30-09-2012 | Joanna Urbaniak

Doradca klienta: opis stanowiska, zakres obowiązków, wynagrodzenie

W poniższym artykule prezentujemy sylwetkę doradcy klienta. Poznaj zakres obowiązków, zadania i profil osoby pracującej na tym stanowisku, a także dowiedz się, ile zarabia doradca klienta.
 

Przejdź do pełnej listy opisów stanowisk w finansach »

 

Doradca klienta to osoba, z którą ma kontakt klient indywidualny. Jest to dobry sposób na rozpoczęcie kariery w bankowości. Wiele banków zatrudnia na to stanowisko studentów ostatnich lat, studentów zaocznych lub absolwentów, którzy po odbyciu szkolenia rozpoczynają karierę zawodową w bankowości. Podstawowym obowiązkiem doradcy klienta jest bieżąca obsługa klienta indywidualnego.

 

Zobacz oferty pracy w bankowości »


 

Zakres obowiązków

  • prezentowanie oferty i sprzedaż produktów bankowości detalicznej oraz produktów inwestycyjnych i ubezpieczeniowych
  • przyjmowanie wniosków kredytowych, przekazywanie ich w celu rozpatrzenia do działu ryzyka, informowanie klienta o decyzji
  • przygotowywanie dokumentów i umów dla klienta indywidualnego
  • otwieranie rachunków bankowych, realizacja operacji kasowych
  • realizacja indywidualnych planów sprzedaży, aktywne pozyskiwanie oraz kompleksowa obsługa klientów indywidualnych
  • współpraca z działem compliance, przekazywanie informacji o klientach zgodnie z regulacjami wewnętrznymi banku
  • kształtowanie pozytywnego wizerunku banku

 

Profil

 

Kandydat na stanowisko doradcy klienta powinien posiadać wykształcenie wyższe, chociaż mile widziani są również studenci, jeżeli ich tryb studiowania dopuszcza możliwość pracy w godzinach wymaganych przez pracodawcę. Od doradcy klienta oczekuje się sumienności, uczciwości oraz dobrych manier i kompetencji interpersonalnych, które umożliwiają pracę z klientem. Często wiele banków, zwłaszcza w dużych miastach, stawia dodatkowy wymóg. Jest nim bardzo dobra znajomość języka angielskiego.


 

Wynagrodzenie

 

Całkowite miesięczne wynagrodzenie brutto na stanowisku doradcy klienta

 

Typ banku Dolny kw. Mediana Górny kw.
Bank detaliczny 3 400 zł 4 300 zł 5 100 zł
Średni udział premii   23%  

Źródło: Goldman Recruitment Salary Survey 2015

 

Zobacz oferty pracy dla doradcy klienta »


 

Perspektywy rozwoju

 

W związku z tym, że stanowisko doradcy klienta jest dla wielu osób pierwszą pracą zaraz po studiach, wachlarz możliwości kontynuacji kariery jest bardzo szeroki. Jeżeli ktoś zdecyduje się związać swoją przyszłość z bankowością, to zyskuje szansę na objęcie po kilku latach stanowiska dyrektora niewielkiego oddziału banku detalicznego lub Relationship Managera. Alternatywna ścieżka kariery w bankowości dotyczy obszaru ryzyka, w ramach którego doradca bankowy może starać się o pracę na stanowisku analityka kredytowego. Doradca może rozpocząć pracę poza sektorem bankowym, wybierając na przykład księgowość lub obszar obsługi klienta w innej branży.


 

Doradca klienta w organizacji

 

Przełożeni Podwładni
Dyrektor oddziału Brak

 

Opracowanie na podstawie Goldman Recruitment Salary Survey 2015

Temat pod lupą
Elżbieta Kaproń

Nie chcemy, aby CSR był tylko zestawem pięknych idei

CSR nie jest dziś zbiorem haseł, lecz elementem wartości firmy, realnymi działaniami oraz ważnym kryterium przy wyborze pracodawcy lub partnera w biznesie. O znaczeniu społecznej odpowiedzialności biznesu dla pracowników oraz organizacji rozmawiamy z Elżbietą Kaproń z Accenture Operations.

Więcej artykułów
Awanse
Paweł Surówka

Paweł Surówka prezesem PZU

Rada Nadzorcza Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń Spółki Akcyjnej powołała z dniem 13 kwietnia 2017 roku Pawła Surówkę na stanowisko prezesa zarządu PZU.

Więcej awansów
Wydarzenie tygodnia

European Executive Forum

W imieniu organizatora zapraszamy 26 i 27 kwietnia do warszawskiego hotelu Sheraton, gdzie odbędzie się „European Executive Forum”, międzynarodowy kongres o tematyce przywództwa i zarządzania.

Więcej wydarzeń
UE