siebie cały proces pozyskiwania należności od klienta.