Temat tygodnia
Kto powinien zainteresować się karierą w dziale FP&A?
Partner serwisu
EY
Rozwiń
 
A Ty jakie masz plany
na jesień?
Zdobądź doświadczenie w prestiżowych konkursach dla studentów organizowanych przez EY.
Chcę się sprawdzić w wyzwaniu
na styku prawa i ekonomii.
Chcę wejść do świata wielkich transakcji.
KarierawFinansach.pl jest patronem medialnym obu konkursów.
 
A Ty jakie masz plany
na jesień?
Zdobądź doświadczenie w prestiżowych konkursach dla studentów organizowanych przez EY.
Chcę się sprawdzić w wyzwaniu
na styku prawa i ekonomii.
Chcę wejść do świata wielkich transakcji.
KarierawFinansach.pl jest patronem medialnym obu konkursów.
Trwa ładowanie. Prosimy o chwilę cierpliwości.

Generacja Y chce równouprawnienia płci w firmach

Osiągnięcie równowagi między życiem zawodowym a życiem osobistym (28,5%) oraz życie pełnią życia (27,3%) to najważniejsze życiowe cele Generacji Y; według 77% młodych z pokolenia Y równouprawnienie płci jest jednym z największych wyzwań dla firm.
Kategoria: Raporty
29.10.2012

To tylko niektóre z wyników światowego badania „Rewolucja Y?” przeprowadzonego niedawno przez międzynarodową firmę audytorsko-doradczą Mazars. Wśród ankietowanych było ponad 1000 przedstawicieli Generacji Y z 64 różnych krajów.

To pokolenie domaga się swojego prawa do szczęścia i stawia na równouprawnienie płci w pracy.


Badanie pokazuje, że niezależnie od kraju czy kontynentu – czeka nas jeszcze wiele wysiłków, aby spełnić oczekiwania Generacji Y. Większa otwartość, większa elastyczność, większa kreatywność, większe poszanowanie równouprawnienia płci w miejscu pracy – tak firmy zmieniają się pod presją obecnego pokolenia pracowników, a zmiany te będą postępowały wraz z nadejściem Generacji Y. Firmom nie jest łatwo reagować na potrzeby tej generacji, która szuka w życiu sensu . Ale niektóre wnioski z badania to dobre wieści dla managerów, którzy na co dzień mają do czynienia z młodymi z generacji Y na 5 różnych kontynentach!

Chcąc dowiedzieć się więcej o pokoleniu, które dopiero wkracza w świat biznesu i kwestionuje istniejący model, Mazars przeprowadził badanie poprzez Internet i sieci społecznościowe. Pytano o ich życiowe aspiracje i stosunek do równouprawnienia płci w miejscu pracy.


Ponad 1000 młodych ludzi z 64 krajów wypełniło ankietę w okresie od lipca do sierpnia 2012 r. Badanie przeprowadzone zostało wraz z WoMen’Up – stowarzyszeniem, które zajmuje się Generacją Y, równouprawnieniem płci i networkingiem na rzecz największych firm.

Aby przeczytać wywiad z Laurentem Choainem, dyrektorem HR Grupy Mazars, Emmanuelle Duez oraz Adeline Braescu-Kerlan, współzałożycielkami WoMen’Up, kliknij tutaj.

Aby pobrać wyniki badania, proszę kliknąć tutaj.

Zobacz również