
Firma Centro-Chem powstała w 1998 roku z inicjatywy kilkuosobowej grupy przyjaciół. Początkowo mała, lokalna firma, dysponująca jednym autem ciężarowym, dystrybuująca surowce wśród okolicznych odbiorców, z biegiem lat rozwinęła się do jednego z największych dostawców surowców chemicznych w Polsce.
Obecnie nasza firma zatrudnia ponad 130 osób i prowadzi działalność o zasięgu międzynarodowym. Posiadamy własne powierzchnie biurowe i magazynowe, własną flotę aut ciężarowych i dostawczych. Mimo upływu wielu lat, naszej firmie przyświecają te same wartości, na bazie których powstała – rzetelność, dbałość o Klienta i przyjazne środowisko pracy.
Jesteśmy dynamicznym zespołem pełnym pasji i zapału, który stawia sobie za cel dostarczanie Klientom produktów najwyższej jakości, dbając jednocześnie o zapewnienie najkorzystniejszych cen. Dzięki takiej strategii działania osiągnęliśmy pierwotnie założone cele. Cieszymy się zaufaniem ponad 2000 firm w kraju, Europie i na całym świecie, a ich grono wciąż się powiększa.
Twój zakres obowiązków
- Kompletowanie, sprawdzanie pod względem rzetelności i prawidłowości oraz ewidencjonowanie we właściwych okresach w księgach rachunkowych i rejestrach VAT dokumentów zakupu usług, materiałów, towarów, WNT, import usług z UE i faktur zagranicznych, faktur dotyczących środków trwałych i WNiP.
- Weryfikacja danych do JPK.
- Bieżące ewidencjonowanie kosztów niestanowiących kosztów uzyskania przychodów na odpowiednich kontach bilansowych i pozabilansowych.
- Księgowanie wyciągów bankowych, ich rozliczanie i naliczanie różnic kursowych.
- Bieżące uzgadnianie sald rozrachunków oraz zapisów na kontach księgowych.
- Sporządzanie sprawozdań NBP (AZ POZ, PZ POZ).
- Sporządzanie kompensat.
- Potwierdzanie sald z kontrahentami.
- Dokonywanie rozliczeń międzyokresowych czynnych.
- Kompleksowe zajmowanie się WHT.
- Udział w czynnościach związanych z zamknięciem miesiąca, roku obrotowego oraz podczas wdrożenia nowego programu ERP.
- Współpraca z innymi działami wewnątrz organizacji.
- Należyte zabezpieczanie dokumentów, przekazywanie ich do archiwum.
- Przygotowywanie danych dotyczących zakresu obowiązków do sporządzania sprawozdań, deklaracji, raportów oraz do badania sprawozdania finansowego.
- Zastępowanie pracowników chorych i przebywających na urlopach.
- Wykonywanie innych prac zleconych przez przełożonych dotyczących pracy zgodnych z przepisami prawa i ustalonym w umowie rodzajem pracy.
Nasze wymagania
- Wykształcenie wyższe kierunkowe (rachunkowość, finanse, ekonomia lub pokrewne).
- Minimum 3-letnie doświadczenie na stanowisku samodzielnego księgowego w firmie o profilu handlowym (międzynarodowym).
- Praktyczna znajomość przepisów ustawy o rachunkowości, ustawy o VAT, CIT oraz rozporządzeń wykonawczych.
- Umiejętność samodzielnego dekretowania i księgowania dokumentów zakupu, WNT, importu usług, środków trwałych, WNiP.
- Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym pracę z dokumentacją finansową.
- Doświadczenie w sporządzaniu i weryfikacji plików JPK.
- Znajomość zasad ewidencjonowania kosztów niepodatkowych oraz rozliczeń międzyokresowych.
- Praktyka w księgowaniu wyciągów bankowych, rozliczaniu różnic kursowych, uzgadnianiu sald i przygotowywaniu potwierdzeń sald.
- Doświadczenie w sporządzaniu sprawozdań dla NBP i obsłudze podatku u źródła (WHT).
- Umiejętność pracy z dużą ilością danych i dokumentów, dokładność i skrupulatność.
- Gotowość do współpracy międzydziałowej oraz udziału w zamknięciach miesiąca/roku i wdrożeniach systemów.
Mile widziane
- Znajomość systemu COMARCH ERP.
To oferujemy
- Pracę w zespole doświadczonych księgowych, który ceni samodzielność, rzetelność i wzajemne wsparcie.
- Pakiet wdrożeniowy i realne wsparcie Głównej Księgowej oraz zespołu.
- Udział w procesach kluczowych dla bezpieczeństwa finansowego firmy.
- Możliwość pracy z szerokim zakresem tematów księgowych – od codziennych operacji po sprawozdawczość i udział w projektach strategicznych.
- Otwartość na usprawnienia i automatyzację – jeśli widzisz lepsze rozwiązanie, działamy.
- Zaawansowane narzędzia księgowe, w tym systemu klasy ERP.
- Dostęp do szkoleń, konsultacji ze specjalistami, wymiany wiedzy.
- Stabilne zatrudnienie w firmie z ponad 26-letnim doświadczeniem na rynku.
- Pracę stacjonarną w siedzibie firmy w Turce k. Lublina, z planowanym przeniesieniem do nowoczesnego biurowca klasy „A” w Lublinie przy ul. Mełgiewskiej po zakończeniu budowy.