Temat tygodnia
Zobaczcie, jaki udział mają kobiety we wdrażaniu innowacji już dziś, a co może być melodią przyszłości.
Trwa ładowanie. Prosimy o chwilę cierpliwości.

CEO

Partner sekcji Akademia MDDP

Zobacz kursy: księgowość, rachunkowość

Partner sekcji
W poniższym artykule wyjaśniamy, co oznacza pojęcie CEO w świecie biznesu.
28.12.2018
Dowiedz się, co oznacza skrót CEO.

Kto to jest CEO – definicja

CEO to skrót pojęcia: Chief Executive Officer, oznaczającego dyrektora generalnego czy prezesa zarządu. CEO jest osobą, która dysponuje ostateczną władzą w firmie lub organizacji, zasiada na najwyższym stanowisku w firmie i odpowiada bezpośrednio przed zarządem oraz akcjonariuszami. 

CEO – zakres obowiązków

CEO, z racji najwyższej pozycji w przedsiębiorstwie bądź organizacji, pełni rolę koordynatora i stratega. Do jego głównych zadań należy:

  • tworzenie planów rozwojowych firmy, 
  • nadzór i kontrola nad wykonalnością planu, 
  • opracowanie planów inwestycyjnych, 
  • określenie zasad panujących w firmie oraz celów,
  • analiza raportów. 

 CEO wspierany jest przez dyrektorów poszczególnych działów, m.in. CFO (Chief Financial Officer, dyrektora finansowego).