Trwa ładowanie. Prosimy o chwilę cierpliwości.
Wydarzenie archiwalne
14 lutego
do 22 marca
2011
Miasto:
Organizator:

Bezpłatna konferencja: Fuzje i przejęcia

Typ wydarzenia: Seminaria i konferencje

Miejsce: Hotel Marriott, Aleje Jerozolimskie 65/79, Warszawa

Kryzys gospodarczy ostatnich lat zmienił oblicze światowej gospodarki. Polskie firmy, które poradziły sobie z problemami, są teraz gotowe do dalszego rozwoju. Jedną z metod są przejęcia innych podmiotów. Zapewne wielu przedsiębiorców zastanawia się, jak dalej rozwijać swoje firmy. Czy zainwestować w moce wytwórcze w kraju, czy może wykorzystać kłopoty gospodarcze za granicą i wejść na nowe rynki, na przykład europejskie? A może poszukać okazji gdzieś dalej, w tych krajach, które już teraz wydają się przyszłością światowej gospodarki?

Coraz więcej podmiotów lokuje się w Chinach, chyba najważniejszym obecnie rynku na globie. Cała Azja, dzięki szybkiemu rozwojowi Pekinu, przeszła przez ostatnie załamanie obronną ręką. Ale ekspansja to nie tylko sprawa wyboru rynku oraz celu do przejęcia. Trzeba jeszcze przejść przez skomplikowane negocjacje, których trudność rośnie, kiedy trzeba rozmawiać z reprezentantami innych kultur. Kolejny etap to pozyskanie finansowania w taki sposób, aby wybrać najkorzystniejsza ofertę spośród wszystkich oferowanych obecnie przez rynki. Ale nawet podpisanie umowy i domknięcie prawne transakcji nie oznacza jeszcze, że ekspansja się udała.

W tym ostatnim, chyba najważniejszym okresie przejęć trzeba podjąć decyzję, jak przestawić produkcję w nowym zakładzie, aby spełniała postawione przed nią wymagania. Trzeba być może dokonać redukcji, ale pozostawiając najlepszych pracowników, zmienić kulturę korporacyjną nowego oddziału i tak zmotywować pracowników, aby nowy oddział firmy był równie efektywny jak istniejące dotychczas.
Właśnie te elementy - od wyboru rynku na podstawie prognoz makroekonomicznych poprzez niuanse związane z negocjacjami i badaniem firm, pozyskanie finansowania do problemów dotyczących sposobów motywowania pracowników, zwłaszcza zagranicznych.

Sporą część również poświęcą organizatorzy sprawom różnic kulturowych i zarządzaniu ludźmi. Bo biznes to nie tylko pieniądze, produkcja czy usługi, rynki zbytu i makroekonomia. Biznes bowiem robią ludzie.

Udział w konferencji jest bezpłatny.

Więcej informacji