TUZ Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych poszukuje osoby, która obejmie rolę kluczowego uczestnika ścisłej kadry zarządzającej firmy.
Dyrektor Finansowy będzie raportował bezpośrednio do Zarządu Towarzystwa i powinien stać się jego solidnym partnerem we wszystkich sprawach dotyczących finansów zakładu.
Twój zakres obowiązków
Do najważniejszych zadań wybranego kandydata będzie należeć:
- Współudział w kreowaniu strategii rozwoju Towarzystwa – kształtowanie i realizacja strategii finansowej firmy,
- Nadzór nad przygotowaniem sprawozdań finansowych (w tym całość raportowania regulacyjnego, w tym sprawozdawczość zgodnie z reżymem Solvency II),
- Zapewnienie właściwego przebiegu badania rocznych sprawozdań finansowych Towarzystwa (ustawowych audytów zewnętrznych),
- Nadzór nad przygotowaniem rocznego budżetu i planów 3-letnich oraz kontrolowanie ich realizacji (w tym zapewnienie dyscypliny wydatkowej i optymalizowanie struktury kosztów),
- Odpowiedzialność za System Informacji Zarządczej (sporządzanie analiz i raportów wewnętrznych),
- Zarządzanie portfelem inwestycyjnym – odpowiedzialność za działalność lokacyjną zakładu,
- Zapewnienie płynności finansowej, zabezpieczenie ryzyka kursowego oraz stóp procentowych – aktywny udział w procesie zarządzania ryzykiem w Towarzystwie,
- Optymalizacja polityki podatkowej (w tym dokumentacja cen transferowych) i procesu rozliczania rozrachunków z jednostkami powiązanymi,
- Utrzymywanie relacji z instytucjami finansowymi, organem nadzoru finansowego, audytorem,
- Kierowanie pracą zespołów Księgowości, Kontrolingu finansowego i operacyjnego.
Nasze wymagania
- Doświadczenie w instytucjach finansowych, preferowana branża ubezpieczeniowa (warunek konieczny)
- Co najmniej 5-letnie doświadczenie w zarządzaniu średniej wielkości (10-15 osób) zespołem w obszarze finansowo-księgowym,
- Gruntowna wiedza dot. zarządzania finansami, rachunkowości finansowej i zarządczej, przepisów podatkowych,
- Silne zdolności analityczne, dobra organizacja pracy własnej i podległych pracowników, umiejętność pracy pod presją czasu, odporność na stres,
- Komunikatywność niezbędna do budowania relacji i efektywnej współpracy z osobami działającymi na wszystkich szczeblach organizacji (w tym przede wszystkim z członkami organów Towarzystwa – Zarząd, Rada Nadzorcza, Komitet Audytu),
- Zdobycie polskich lub międzynarodowych kwalifikacji zawodowych z dziedziny finansów, takich jak ACCA, CIMA lub biegły rewident (będzie dodatkowym atutem).
To oferujemy:
- stabilne zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę,
- realny wpływ na politykę finansową i rozwój firmy,
- pracę na stanowisku mającym strategiczne znaczenie dla rozwoju firmy,
- dostęp do benefitów (prywatna opieka medyczna, grupowe ubezpieczenia na życie, zniżki pracownicze na ubezpieczenia),
- udział w szkoleniach i możliwość rozwoju zawodowego,
- współuczestnictwo we wprowadzaniu nowych rozwiązań wpływających na zwiększenie efektywności i konkurencyjności firmy,
- pracę pełną wyzwań, dynamiki i ciągłego rozwoju zawodowego.