Dzisiejsza działalność biznesowa narażona jest na wiele pułapek w związku z różnymi formami wpływu, nacisku, propagowania kłamstwa i manipulacji. Relacja biznesowa może być w ten sposób niepewna, ryzykowna, a przez to może przynosić mniejsze zyski dla obu stron.
Szkolenie to ma za zadanie uwrażliwić uczestników na otaczające ich formy oddziaływania na podejmowane przez nich decyzje oraz wyposażyć ich w skuteczne i profesjonalne narzędzia do walki z takimi atakami. Uczestnik dowie się, czym tak naprawdę jest kłamstwo, jak niewiele trzeba, by wpłynąć na drugiego człowieka, osobiście przetestuje metody ochrony przed wpływem z otoczenia, a przede wszystkim zdobędzie wartościową wiedzę o technikach obrony i kontrataku na manipulacje. Wszystko to gwarantuje opieka profesjonalnego trenera, który zdobywał doświadczenie w ośrodkach szkolenia agentów FBI w USA.
Program
1. Zagadnienia organizacyjne:
- zapoznanie z programem szkolenia
- omówienie spraw organizacyjnych
- prezentacja sylwetek wykładowców
2. Podstawy prawne:
- omówienie uwarunkowań prawnych i związanych z tym ograniczeń z obszaru ochrony danych osobowych, prawa pracy, kodeksu karnego i innych przepisów
- sposoby dokumentowania
- literatura przedmiotu
3. Symptomy wykrywania kłamstwa:
- komunikacja werbalna i pozawerbalna (mowa ciała)
- maskowanie kłamstwa (test na kłamstwo)
- reakcje organizmu, mechanizmy obronne
- charakterystyka kłamców
- jak słuchać aby wykryć kłamstwo
4. Narzędzia pozyskiwania informacji:
- wprowadzenie do technik przesłuchań wykorzystywanych przez FBI
- omówienie struktury wywiadu
- przesłuchanie poznawcze tzw. wywiad kognitywny
- metody przesłuchania świadka ( np. metoda ślepej uliczki )
- metody przesłuchania podejrzanego ( np. metoda wszechwiedzy )
- operacyjne źródła informacji
5. Umiejętność prowadzenia rozmów:
- aktywne słuchanie i zapamiętywanie
- analizowanie, syntetyzowanie i wyciąganie wniosków
- reagowanie na zmieniające się sytuacje
- obserwowanie
- planowanie
- samokontrola
- tworzenie atmosfery zaufania
- parafrazowanie
6. Wybrane elementy taktyki prowadzenia rozmów:
- planowanie i przygotowanie rozmów biznesowych
- wiedza o rozmówcy
- nawiązywanie kontaktu interpersonalnego z rozmówcą
- kontrola przebiegu interakcji
- wnioskowanie na podstawie obserwacji
- dobór i stosowanie technik wywierania wpływu
- rozpoznawanie mechanizmów obronnych
- rozpoznawanie symptomów kłamstwa
- formułowanie pytań
- umiejętność rzetelnego dokumentowania przebiegu, rozmów biznesowych.
Ćwiczenia praktyczne:
- w trakcie szkolenia treści teoretyczne przeplatane będą udziałem uczestników
w inscenizacjach mających na celu ćwiczenie umiejętności praktycznych - treści programowe zostaną wzbogacone o prezentacje materiałów
filmowych będących z zasobach IBBC - uczestnicy wezmą udział w ćwiczeniach integrujących.
Pobierz szczegółowy program szkolenia »
Szczegóły
Szkolenia odbywają się w grupach od 8 do 14 osób pod okiem dwóch trenerów.
W ramach usługi szkoleniowej zapewniamy Państwu wszystkie niezbędne elementy do prawidłowego przeprowadzenia szkolenia. Szkolenia organizowane są w nowoczesnych klimatyzowanych salach konferencyjnych z pełnym zapleczem cateringowym.
W wycenie części szkoleniowej znajduje się:
- Przeprowadzenie szkolenia
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat
- Konsultacje on-line
- Przerwę kawową
- Lunch serwowany 3-daniowy
Odwiedź stronę internetową organizatora »