Temat tygodnia
Kto powinien zainteresować się karierą w dziale FP&A?
Partner serwisu
EY
Rozwiń
 
A Ty jakie masz plany
na jesień?
Zdobądź doświadczenie w prestiżowych konkursach dla studentów organizowanych przez EY.
Chcę się sprawdzić w wyzwaniu
na styku prawa i ekonomii.
Chcę wejść do świata wielkich transakcji.
KarierawFinansach.pl jest patronem medialnym obu konkursów.
 
A Ty jakie masz plany
na jesień?
Zdobądź doświadczenie w prestiżowych konkursach dla studentów organizowanych przez EY.
Chcę się sprawdzić w wyzwaniu
na styku prawa i ekonomii.
Chcę wejść do świata wielkich transakcji.
KarierawFinansach.pl jest patronem medialnym obu konkursów.
Trwa ładowanie. Prosimy o chwilę cierpliwości.

Informacja o wynagrodzeniu w ogłoszeniach będzie wymogiem

Konkretne informowanie kandydatów o zarobkach na etapie ogłoszenia rekrutacyjnego nie jest w Polsce powszechną praktyką.
Kategoria: Wiadomości
10.02.2016

W ogłoszeniach publikowanych przez pracodawców w polskich serwisach pracy zazwyczaj pisze się o dobrej pensji czy atrakcyjnym wynagrodzeniu. Tymczasem zwlekanie z podaniem wynagrodzenia powoduje często stratę czasu zarówno pracodawcy, jak i kandydata. A przecież otwarta i rzeczowa komunikacja pozwala na znalezienie odpowiednich pracowników.

Przeczytaj o najważniejszych trendach na rynku pracy. Przejdź do artykułu »

Kandydat powinien możliwie szybko otrzymać informację o wynagrodzeniu oraz podstawowych warunkach współpracy. Firmie ułatwia to znalezienie właściwych pracowników, a kandydatom pracy, której oczekują.

– Nie sądzę, aby brak informacji o wynagrodzeniu w ogłoszeniach o pracy wynikał z obaw polskich firm. Moim zdaniem jest to kwestia przyzwyczajenia. Zamieszczanie informacji o pensji w ogłoszeniach nie jest jednak powszechną praktyką także w krajach Europy Zachodniej, chociaż zdecydowanie częstszą niż u nas – powiedział na łamach serwisu infoWire.pl Jarosław Kiełpinski, Kierownik Działu Rozwoju Kadr w firmie Deichmann Obuwie.

Rynek pracy będzie wywierał wpływ na sposób prowadzenia procesów rekrutacyjnych przez pracodawców. W konsekwencji komunikacja z kandydatami stanie się bardziej rzeczowa i jaśniejsza. Polskie firmy już odczuwają trudności ze znalezieniem odpowiednich pracowników. Dlatego jeśli przedsiębiorca ma dobrze płatną ofertę pracy, powinien od razu informować o proponowanym wynagrodzeniu.

Na podst.infoWire.pl

Zobacz również