Redakcja: Dlaczego zdecydowałeś się pracować w branży Cloud Automation & Integration?
Hristofor Georgiev: W 2011 roku cloud (chmura) była modnym słowem w branży IT po tym, jak Amazon przeniósł swój sklep na platformę EC2 w 2010 roku. Wszyscy chcieli pracować z cloud i naturalnie ja też tego pragnąłem. Miałem to szczęście, że pracowałem wtedy w HP (Hewlett-Packard) i że oferta HP Private Cloud została opracowana w Sofii w Bułgarii. Dołączyłem do grupy zadaniowej w HP, aby rozwijać tę inicjatywę. Udało mi się znacząco podnieść swoje kwalifikacje w zakresie technologii chmurowej i wiele nauczyć o automatyzacji procesów IT.
Jak do tej pory przebiegała Twoja kariera w Hedgeserv?
Dołączyłem do Hedgeserv w 2020 roku jako część zespołu Cloud Automation & Integration ze względu na moje doświadczenie w tworzeniu i wspieraniu rozwiązań w AWS (Amazon Cloud Solution). Od tego czasu awansowałem na stanowisko Cloud Automation & Integration Team Lead. Kieruję niesamowitym zespołem wysoko wykwalifikowanych inżynierów chmurowych. Obserwowanie postępów, jakie robimy w naszej podróży w chmurze, sprawia mi prawdziwą satysfakcję.
Jakie są Twoje obecne zadania i obowiązki?
Do moich głównych obowiązków należy budowanie architektury rozwiązań dla infrastruktury AWS HedgeServ, zapewnianie wsparcia i wskazówek dla wszystkich zespołów w zakresie wdrażania chmury, a także kierowanie zespołem inżynierów Cloud, który tworzy automatyzacje i integracje dla naszych procesów IT.
Co daje Ci największą satysfakcję w pracy? Co w niej cenisz?
Największa satysfakcja czuję wtedy, gdy finalizuję implementację projektu tablicy i widzę, że wszystko działa zgodnie z oczekiwaniami. Niezwykle doceniam również możliwość obserwowania moich kolegów z zespołu, którzy nieustannie doskonalą swoje umiejętności i rozwijają nowe. Cenię kulturę pracy w HedgeServ, ponieważ każdy robi wszystko, co w jego mocy, aby pomóc swoim współpracownikom.
Jakie umiejętności zdobyłeś pracując w Cloud Automation & Integration?
Najważniejszą umiejętnością, jaką zdobyłem, jest dostrzeganie szerokiej perspektywy realizowanych działań i tego, jak niewielkie zmiany w projekcie wpływają na jego ostateczny kształt. Rozwinąłem także kompetencje miękkie, takie jak wielopoziomowa współpraca i kierowanie rozwojem osób pracujących w moim zespole.
Jakie są największe wyzwania w Twojej pracy?
Największym wyzwaniem jest to, że systemy, które wspieram w automatyzacji, są niezwykle złożone. Dla zewnętrznego obserwatora działania takich narzędzi są niczym magiczne pociągnięcie różdżki. Jednak gdy dane usprawnienie nie działa tak, jak zamierzano, potrzebna jest wiedza, jak naprawić powstałe błędy. Takie problemy często wymagają skomplikowanych rozwiązań.
Czytaj także – Cloud Automation & Integration