
Adresaci szkolenia:
- osoby znające podstawy finansów (np. absolwenci szkolenia "Finanse dla nie-finansistów”
- kadra kierownicza pionów niefinansowych
- właściciele małych firm
- kierownicy projektów
Program:
1. Wprowadzenie
• Do jakiego stopnia można zarządzać kosztami w firmie?
• Wyjaśniamy sobie, czym różni się OPEX od CAPEXU, marża od narzutu, oraz co właściwie oznacza REZERWA?
2. Budżety, ich rodzaje i zastosowanie
• Czym różni się OPEX od CAPEXU, a marża od narzutu, a co właściwie oznacza REZERWA?
• Budżetowanie w świecie VUCA – jak się odnaleźć w niepewności?
• Budżetowanie i kontrola – aspekt strategiczny i operacyjny
• Cel przygotowywania budżetów, ich rodzaje i zastosowanie
• Porównanie danych budżetowych z rzeczywistymi – analiza odchyleń i identyfikacja powodów ich
powstawania.
3. Podejmowanie decyzji
• Budowanie scenariuszy dla wartości oczekiwanej
• Analiza progu rentowności a opłacalność produkcji
• Koszty brane pod uwagę przy wycenie produktu/usługi
• Kalkulacja kosztów istotnych dla materiałów i robocizny
Zarejestruj się już dziś na to wydarzenie