Temat tygodnia
Najbardziej pożądane stanowiska i kompetencje w 2023 roku
Trwa ładowanie. Prosimy o chwilę cierpliwości.

Kompleksowe doradztwo transakcyjne

– przy pozyskaniu strategicznego inwestora

Zarządzanie projektami

CEL PROJEKTU

CRIDO doradzało w zakresie Corporate Finance oraz prawnym przy pozyskaniu inwestora strategicznego przez Alfa Brokers Sp. z o.o. Doradztwo miało charakter kompleksowy od początkowej fazy do closingu, w tym: analizy finansowo-ekonomiczne spółki, przygotowanie materiałów inwestycyjnych, research potencjalnych inwestorów i kontakt z nimi, negocjacje termsheet, wsparcie i zarządzanie procesem due diligence, wsparcie w negocjacjach dokumentacji transakcyjnej, przy wsparciu CRIDO Legal od strony prawnej. W wyniku tych działań klient umocnił swoją pozycję na rynku brokerskim poprzez strategiczne partnerstwo z RENOMIA Gallagher.

Kompleksowe doradztwo transakcyjne

– przy pozyskaniu strategicznego inwestora

Zarządzanie projektami

CEL PROJEKTU

CRIDO doradzało w zakresie Corporate Finance oraz prawnym przy pozyskaniu inwestora strategicznego przez Alfa Brokers Sp. z o.o. Doradztwo miało charakter kompleksowy od początkowej fazy do closingu, w tym: analizy finansowo-ekonomiczne spółki, przygotowanie materiałów inwestycyjnych, research potencjalnych inwestorów i kontakt z nimi, negocjacje termsheet, wsparcie i zarządzanie procesem due diligence, wsparcie w negocjacjach dokumentacji transakcyjnej, przy wsparciu CRIDO Legal od strony prawnej. W wyniku tych działań klient umocnił swoją pozycję na rynku brokerskim poprzez strategiczne partnerstwo z RENOMIA Gallagher.

ZESPÓŁ PROJEKTOWY

W procesie przejęcia CRIDO działało jako wyłączny doradca finansowy spółki Alfa Brokers Sp. z o.o. Po stronie doradcy transakcyjnego klienta wspierali: Artur Marszałkiewicz, Aleksandra Małolepsza i Monika Olak. Dodatkowo CRIDO wspierało spółkę i jej właścicieli od strony prawnej. Ze strony CRIDO Legal projekt prowadził Mateusz Baran ze wsparciem Marzeny Lau oraz Dominika Przywary. Zespół Corporate Finance w CRIDO zajmuje się kompleksowym doradztwem transakcyjnym w trakcie procesu M&A. Wspiera też klientów w pozyskiwaniu finansowania zarówno na realizację transakcji przejęć, jak również na rozwój i inwestycje czy projekty typu project finance. Współpracuje w tym zakresie z bankami, funduszami PE i funduszami specjalistycznymi.

Artur Marszałkiewicz Partner odpowiedzialny za zespół Corporate Finance w CRIDO

Cieszymy się, że mogliśmy pomóc przy transakcji, która jest przełomowa na rynku i można zakładać, że zmieni układ sił w branży brokerów ubezpieczeniowych w Polsce. W tym przypadku klient powierzył CRIDO kompleksową obsługę transakcji.

Aleksandra Małolepsza Senior Associate

Monika Olak Starszy analityk finansowy

Mateusz Baran Partner

Marzena Lau Senior Associate

Dominik Przywara Associate

ZESPÓŁ PROJEKTOWY

W procesie przejęcia CRIDO działało jako wyłączny doradca finansowy spółki Alfa Brokers Sp. z o.o. Po stronie doradcy transakcyjnego klienta wspierali: Artur Marszałkiewicz, Aleksandra Małolepsza i Monika Olak. Dodatkowo CRIDO wspierało spółkę i jej właścicieli od strony prawnej. Ze strony CRIDO Legal projekt prowadził Mateusz Baran ze wsparciem Marzeny Lau oraz Dominika Przywary. Zespół Corporate Finance w CRIDO zajmuje się kompleksowym doradztwem transakcyjnym w trakcie procesu M&A. Wspiera też klientów w pozyskiwaniu finansowania zarówno na realizację transakcji przejęć, jak również na rozwój i inwestycje czy projekty typu project finance. Współpracuje w tym zakresie z bankami, funduszami PE i funduszami specjalistycznymi.

Artur Marszałkiewicz Partner odpowiedzialny za zespół Corporate Finance w CRIDO

Cieszymy się, że mogliśmy pomóc przy transakcji, która jest przełomowa na rynku i można zakładać, że zmieni układ sił w branży brokerów ubezpieczeniowych w Polsce. W tym przypadku klient powierzył CRIDO kompleksową obsługę transakcji.

Aleksandra Małolepsza Senior Associate

Monika Olak Starszy analityk finansowy

Mateusz Baran Partner

Marzena Lau Senior Associate

Dominik Przywara Associate

OPIS PROJEKTU

Klient był prywatnym, rodzinnym biznesem, w związku z czym nie posiadał wielu korporacyjnych procedur znanych z dużych firm. Prognozy finansowe, strategie rozwoju czy budżety roczne trzeba było wypracować we współpracy z prezesem zarządu i udziałowcem, na potrzeby rozmów z inwestorem.

Dodatkowym wyzwaniem okazała się różnica doświadczeń. Inwestorem był duży, międzynarodowy podmiot, który robi wiele podobnych transakcji rocznie i był to dla niego po prostu kolejny projekt. Dla klienta była to pierwsza taka transakcja w życiu. Różnica tych perspektyw – położenia stron i doświadczenia budziła pewne trudności. Aby sobie z nimi poradzić, trzeba było wykazać się dużą elastycznością, otwartymi głowami i cierpliwością w przybliżaniu kolejnych kroków procesu.

Innym ciekawym aspektem projektu było to, że jeden z udziałowców klienta pozostawał w wyniku transakcji wspólnikiem mniejszościowym. Jego wspólnikiem większościowym miał zostać 4. co do wielkości na świecie podmiot w tej branży, więc poza wynegocjowaniem standardowej umowy sprzedaży, konieczne było również uzgodnienie i przygotowanie pozostałych dokumentów, takich jak: umowa wspólników, status spółki, kontrakt menedżerski. Zespołowi zależało na tym, żeby zapisy były bezpieczne dla klienta, który miał mieć w przyszłości tak dużego gracza jako wspólnika, z wieloma swoimi wewnętrznymi procedurami, standardami korporacyjnymi etc.

 

Zobacz aktualne oferty pracy w CRIDO:

OPIS PROJEKTU

Klient był prywatnym, rodzinnym biznesem, w związku z czym nie posiadał wielu korporacyjnych procedur znanych z dużych firm. Prognozy finansowe, strategie rozwoju czy budżety roczne trzeba było wypracować we współpracy z prezesem zarządu i udziałowcem, na potrzeby rozmów z inwestorem.

Dodatkowym wyzwaniem okazała się różnica doświadczeń. Inwestorem był duży, międzynarodowy podmiot, który robi wiele podobnych transakcji rocznie i był to dla niego po prostu kolejny projekt. Dla klienta była to pierwsza taka transakcja w życiu. Różnica tych perspektyw – położenia stron i doświadczenia budziła pewne trudności. Aby sobie z nimi poradzić, trzeba było wykazać się dużą elastycznością, otwartymi głowami i cierpliwością w przybliżaniu kolejnych kroków procesu.

Innym ciekawym aspektem projektu było to, że jeden z udziałowców klienta pozostawał w wyniku transakcji wspólnikiem mniejszościowym. Jego wspólnikiem większościowym miał zostać 4. co do wielkości na świecie podmiot w tej branży, więc poza wynegocjowaniem standardowej umowy sprzedaży, konieczne było również uzgodnienie i przygotowanie pozostałych dokumentów, takich jak: umowa wspólników, status spółki, kontrakt menedżerski. Zespołowi zależało na tym, żeby zapisy były bezpieczne dla klienta, który miał mieć w przyszłości tak dużego gracza jako wspólnika, z wieloma swoimi wewnętrznymi procedurami, standardami korporacyjnymi etc.

 

Zobacz aktualne oferty pracy w CRIDO:

HARMONOGRAM PROJEKTU

  •  

    4-6 tygodni

    Analizy ekonomiczno-finansowe. Strukturyzacja podmiotu
  •  

    4-6 tygodni

    Przygotowanie teasera i prezentacji biznesowej. Research i sporządzenie listy potencjalnych inwestorów
  •  

    8-10 tygodni

    Dystrybucja dokumentacji transakcyjnej. Rozmowy z inwestorami. Wsparcie w wyborze najkorzystniejszej oferty
  •  

    8-12 tygodni

    Proces due dilligence. Negocjacje i podpisywanie dokumentacji transakcyjnej oraz zamknięcie transakcji

Podobne projekty