Trwa ładowanie. Prosimy o chwilę cierpliwości.
Wydarzenie archiwalne
14 września
2021
Miasto:
Organizator: Centrum Edukacji PKF

Matematyka biznesowo-handlowa (online)

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z elementami mającymi wpływ na rentowność sprzedaży. Stworzony przez praktyka program przeprowadzi uczestników krok po kroku, w łatwy i przejrzysty sposób przez obszar myślenia marżą, podstaw rentowności w sprzedaży, pre-ewaluacji działań handlowych, zwrotu z inwestycji i kosztów finansowania biznesu. Znajomość matematyki biznesowej pozwoli uczestnikom warsztatów efektywniej zarządzać rentownością prowadzonych działań handlowych, świadomie planować portfolio produktów i promocje cenowe, a także zrozumieć jaki jest koszt finansowania każdego biznesu.

Typ wydarzenia: Warsztaty
Kategoria: Księgowość

Adresaci szkolenia:

  • Menadżerowie i kierownicy działów sprzedaży i marketingu
  • Key Account Manager
  • Handlowcy negocjujących warunki sprzedaży lub kontrakty
  • Product Manager 
  • pracownicy działów marketingu
  • pracownicy działów operacyjnych wspierających pracę działów handlowych

CZĘŚĆ 1 

  • Co składa się na rentowność
  • Rodzaje rabatów wspierających rentowność i realizację strategii biznesowej
  • Narzut, marża, zysk, kontrybucja – czym się różnią i jak rozmawiać o nich z klientem?
  • Zasady wyliczania marży i narzutu
  • Procent czy masa marży – co jest ważniejsze?
  • Analiza portfolio/oferty pod kątem rentowności
  • Praktyczne zadania biznesowe rozwiązywane w grupie z wykorzystaniem kalkulatora

CZĘŚĆ 2 

  • Podstawowe elementy finansowe w relacjach handlowych
  • Na czym zarabia klient, co będzie negocjował i dlaczego?
  • Rola kosztów stałych i zmiennych i ich wpływ na rentowność w sytuacji zmian rynkowych
  • Podstawowe elementy rachunku zysków i strat (P&L)
  • Podstawowe argumenty finansowe w rozmowach klientem
  • Czym jest kapitał pracujący i jak wpływa na działania firmy?
  • Termin płatności – jak obliczyć jego wartość dla celów negocjacyjnych?
  • Praktyczne zadania biznesowe rozwiązywane w grupie z wykorzystaniem kalkulatora

   

       CZĘŚĆ 3 

  • Jakie rodzaje rabatów wspierają realizację strategii sprzedaży?
  • Rodzaje cen – detaliczna, cennikowa, hurtowa, promocyjna, net
  • Od ceny wyjściowej do ceny 4 x net
  • Rodzaje rabatów i sposoby ich wyliczania – procentowe, wartościowe, progowe, liniowe, od nadwyżki i inne
  • Kaskadowo czy sumarycznie, frontowo czy potransakcyjnie czyli sposoby naliczania rabatów i    ich wpływ na zyskowność współpracy
  • Rodzaje bonusów i inwestycji – zależne lub niezależne od obrotu
  • Inwestycje pozakontraktowe i ich wpływ na rentowność współpracy
  • Pre-ewaluacja akcji promocyjnych – najważniejsze zasady
  • Typ biznesu klienta a struktura warunków handlowych
  • Warunki liczone „od dołu” i „od góry” – gdzie jest pułapka?
  • Praktyczne zadania biznesowe rozwiązywane w grupie z wykorzystaniem kalkulatora

PANEL KONSULTACYJNY Z TRENEREM 

Zarejestruj się już dziś: link