
Specjalista ds. Zarządzania Zabezpieczeniami
Twoja rola
Swoją pracą przyczyniasz się do ograniczenia kosztu ryzyka kredytowego i operacyjnego w Banku, a w szczególności:
- odpowiadasz za prawidłowo odzwierciedloną wartość i ryzyko zabezpieczeń w księgach i rejestrach Banku poprzez ocenę i wycenę zabezpieczeń oraz aktualizację wartości w trakcie zaangażowania kredytowego
- przyczyniasz się do stałego doskonalenia procesu i procedur zarządzania zabezpieczeniami,
- przygotowujesz raporty i analizy w obszarze zabezpieczeń
- na podstawie przeprowadzonych analiz rekomendujesz optymalne rozwiązania w zakresie zarzadzania procesem weryfikacji wniosków i procesem hipotecznym
- bierzesz udział w kreowaniu i rozwijaniu procesów
- wspierasz inne jednostki Banku w zakresie procesu hipotecznego
- uczestniczysz w rozwijaniu i wdrażaniu robotyzacji w procesie hipotecznym w celu zwiększenia jego efektywności i optymalizacji
- analizujesz trendy na rynku hipotecznym oraz śledzisz rynek w zakresie innowacyjnych rozwiązań technologicznych
Twój zespół
Jesteśmy dwunastoosobowym zespołem samodzielnych specjalistów ceniących sobie zaangażowanie i współpracę. Tworzymy w organizacji Biuro Zarządzania Zabezpieczeniami, które podlega bezpośrednio Członkowi Zarządu. Pracujemy w biurach w Warszawie i we Wrocławiu gdzie odpowiadamy za zarządzanie zabezpieczeniami we wszystkich liniach biznesowych w Banku. W codziennej pracy zapewniamy prawidłowo odzwierciedloną wartość zabezpieczeń w księgach i rejestrach Banku poprzez wycenę zabezpieczeń przed uruchomieniem kredytu i rewaluację w trakcie zaangażowania kredytowego. W razie potrzeby wykorzystuje zewnętrznych rzeczoznawców majątkowych. Często współpracujemy z innymi jednostkami Banku, aby zwiększyć efektywność procesu i zachować odpowiedni poziom ryzyka kredytowego. Każdego dnia wspólnie dbamy o dobrą atmosferę w naszym Biurze.
Twoje doświadczenie i umiejętności
To Ciebie poszukujemy, jeżeli:
- masz wyższe wykształcenie wyższe (mile widziane wykształcenie podyplomowe w zakresie szacowania nieruchomości),
- masz wiedzę na temat wyceny nieruchomości (w szczególności rynek nieruchomości mieszkaniowych) ,
- masz doświadczenie na podobnym stanowisku,
- znasz rynek oraz uwarunkowania prawnych zabezpieczeń ekspozycji kredytowych,
- znasz zagadnienia analizy rynków i podstaw statystyki,
- znasz bardzo dobrze MS Office : min. Excel,
- jesteś osobą dokładną, skrupulatną oraz odpowiedzialnie podchodzisz do realizacji powierzanych zadań,
- umiesz pracować w zespole oraz jesteś osobą otwartą na zmiany i nowe wyzwania,
- samodzielnie i efektywnie organizujesz swoją pracę,
- potrafisz pracować pod presją czasu,
- zależy Ci na rozwoju i przyjaznym miejscu pracy
Mile widziane, jeśli:
- znasz wyceny instrumentów finansowych i wartości niematerialnych
- masz uprawnienia rzeczoznawcy majątkowego