Trwa ładowanie. Prosimy o chwilę cierpliwości.

5 pytań do rekrutera z Amway Business Services Center

Ewa Jóźwiakowska, Recruitment Specialist w Amway Business Services Center przybliża przyszłym kandydatom proces rekrutacji i opowiada, jak firma dba o rozwój tych osób, które zostaną jej pracownikami.
Akcja redakcyjna: 5 pytań do rekrutera
Kategoria: Poradnik kariery
19.04.2019
Fot. Swaraj Tiwa / Unsplash

Proces rekrutacji

1. Jak wygląda proces rekrutacji w Państwa firmie? 

Ewa Jóźwiakowska, Recruitment Specialist w Amway Business Services Center: Proces rekrutacji w naszej firmie w dużej mierze zależy od stanowiska, ale zawsze będą to minimum 2 etapy:

  1. Krótka rozmowa telefoniczna rekrutera z kandydatem, najczęściej w języku angielskim, podczas której badamy motywację i podstawowe kompetencje kandydata. Sprawdzamy też oczekiwania finansowe i dostępność do rozpoczęcia pracy.
  2. Godzinne spotkanie w naszym biurze prowadzone przez rekrutera i Managera danego działu. Podczas rozmowy weryfikujemy wiedzę i doświadczenie oraz oczekiwania kandydata względem roli, na którą aplikuje.

W zależności od stanowiska, wprowadzamy dodatkowe elementy procesu, m.in testy językowe, testy analityczne czy case study.

Znajomość języków obcych 

2. Znajomość których języków obcych jest mile widziana bądź wymagana w Państwa firmie? Jak jest weryfikowana w procesie rekrutacji?

W przypadku większości stanowisk wymagamy znajomości języka angielskiego na poziomie co najmniej B2. Wyjątkiem jest dział Obsługi Klienta. Pracownicy wspierają naszych klientów w 27 językach europejskich, również niszowych, takich jak: duński, fiński, słoweński czy węgierski.

Weryfikacja przebiega w dwóch etapach: weryfikacja pisemna oraz weryfikacja ustna – 15-minutowa rozmowa w danym języku z lektorem.

Umiejętności miękkie

3. Jakie umiejętności miękkie najwyżej cenią Państwo u kandydatów na stanowiska związane z finansami? Czy warto o nich pisać w CV?

Niezależnie od stanowiska, zawsze warto zawrzeć w CV informację o swoich mocnych stronach w zakresie umiejętności miękkich.

W przypadku stanowisk finansowych zwracamy uwagę na umiejętność myślenia analitycznego i dbałość o szczegóły, ale również umiejętność pracy w grupie czy otwartość na rozwój i usprawnianie procesów.

Dobrze, jeśli umiejętności te poparte są przykładami z wcześniejszych doświadczeń.

Rozwój pracowników

4. W jaki sposób Państwa firma wspiera rozwój swoich pracowników? 

W Amway oferujemy naszym pracownikom możliwość rozwoju w wielu obszarach. Pracownicy mają możliwość poznania specyfiki pracy zarówno w transakcyjnych obszarach finansów, jak również po stronie controllingu, planowania i analizy finansowej czy treasury. Na niemal połowę stanowisk obsadzanych w ciągu roku, zatrudniamy kandydatów wewnętrznych.

Pracownicy mają również możliwość wzięcia udziału w licznych projektach (np. transition czy projekty z obszaru ciągłego doskonalenia). Organizujemy zarówno szkolenia wewnętrzne (przeprowadzanie przez naszych pracowników), jak i szkolenia zewnętrzne, dotyczące zarówno kompetencji miękkich (np. efektywności osobistej, umiejętności prezentacyjnych czy negocjacyjnych), jak i wiedzy technicznej (IFRS, US GAAP, narzędzia pakietu Office).

Pracownicy mogą ubiegać się współfinansowanie certyfikacji ACCA, CIMA, Hackett GBS. Osoby, które chcą rozwijać się językowo mają możliwość dofinansowania około 80% wartości kursu językowego.

Integracja pracowników

5. Jakie są formy integracji pracowników w Państwa firmie?

Organizujemy coroczne imprezy integracyjne: impreza świąteczna, bal karnawałowy i Away Day, które cieszą się dużą popularnością. Latem organizowany jest także piknik dla naszych pracowników oraz ich rodzin.

Pracownicza inicjatywa MyWay organizuje National Days, tak aby wszyscy pracownicy mogli lepiej poznać kulturę kolegów z innych krajów, a także akcje charytatywne (aukcje, sprzedaż rękodzieł wykonanych przez dzieci i ich rodziców czy wsparcie fundacji Dr Clown) i wydarzenia sportowe.

Dziękuję za rozmowę. 

Ekspert: Ewa Jóźwiakowska
Recruitment Specialist Amway Business Services Center

Absolwentka Psychologii na Uniwerystecie Jagiellońskim, od ponad 2 lat pracuje w ABSC w wewnętrznym HR. Odpowiedzialna za procesy rekrutacyjnie dla krakowskiego centrum oraz działania employer brandingowe.

Autor: Karolina Zdunowska
Redaktor naczelna Grupa MBE

Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim. W przeszłości współpracowała z wydawnictwami: Media Regionalne, Ringier Axel Springer i Marquard Media. W Grupie MBE była odpowiedzialna za redakcję tekstów do magazynu „Kariera w Finansach i Bankowości” oraz na stronę KarierawFinansach.pl w latach 2018-2022.

Zobacz również