Dla naszego klient prężni rozwijającej się Grupy Kapitałowej, działającej w branży TSL, poszukujemy kandydata zainteresowanego podjęciem długo falowej współpracy z firmą, poprzez objęcie nowo utworzonego stanowiska Dyrektor Finansowy. Docelowo wybrana osoba będzie pełniła funkcje Członka Zarządu, który będzie miała bezpośredni wpływ na kreowanie polityki Finansowej i HR w ramach całej Grupy Kapitałowej .
What's on Offer
- Umowę o pracę bądź zatrudnienie oparte o kontrakt B2B
- Samodzielne stanowisko pracy oraz wsparcie narzędziowe (komputer, telefon, samochód również do celów firmowych)
- Pracę w firmie, której dynamika rozwoju niesie ze sobą ciągle nowe możliwości
Job Description
- Koordynacja i nadzorowanie księgowości, sprawozdawczości finansowej, windykacji i zgodności procedur finansowych z przepisami prawnymi i podatkowymi, w tym prowadzenie ksiąg rachunkowych dla spółki, przygotowanie sprawozdania finansowego i obsługa audytu
- Zarządzanie płynnością finansową oraz analizowanie przepływów pieniężnych; planowanie, opracowanie i nadzór nad realizacją krótko i długoterminowych planów finansowych w firmie
- Optymalizację dochodowości i efektywności funkcjonowania spółki w tym identyfikacja ryzyka i nieprawidłowości w rozliczeniach
- Pełna odpowiedzialność za działania kontrolingowe (kontroling finansowy i operacyjny )
- Odpowiedzialność za współtworzenie oraz współkontrolę realizacji budżetu i planów finansowych, analiza odchyleń
- Współudział w opiniowaniu strategii dalszego rozwoju spółki
- Inicjowanie oraz wdrażanie projektów zwiększających efektywność spółki i ograniczających koszty, wprowadzanie automatyzacji procesów i współpraca z firmami zewnętrznymi
- Zapewnianie zgodności procedur spółki z polityką Grupy oraz przepisami prawa
- Odpowiedzialność za analizę oraz opiniowanie kontraktów, umów oraz innych dokumentów wpływających na efektywność ekonomiczno- finansową spółki; ocena ryzyka finansowego
- Współpraca oraz negocjowanie umów i warunków współpracy z instytucjami zewnętrznymi (banki, dealerzy walutowi, leasing, firmy ubezpieczeniowe)
- Zarządzanie podległym działem finansowo-administracyjnym i działem HR
- Bezpośrednie raportowanie do właścicieli firmy i Zarządu Grupy Kapitałowej
- Wsparcie zarządu w podejmowaniu decyzji biznesowych i finansowych, w tym ocena kluczowych umów, transakcji oraz klientów
The Successful Applicant
- Min. 5 letnie doświadczenie zawodowe na analogicznym stanowisku w firmie działającej operacyjnie w branży TSL jest warunkiem koniecznym
- Doświadczenie w zarządzaniu kilkunastoosobowym zespołem oraz umiejętność komunikacji i egzekwowania wyników pracy
- Wykształcenie wyższe kierunkowe
- Praktyczna wiedza i umiejętności z zakresu rachunkowości zarządczej, budżetowania i kontroli kosztów,
- analizowania danych finansowych, wdrażania planów i strategii finansowych
- Doświadczenie w budowaniu i zarządzaniu działem HR będzie dużym atutem
- Znajomość języka angielskiego w stopniu umożliwiający profesjonalny kontakt biznesowy i branżowy (silne B2/C1)
- Dobra organizacja pracy własnej i podległego zespołu,
- Bardzo dobrze rozwinięte umiejętności analitycznego, planistycznego i strategicznego myślenia, inicjatywna,
- zaangażowanie i efektywne działanie pod presją czasu i wyniku,