Trwa ładowanie. Prosimy o chwilę cierpliwości.

Case Academy by Deloitte. Wywiad z uczestnikami

Zobacz oferty pracy

Przeczytajcie wywiad z Pauliną i Damianem – pracownikami Deloitte, którzy kiedyś byli uczestnikami Case Academy, i przekonajcie się, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach. Zgłoszenia trwają do 3 listopada!
Artykuł sponsorowany
Kategoria: Wiadomości
27.10.2022
Zobacz
oferty pracy

Kilka słów o bohaterach:

Paulina Tarkowska, Senior Analyst w Audycie, brała udział w Case Academy dwa lata temu. 

Damian Wojciechowski, Manager w dziale Zarządzania Ryzykiem, brał udział w Case Academy pięć lat temu. Obecnie jest jednym z prowadzących warsztaty. 

 

Kiedy braliście udział w Case Academy by Deloitte?

Paulina: Dwa lata temu, gdy byłam jeszcze studentką ostatniego roku studiów na kierunku zarządzanie finansami i rachunkowość, zaczęłam zastanawiać się nad moją dalszą ścieżką kariery. Interesował mnie audyt i chciałam rozpocząć pracę w tym obszarze. Na grupach studenckich znalazłam informację opublikowaną przez Ambasadorów Deloitte o warsztatach Case Academy. Poszukałam więcej informacji na ten temat, by poznać szczegóły, a następnie wysłałam swoje zgłoszenie.

Damian: Uczestniczyłem w Case Academy ponad 5 lat temu. Studiowałem wówczas informatykę i szukałem pracy, która postawi przede mną jakieś wyzwania i w której miałbym kontakt z ludźmi. Wiedziałem, że nie chcę zajmować się stricte programowaniem. Na targach pracy rozmawiałem z przedstawicielami Deloitte, m.in. o Akademii IT (teraz Risk Advisory Academy). Wysłałem zgłoszenie i zostałem przyjęty.

Jak przebiega proces rekrutacji do Case Academy?

Paulina: W ramach zgłoszenia należy wysłać CV. Po weryfikacji aplikacji, kandydat otrzymuje linki do testów, które są takie same jak w przypadku standardowej rekrutacji do firmy. Testy sprawdzają głównie zdolność kandydata do analizy danych. 

Damian: Co ważne, testy nie wymagają stricte wiedzy finansowej. Pamiętam, że gdy ja aplikowałem, największym wyzwaniem był czas, w jakim należało wykonać zadania. Wymagało to sprawnego podejmowania decyzji. Bardzo ważna była też znajomość języka angielskiego.

Warsztaty Case Academy a zajęcia na uczelni – czym się różnią?

Paulina: Na studiach często rozwiązujemy zadania dotyczące pojedynczych przypadków, które nie łączą się ze sobą w żaden sposób. Tymczasem akademia pozwala spojrzeć na cały proces całościowo. W przypadku Audit Academy mamy do czynienia z przeprowadzenie procesu badania audytowego dla danej spółki. Warsztaty dotyczą pracy na jednym dużym case’ie, w ramach którego podejmujemy różne tematy. Co więcej, zajęcia na uczelni mają zwykle duży stopień teoretyczności, zaś Case Academy ma charakter przede wszystkim praktyczny.

Damian: Podstawowa różnica jest też taka, że na studiach rozwiązywanie zadań nie wiąże się z możliwością otrzymania wynagrodzenia. Uczestnicy Case Academy mogą otrzymać nagrodę pieniężną, jeśli ich zespół okaże się najlepszy w tej rywalizacji. W obecnej edycji nagroda wynosi 5 tys. zł dla każdego członka zwycięskiego zespołu.

Co więcej, działania, które podejmuje się w ramach pracy całej grupy są świadomym wkładem we własny rozwój – praktycznym przygotowaniem do pracy z klientem. Oprócz tego jest duże prawdopodobieństwo, że starania uczestników podjęte podczas warsztatów zostaną zauważone przez pracowników Deloitte, co przyspieszy proces ubiegania się o pracę w firmie.

Jaką formę mają warsztaty Case Academy?

Damian: W Risk Advisory Academy osoby uczestniczące w konkretnym obszarze w ramach Case Academy zostają podzielone na grupy. Każda z nich zajmuje się konkretnym case’em biznesowym i szuka odpowiedniego rozwiązania. W zależności od zespołu, dany przykład wiąże się z innymi potrzebami.

Uczestnicy mogą mailowo kontaktować się z prowadzącymi warsztaty, a nawet ustalać z nimi spotkania online. Często zadania w grupach są ułożone w sposób, który obliguje uczestników do dopytywania się o konkretne kwestie. Ma to na celu przybliżenie formy pracy z realnym klientem. Finałem warsztatów są prezentacje wyników każdego z case’ów przez poszczególne grupy. Organizatorzy zwracają uwagę też na osoby z innych zespołów, które wyróżniły się swoją aktywnością i sposobem rozwiązywania problemów, i często oferują im możliwość dalszej współpracy.

Na ile angażujący był udział w tym programie?

Damian: Podstawą jest poświęcenie kilku godzin na wykonanie zadania. To, jak bardzo zaangażujemy się w ten projekt, zależy od nas samych. Oprócz czasu, który poświęca się na zadanie związane z case’em biznesowym, spotkania mają też formę rozmowy z członkami grupy. Można się poznać, porozmawiać o swoich zainteresowaniach, nawiązać nowe znajomości. Pracujemy głównie zespołowo, ale jest też przestrzeń na dopracowanie np. prezentacji czy samodzielnie zastanowienie się nad pewnymi kwestiami. Warsztaty uczą współpracy w zespole – przepływu informacji między członkami zespołu, wspólnego rozwiązywania problemów i formułowania wniosków.

Paulina: Najbardziej angażujące były cotygodniowe spotkania w grupach, które trwały przeważnie 2 godziny przez ok. 4 tygodnie. Myślę, że jest to czas, który można wygospodarować w trakcie tygodnia. Tym bardziej, że jest to wysiłek, który podejmujemy w ramach własnego rozwoju, a który może zadecydować o powodzeniu naszych planów na przyszłość. W ostateczności to, na ile się zaangażujemy, zależy od naszych chęci.

Jaka jest rola doświadczonych pracowników Deloitte w Case Academy? Jak wspierają uczestników?

Paulina: Prowadzący warsztaty wnoszą energię w cały proces warsztatowy i cały czas pozostawali do naszej dyspozycji. Odpowiadali na nasze pytania i chętnie dzielili się swoją wiedzą biznesową. Uważam, że ich wsparcie jest znaczące na każdym etapie Case Academy.

Damian: Do głównych zadań ekspertów należy przybliżenie uczestnikom tego, czym zajmuje się dany zespół i z jakimi zadaniami się wiąże. Na początku upewniają się, czy uczestnicy rozumieją zapotrzebowania w ramach danego zadania, a następnie dzielą się swoją wiedzą, szczególnie w zakresie trudniejszych przypadków.

Jakie umiejętności wynieśliście z warsztatów?

Damian: Dzięki warsztatom dowiedziałem się, czym jest audyt IT – z jakimi działaniami się wiąże. Miałem możliwość rozwinięcia umiejętności pracy w grupie, opracowywania strategii działania. Oprócz tego mogłem sprawdzić swoje zdolności prezentacyjne, które były szczególnie ważne na ostatnim etapie.

Paulina: Do tego, co powiedział Damian, dodałabym to, że Case Academy pozwala zastosować umiejętności teoretyczne w praktyce. Można wiele się nauczyć.

Co najmilej wspominacie?

Paulina: Nie spodziewałam się, że eksperci Deloitte będą tak bardzo zaangażowani a przez to możliwe będzie zdobycie wiedzy z perspektywy doświadczonych pracowników. Oprócz tego dobrze wspominam quiz, który wieńczył warsztaty – mogłam przekonać się, jak wiele dowiedziałam się w trakcie Case Academy.

Damian:

Dzięki Case Academy zawarłem wiele nowych znajomości, poznałem specyfikę działań w korporacji i miałem szansę współpracować z ekspertami. Z kilkoma osobami poznanymi podczas Case Academy pracuję do dziś.

Czy dzięki temu, że braliście udział w Case Academy, mieliście ułatwioną ścieżkę, by zostać pracownikami tej firmy?

Damian: Gdy zakończyłem udział w akademii, tydzień później otrzymałem propozycję rozmowy rekrutacyjnej w Deloitte, a następnie możliwość podjęcia pracy.

Paulina: Na rekrutację do pracy w Deloitte zdecydowałam się wiosną dwa lata temu, po skończeniu studiów. Nie musiałam ponownie rozwiązywać testów, ponieważ te, które wykonałam podczas rekrutacji do Case Academy, były wystarczające.

Na ile umiejętności nabyte w Case Academy przydają się w Waszej codziennej pracy w Deloitte?

Damian: Case Academy jest dobrym wstępem do właściwej pracy. Case, który prezentuje się na zakończenie warsztatów, odpowiada zakresowi obowiązków w pracy w Deloitte przez pierwsze dwa lata. W moim przypadku takie zadania obejmowały kontrolę procesów finansowych związanych ze środowiskiem informatycznym.

Dlaczego warto wziąć udział w takim programie?

Paulina: Jeśli kogoś interesuje ten zakres biznesu, uważam, że warto przesłać swoją aplikację. Warsztaty w ramach Case Academy pozwalają poznać pracę w wybranym dziale, jeszcze zanim zostanie się przyjętym do firmy. Można sprawdzić swoje umiejętności i przekonać się, czy ta ścieżka kariery jest właśnie dla nas.

Damian: Uczestnictwo w warsztatach przyspiesza późniejszą rekrutację w Deloitte. Można wykazać się wiedzą i umiejętnościami w ramach realizacji wyznaczonych zadań, zostać zauważonym i docenionym. 

 

Zgłoszenia:

W ramach Case Academy dostępnych jest 5 ścieżek, w których można spróbować swoich sił: Audyt, Doradztwo Podatkowe, Doradztwo Finansowe, Zarządzanie Ryzykiem oraz Prawo.

Zgłoszenia do tegorocznej edycji programu trwają do 3 listopada. 

Ekspert: Paulina Tarkowska
Senior Analyst w dziale Audytu Deloitte
Ekspert: Damian Wojciechowski
Manager w dziale Zarządzania Ryzykiem Deloitte
Autor: Redakcja
KarierawFinansach.pl

Redakcja KarierawFinansach.pl podejmuje tematy ciekawe i ważne dla pracowników branży finansowej i osób, które dopiero myślą o karierze w finansach. 

Zobacz również