Trwa ładowanie. Prosimy o chwilę cierpliwości.
Wydarzenie archiwalne
14 września
2021
Miasto:
Organizator: Centrum Edukacji PKF

Matematyka biznesowo-handlowa (online)

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z elementami mającymi wpływ na rentowność sprzedaży. Stworzony przez praktyka program przeprowadzi uczestników krok po kroku, w łatwy i przejrzysty sposób przez obszar myślenia marżą, podstaw rentowności w sprzedaży, pre-ewaluacji działań handlowych, zwrotu z inwestycji i kosztów finansowania biznesu. Znajomość matematyki biznesowej pozwoli uczestnikom warsztatów efektywniej zarządzać rentownością prowadzonych działań handlowych, świadomie planować portfolio produktów i promocje cenowe, a także zrozumieć jaki jest koszt finansowania każdego biznesu.

Typ wydarzenia: Warsztaty
Kategoria: Księgowość

Adresaci szkolenia:

  • Menadżerowie i kierownicy działów sprzedaży i marketingu
  • Key Account Manager
  • Handlowcy negocjujących warunki sprzedaży lub kontrakty
  • Product Manager 
  • pracownicy działów marketingu
  • pracownicy działów operacyjnych wspierających pracę działów handlowych

CZĘŚĆ 1 

  • Co składa się na rentowność
  • Rodzaje rabatów wspierających rentowność i realizację strategii biznesowej
  • Narzut, marża, zysk, kontrybucja – czym się różnią i jak rozmawiać o nich z klientem?
  • Zasady wyliczania marży i narzutu
  • Procent czy masa marży – co jest ważniejsze?
  • Analiza portfolio/oferty pod kątem rentowności
  • Praktyczne zadania biznesowe rozwiązywane w grupie z wykorzystaniem kalkulatora

CZĘŚĆ 2 

  • Podstawowe elementy finansowe w relacjach handlowych
  • Na czym zarabia klient, co będzie negocjował i dlaczego?
  • Rola kosztów stałych i zmiennych i ich wpływ na rentowność w sytuacji zmian rynkowych
  • Podstawowe elementy rachunku zysków i strat (P&L)
  • Podstawowe argumenty finansowe w rozmowach klientem
  • Czym jest kapitał pracujący i jak wpływa na działania firmy?
  • Termin płatności – jak obliczyć jego wartość dla celów negocjacyjnych?
  • Praktyczne zadania biznesowe rozwiązywane w grupie z wykorzystaniem kalkulatora

   

       CZĘŚĆ 3 

  • Jakie rodzaje rabatów wspierają realizację strategii sprzedaży?
  • Rodzaje cen – detaliczna, cennikowa, hurtowa, promocyjna, net
  • Od ceny wyjściowej do ceny 4 x net
  • Rodzaje rabatów i sposoby ich wyliczania – procentowe, wartościowe, progowe, liniowe, od nadwyżki i inne
  • Kaskadowo czy sumarycznie, frontowo czy potransakcyjnie czyli sposoby naliczania rabatów i    ich wpływ na zyskowność współpracy
  • Rodzaje bonusów i inwestycji – zależne lub niezależne od obrotu
  • Inwestycje pozakontraktowe i ich wpływ na rentowność współpracy
  • Pre-ewaluacja akcji promocyjnych – najważniejsze zasady
  • Typ biznesu klienta a struktura warunków handlowych
  • Warunki liczone „od dołu” i „od góry” – gdzie jest pułapka?
  • Praktyczne zadania biznesowe rozwiązywane w grupie z wykorzystaniem kalkulatora

PANEL KONSULTACYJNY Z TRENEREM 

Zarejestruj się już dziś: link

Kontakt
Centrum Edukacji PKF
Wydarzenia

Dziś jest 03 czerwca 2023

Zobacz wszystkie

Podobne wydarzenia

Pod patronatem
KarierawFinansach.pl
XVII Kongresu ICV POLSKA (CIA 2023)
19 czerwca
19 czerwca
Ogranizator Międzynarodowe Stowarzyszenie Controllerów (ICV)
Kategoria
Kontroling

Podobne wydarzenia

Pod patronatem
KarierawFinansach.pl
XVII Kongresu ICV POLSKA (CIA 2023)
19 czerwca
19 czerwca
Ogranizator Międzynarodowe Stowarzyszenie Controllerów (ICV)
Kategoria
Kontroling