Trwa ładowanie. Prosimy o chwilę cierpliwości.
Przeglądana oferta pracy jest nieaktualna
State Street Bank Poland
Data aktualizacji: 2022-09-28
Kraków, małopolskie
Bankowość, Księgowość, Analiza
angielski
Data aktualizacji: 2022-09-28
REKRUTACJA ZDALNA

Oferta pracy jest nieaktualna

Pracodawca zakończył rekrutację na to ogłoszenie

Analityk ds. Raportowania Finansowego, Kraków, Polska - Hybrydowy (Umowa na pełen etat)
Location: Kraków

Cel stanowiska:

Stanowisko w ramach Zespołu ds. Raportowania Finansowego. Pod kierownictwem przełożonego, Analityk ds. Raportowania Finansowego będzie angażować się w różnorodne projekty, specjalne analizy i inicjatywy dotyczący technicznych aspektów działalności zespołu

 

Obowiązki Pracownika:

KOMPETENCJE TECHNICZNE

  • Przygotowywanie sprawozdań finansowych i innych danych przygotowanych przez członków Zespołu w celu zapewnienia ich poprawnoścci i kompletności (w tym rachunek zysków i strat, bilans, noty objaśniające do sprawozdania finansowego) w cyklach rocznych i półrocznych,
  • Rozwijanie i wdrażanie rozwiązań biznesowych mających na celu zwiększenie wydajności, poprzez wykorzystanie systemów informatycznych i innych narzędzi,
  • Rozwiązywanie problemów merytorycznych związanych z wykonywanymi zadaniami, w celu ograniczenia do niezbędnego minimum liczby zapytań kierowanych do Odbiorcy (Donor Site). Śledzenie trendów oraz udzial w eskalacji w razie potrzeby,
  • Analiza i adaptowanie nowych standardów rachunkowości i sprawozdawczości finansowej we współpracy z Donor Site,
  • Przygotowanie oraz weryfikacja dokumentacji podczas audytu wewnętrznego i zewnętrznego. Działanie jako osoba kontaktowa dla klientów wewnętrznych podczas specjalistycznych audytów i konroli. Udzielanie pomocy i wsparcia w trakcie audytu i/lub kontroli wewnętrznej,
  • Udział w tworzeniu i aktualizacji procedur operacyjnych, specyfikacji klientów (opis i ewidencja cech charakterystycznych, wymagań, różnic w zakresie ujmowania i prezentacji itd.). Dokonywanie ich bieżącej oceny oraz inicjowanie działań naprawczych w razie potrzeby,
  • Umiejętność pracy pod presja czasu w celu sfinalizowania pracy i dostarczeniu jej do klienta,
  • Aktywne wpieranie Kierownika Zespołu w zakresie zapewnienia działania zespołu w zgodzie z wewnętrznymi procedurami i regulacjami,
  • Wykonywanie innych zadań doraźne delegowanych przez przełożonego.

 

INNE KOMPETENCJE

KOMUNIKACJA

  • Budowanie i utrzymywanie właściwych relacji z pracownikami Zespołu ds. Raportowania Finansowego Odbiorcy (Donor Site) oraz innych działów State Street Poland i Odbiorcy (Donor Site).
  • Komunikowanie Kierownikowi Zespołu ds. Raportowania Finansowego zidentyfikowanych braków w wiedzy/procesie oraz sugerowanie usprawnień procesowych.
  • Informowanie Kierownika Zespołu i/lub Menedżera Zespołu ds. Raportowania Finansowego o wszystkich zaistniałych problemach/zapytaniach/pracy w toku, które mogą mieć wpływ na jakość świadczonej usługi.
  • Wykazywanie elastyczności poprzez wspieranie różnych procesów,jak również poprzez uczestnictwo w szeregu projektów.
  • Przestrzeganie osobistych profesjonalnych standardów zachowań
  • Regularne informowanie bezpośredniego przełożonego o postepach w partycypowanych projektach.

 

ORGANIZACJA

  • Zapewnienie sprawnego zakończenia zarówno prac wstępnych jak i procesu sporządzania sprawozdań finansowych, utrzymując stały kontakt z zespołami Odbiorcy (Doror Site) oraz odpowiednimi grupami zajmującymi się wyceną funduszy, w celu rozważenia i rozwiązania wszystkich zidentyfikowanych problemów.
  • Demonstrowanie dobrych umiejętności organizacyjnych, w celu przestrzegania  terminów odnoszących się do projektów i codziennej pracy.
  • Przestrzeganie zasad clean desk oraz prowadzenie ewidencji zadań.

 

Kryteria pracy

  • Procedury wewnętrzne i regulaminy State Street Polska
  • Regulacje FCA
  • Standardy rachunkowości (w tym UK SORP i MSSF)
  • PPR

 

Umiejętności:

  • Doskolałe zdolności analityczne i numeryczne
  • Doskonała znajomość języka angielskiego
  • Umiejętność pracy pod presją czasu
  • Doskonała znajomość obsługi komputera, w tym praktyczna znajomość posługiwania się arkuszami kalkulacyjnymi oraz edycji tekstu
  • Doskonała znajomość podstawowych zasad rachunkowości oraz znajomość standardów raportowania finansowego
  • Umiejętność identyfikowania i rozwiązywania problemów
  • Rozwinięte zdolności interpersonalne

 

Podstawowe cele i wymagania dla stanowiska zdefiniowano w programie planowania rozwoju zawodowego i oceny rocznej (PPR System)

  • Pełna odpoiedzialność za powierzone zadania
  • Wysoka jakość i dokładność podejmowanych działań
  • Zorientowanie na dostarczanie wysokiej jakości usług
  • Wysoki poziom umiejętności interpersonalnych
  • Proaktywność i kreatywność w rozwiązywaniu problemów 
  • Umiejętność współpracy w zespole

 

English

 

Job description

Who we are looking for:

This position offers an opportunity for the successful candidate to develop their knowledge of financial accounting and preparation of financial statements for investment funds in compliance with appropriate regulatory frameworks and accounting standards. This is an entry-level position.

 

Why this role is important to us:

Financial Reporting department is responsible for preparation of monthly, quarterly, half-year end and year-end financial statements for investment funds.

 

What you will be responsible for:

  • Prepare and complete first draft of audited annual and unaudited interim financial statements from trial balance, including Profit and Loss Account, Balance Sheet, Cash Flow, Schedule of Investments, Notes to financial statements, in line with applicable reporting standards
  • Prepare reporting templates for annual and interim cycles
  • Liaise with other departments to address and resolve all issues identified within a trial balance
  • Prepare audit files and reconciliations in line with standard operating procedure
  • Process changes accurately to financial statements in compliance with appropriate accounting and regulatory standards
  • Work to tight client deadlines in order to meet reporting timelines
  • Maintain and develop relationships with our internal clients and supporting teams (e.g. Fund Accounting, Transfer Agency, Custody/Trustee)
  • Be up to date with current accounting standard changes communicated by the senior staff
  • Comply with accounting policies/procedures and internal control documentation
  • Understand the core processes and areas of risk within the business area and work with a management team to mitigate them
  • Constantly improve knowledge and skills in the area of accounting, financial reporting and the investment funds sector
  • Participate in projects impacting the wider group where possible
  • Take on ad hoc project work as required from your managers

 

What we value:

  • Have an enquiring mind and a willingness to investigate and solve problems
  • Seeks responsibility
  • Self-motivated
  • Professional
  • Multitasking ability
  • Enthusiastic
  • Takes Ownership and Initiative
  • Adaptable – ability to develop new approaches to solving problems
  • Team player
  • Good command of English
  • Excellent analytical and organizational skills

 

Education & Preferred Qualifications:

  • A person with relevant financial education in the field of economics, finance, accounting or similar (preferred) – min. Bachelor.
  • General knowledge of financial services industry. Knowledge of Financial Reporting is a plus.
  • Understanding of basic accounting principles
  • Knowledge of Financial Reporting would be advantageous  
  • Aptitude for figures, accuracy
  • PC literate with good knowledge of Microsoft Office (Excel, Word)

 

We offer

  • Flexible working hours (restricted to the current business need) 
  • No intra-day deadlines
  • Interesting, non-repetitive process
  • Employee savings plan
  • Premium life insurance package
  • Hybrid working model (involves few days WFH and few days’ work from Office, in a week)
  • Gold medical package
  • International operating environment
  • Language classes
  • Soft skills trainings
  • Technical workshops

 

About State Street

What we do. State Street is one of the largest custodian banks, asset managers and asset intelligence companies in the world. From technology to product innovation, we are making our mark on the financial services industry. For more than two centuries, we have been helping our clients safeguard and steward the investments of millions of people. We provide investment servicing, data & analytics, investment research & trading and investment management to institutional clients.

Work, Live and Grow. We make all efforts to create a great work environment. Our benefits packages are competitive and comprehensive. Details vary in locations, but you may expect generous medical care, insurance and savings plans among other perks. You will have access to flexible Work Program to help you match your needs and our wealth of development programs and educational support will help you reach your full potential.

Inclusion, Diversity and Social Responsibility. We truly believe our employees’ diverse backgrounds, experiences and perspective are a powerful contributor to creating an inclusive environment where everyone can thrive and reach their maximum potential while adding value to both our organization and our clients. We warmly welcome the candidates of diverse origin, background, ability, age, sexual orientation, gender identity and personality. Another fundamental value at State Street is active engagement with our communities around the world, both as a partner and a leader. You will have tools to help balance your professional and personal life, paid volunteer days, matching gift program and access to employee networks that help you stay connected to what matters to you.

State Street is an equal opportunity and affirmative action employer.

Discover more at StateStreet.com/careers

APPLY NOW