Temat tygodnia
Zobaczcie, na co managerowie i specjaliści zwracają największą uwagę przy wyborze pracodawcy.
Trwa ładowanie. Prosimy o chwilę cierpliwości.

Market Data Analyst

Partner sekcji Akademia MDDP

Zobacz kursy: księgowość, rachunkowość

W poniższym artykule prezentujemy sylwetkę Market Data Analyst. Poznaj zakres obowiązków, zadania i profil osoby pracującej na tym stanowisku.
Branża: Księgowość funduszy
17.03.2014
Osoba na stanowisku Market Data Analyst współpracuje z pracownikami zajmującymi się analizą ryzyka oraz compliance i odpowiada za dostarczenie specjalistom i managerom działającym w tych obszarach danych o wysokiej jakości.
 

Zakres obowiązków

  • dostarczanie zamawianych przez działy i managerów pakietów danych,
  • przygotowywanie raportów dla wskazanych zestawów danych dotyczących określonych podmiotów, branż i segmentów rynku oraz zdarzeń,
  • zapewnienie odbiorcom dostępu do aktualnych i wiarygodnych informacji poprzez aktualizację i uzupełnianie danych.

Profil

Aby rozpocząć pracę na stanowisku Market Data Analyst, należy ukończyć studia z zakresu finansów, rachunkowości lub ekonomii oraz posiadać doświadczenie w przygotowywaniu analiz, znajomość branży finansowej, kompetencje analityczne i umiejętność rozwiązywania problemów. Dokładność, skrupulatność i dbałość o szczegóły to również atut liczący się na tym stanowisku.

Perspektywy rozwoju

Kariera w obszarze gromadzenia i dostarczania danych przebiega zazwyczaj od stanowiska Senior Market Data Analyst do stanowisk typu: manager działu analiz, Economic Data Manager lub też Investment Manager (manager działu inwestycji). Market Data Analyst ma otwartą drogę do stanowisk, które często pełnią funkcję jego wewnętrznych klientów w organizacji: Compliance Analyst, Risk Manager, Credit Risk Manager.