Temat tygodnia
Wywiad z Wojciechem Ruśkiewiczem, Managerem w dziale Doradztwa Podatkowego Deloitte.
Trwa ładowanie. Prosimy o chwilę cierpliwości.
13 kwietnia
2021
Miasto:
Organizator: Centrum Edukacji PKF

Budżetowanie - sporządzanie budżetów w praktyce

Szkolenie ma na celu zapoznanie uczestników z metodami oraz narzędziami wykorzystywanymi w procesie sporządzania budżetu. Ponadto uczestnicy nabędą umiejętności analizy informacji będącej „wsadem” do budżetu, usprawnią swoją komunikację z działem księgowym oraz nauczą się przewidywać i oceniać skutki finansowe podejmowanych przez siebie decyzji.

Nasz patronat
Typ wydarzenia: Seminaria i konferencje

Adresaci szkolenia:

  • osoby znające podstawy finansów (np. absolwenci szkolenia "Finanse dla nie-finansistów”
  • kadra kierownicza pionów niefinansowych
  • właściciele małych firm
  • kierownicy projektów

Program:

1. Wprowadzenie

•  Do jakiego stopnia można zarządzać kosztami w firmie?

•  Wyjaśniamy sobie, czym różni się OPEX od CAPEXU,  marża od narzutu,  oraz co właściwie oznacza REZERWA?

2. Budżety, ich rodzaje i zastosowanie 

•  Czym różni się OPEX od CAPEXU, a marża od narzutu, a co właściwie oznacza REZERWA?

•  Budżetowanie w świecie VUCA – jak się odnaleźć w niepewności?

•  Budżetowanie i kontrola – aspekt strategiczny i operacyjny 

•  Cel przygotowywania budżetów, ich rodzaje i zastosowanie 

•  Porównanie danych budżetowych z rzeczywistymi – analiza odchyleń i identyfikacja powodów ich 
powstawania. 

3. Podejmowanie decyzji 

•  Budowanie scenariuszy dla wartości oczekiwanej

•  Analiza progu rentowności a opłacalność produkcji

•  Koszty brane pod uwagę przy wycenie produktu/usługi

•  Kalkulacja kosztów istotnych dla materiałów i robocizny 

 

Zarejestruj się już dziś na to wydarzenie