Temat tygodnia
Wywiad ze Scottem Newmanem, dyrektorem zarządzającym State Street Bank w Polsce.
Trwa ładowanie. Prosimy o chwilę cierpliwości.

10 najbardziej irytujących aspektów pracy w biurze

A gdy już zatęsknicie za czterema biurowymi ścianami, przypomnijcie sobie, jakie bywają najbardziej irytujące aspekty pracy w biurze. Być może nie spotkaliście się z nimi nigdy. Albo znacie je aż nadto.
Kategoria: Wiadomości
08.04.2020
Fot. Kaboompics

Home office – tryb pracy, który był marzeniem wielu pracowników, dzisiaj jest nie tylko dozwolony, ale i preferowany w wielu branżach i zawodach. Ze względu na pandemię koronawirusa, wielu pracowników polskich biur wykonuje swoją pracę z pozycji przytulnego fotela. W szczególności dotyczy to tych osób, które do pełnienia swoich obowiązków służbowych potrzebują jedynie laptopa i telefonu. 

Stan zagrożenia epidemicznego i dobrowolna izolacja w domu wywołuje w coraz większej liczbie pracowników tęsknotę za miejscem pracy – zapachem świeżo mielonej kawy z firmowego ekspresu i innymi rytuałami, które mocno determinują przebieg każdego dnia. Po raz kolejny okazuje się jednak, że najważniejsi w miejscu pracy są ludzie, którzy budują atmosferę i sprawiają, że ściany biura tętnią życiem, puchną od żartów i odbijają echem każdą salwę śmiechu. 

Tym, którym w oku kręci się łezka tęsknoty za obrotowym fotelem i znajomymi, miłymi twarzami obok, na osłodę pracy zdalnej, trochę pół żartem, pół serio, przedstawiamy listę 10 aspektów pracy w biurze, które najbardziej irytują pracowników. Badanie zostało wykonane w 2020 roku, jeszcze przed wybuchem pandemii koronawirusa. Sprawdźcie, co zdaniem 500 ankietowanych jest najbardziej uciążliwe. Wyniki procentowe wskazują odpowiedzi, które padały najczęściej. Pogrupowaliśmy je względem kategorii:

1. Aspekty związane z pracownikami:

Współpracownicy mogą nieźle zajść za skórę, ale to nie konflikty są najbardziej drażniącym aspektem w miejscu pracy. Okazuje się, że niektóre z ich zachowań mogą być tak irytujące, że wylądowały w finałowej dziesiątce. 

  • Ktoś używa mojego kubka  53% (miejsce 5/10)
  • Spóźnienia współpracowników  49% (8/10)

2. Aspekty zależne od pracodawcy:

Niewygodne krzesło? Niedziałający spieniacz do mleka? "Usterki" w miejscu pracy bywają znacznie poważniejsze i mocniej irytujące. Najczęściej pracownicy polskich biur skarżą się na takie uchybienia czy niedogodności jak:

  • Zepsuta lub zacinająca się drukarka  59% (miejsce 2/10)

  • Wadliwy sprzęt lub komputer  57% (3/10)

  • Za mało miejsc parkingowych  51% (7/10)

  • Za zimno w pokoju  47% (9/10)

  • Brak czystych naczyń w kuchni  46% (10/10)

3. Aspekty związane z higieną w miejscu pracy:

Jak w dobrym thrillerze, najlepsze zostawiliśmy na koniec.

Okazuje się, że spośród tych wszystkich aspektów najbardziej irytującym problemem w polskich biurach jest brak higieny u współpracowników.

W dziesiątce największych uciążliwości, znalazły się aż 3, które dotyczyły podstawowych zasad:

  • Współpracownicy, od których czuć zapach potu lub inny przykry zapach  61% (miejsce 1/10)
  • Współpracownicy, którzy przychodzą do pracy przeziębieni  54% (4/10)
  • Współpracownicy, którzy nie myją rąk po wyjściu z łazienki  52% (miejsce 6/10)

 

Czy pandemia koronawirusa i krzyczące zewsząd "myj ręce" nauczą także pracowników polskich biur higieny? Czy coś w tej kwestii się zmieni, gdy już poznamy na własnej skórze wszystkie dobrodziejstwa jakie niesie home office? Czas pokaże. 

Źródło: Badanie "Co nas drażni w pracy?", InterviewMe, 2020. 

Autor: Karolina Zdunowska
Redaktorka strony KarierawFinansach.pl MBE group

Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim. W przeszłości współpracowała z wydawnictwami: Media Regionalne (dziś Polska Press Grupa), Ringier Axel Springer i Marquard Media. W MBE group jest odpowiedzialna za redakcję tekstów do magazynu „Kariera w Finansach i Bankowości” oraz na stronę KarierawFinansach.pl.

Zobacz również