Trwa ładowanie. Prosimy o chwilę cierpliwości.

Przyszłość pracy w BPO/SSC w obliczu pandemii. Wywiad z ekspertem

Scott Newman, dyrektor zarządzający State Street Bank w Polsce opowiada o tym, jakie mogą być perspektywy zatrudnienia obcokrajowców w Polsce w obliczu pandemii oraz jak może zmienić się charakter pracy w BPO/SSC.
Kategoria: Wiadomości
20.05.2020
Fot. Unsplash

Pandemia a praca w BPO/SSC

Jak pandemia koronawirusa już dziś wpłynęła na Państwa organizację?

Scott Newman, dyrektor zarządzający State Street Bank GmbH, Oddział w Polsce: Podobnie jak wiele firm w tej branży, regularnie przeprowadzamy testy scenariuszowe w ramach tak zwanych Planów Ciągłości Działania, dzięki czemu większość naszych pracowników w Polsce miało już możliwość wykonywania pracy zdalnej. To pomogło nam przygotować się na nietypową sytuację i wdrożyć nasz globalny model operacyjny, a w rezultacie przenieść niektóre zadania do innych lokalizacji, na przykład do Polski, aby zapewnić naszym klientom na całym świecie ciągłość świadczonych usług.

Jak zmienił się sposób pracy osób zatrudnionych sektorze BPO/SSC? Czy branża łatwo zaadaptowała się nowych warunków?

Dzięki połączeniu planowania z przygotowaniem, w tym testowania procedur związanych z ciągłością działania organizacji i ich odpornością na kryzys, nasze codzienne operacje pozostały w dużej mierze niezakłócone, pomimo wyjątkowej sytuacji na rynkach. 

Próbując radzić sobie z COVID-19, przyzwyczajamy się do nowego sposobu pracy. W związku z tym, organizacje prawdopodobnie będą wdrażać więcej tak zwanych procesów “agile”, lepiej wykorzystywać technologię, korzystać z innowacji i globalnej współpracy. 

Jakie skutki dla tej branży może przynieść pandemia koronawirusa? Jaka może być przyszłość tego typu organizacji?

Pandemia zmusiła wiele organizacji do przystosowania się do nowego modelu pracy w szybkim tempie. To, jak się sprawujemy i komunikujemy z naszymi klientami w celu pokonania trudności, przyczyni się do stworzenia planu działania na przyszłość. Wszyscy posiadamy plany zarządzania kryzysowego, ale teraz będą one ze sobą bardziej skorelowane. Ponadto, pandemia w sposób fundamentalny zmieniła nasze postrzeganie pracy zdalnej z punktu widzenia jej produktywności i wydajności, a to pozwoli przyspieszyć działania na rzecz cyfrowej transformacji.

Praca w BPO/SSC dla cudzoziemców

W centrach usług wspólnych w Polsce zatrudnionych jest wielu obcokrajowców. Jakie znaczenie dla nich może mieć obecna sytuacja?

Nie ma podręcznika, który powiedziałby nam jak radzić sobie w sytuacji nagłego kryzysu zdrowia publicznego, gospodarczego i finansowego, takiego jak COVID-19. Jednakże priorytetem dla wszystkich organizacji mierzących się z tym nietypowym wyzwaniem jest zdrowie i bezpieczeństwo ich pracowników. Komunikacja jest niezbędna, gdy sytuacja staje się przytłaczająca. W State Street dbamy o częstą komunikację z zespołami i naszymi współpracownikami, aby mieć pewność, że każdy otrzymuje wsparcie i nikt nie czuje się odizolowany.

Jakie mogą być perspektywy zatrudnienia obcokrajowców w Polsce? Jakie są Pana przewidywania? 

W Polsce zawsze będą możliwości zatrudnienia dla obcokrajowców, a to ze względu na ich umiejętności językowe oraz ekspertyzę, jaką wnoszą do organizacji.

Dziękuję za rozmowę. 

Ekspert: Scott Newman
Dyrektor Zarządzający i Członek Zarządu State Street Bank GmbH, Oddział w Polsce

Scott Newman jest dyrektorem zarządzającym i członkiem zarządu State Street Bank GmbH, oddział w Polsce. Scott przewodniczy lokalnemu zespołowi menadżerskiemu i odpowiada za rozwój działalności firmy. Oddział State Street w Polsce powstał w listopadzie 2007 roku. Od tamtej pory biuro mocno rozrosło się i obecnie zatrudnia ponad 5000 pracowników dostarczających usługi księgowości funduszy inwestycyjnych, instrumentów pochodnych, wyceny papierów wartościowych, administracji funduszy typu hedge fund oraz analiz ponad 190 klientom 10 biur State Street.

Autor: Karolina Zdunowska
Redaktor naczelna Grupa MBE

Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim. W przeszłości współpracowała z wydawnictwami: Media Regionalne, Ringier Axel Springer i Marquard Media. W Grupie MBE była odpowiedzialna za redakcję tekstów do magazynu „Kariera w Finansach i Bankowości” oraz na stronę KarierawFinansach.pl w latach 2018-2022.

Autor: Joanna Czarnecka
Redaktor

Absolwentka filologii angielskiej na Uniwersytecie Warszawskim. Odpowiedzialna za redakcję serwisu CareersinPoland.com, poświęconego obcokrajowcom, którzy chcą budować swoją karierę zawodową w Polsce.

Zobacz również