30-09-2012 | Joanna Urbaniak

Doradca klienta: opis stanowiska, zakres obowiązków, wynagrodzenie

W poniższym artykule prezentujemy sylwetkę doradcy klienta. Poznaj zakres obowiązków, zadania i profil osoby pracującej na tym stanowisku, a także dowiedz się, ile zarabia doradca klienta.
 

Przejdź do pełnej listy opisów stanowisk w finansach »

 

Doradca klienta to osoba, z którą ma kontakt klient indywidualny. Jest to dobry sposób na rozpoczęcie kariery w bankowości. Wiele banków zatrudnia na to stanowisko studentów ostatnich lat, studentów zaocznych lub absolwentów, którzy po odbyciu szkolenia rozpoczynają karierę zawodową w bankowości. Podstawowym obowiązkiem doradcy klienta jest bieżąca obsługa klienta indywidualnego.

 

Zobacz oferty pracy w bankowości »


 

Zakres obowiązków

  • prezentowanie oferty i sprzedaż produktów bankowości detalicznej oraz produktów inwestycyjnych i ubezpieczeniowych
  • przyjmowanie wniosków kredytowych, przekazywanie ich w celu rozpatrzenia do działu ryzyka, informowanie klienta o decyzji
  • przygotowywanie dokumentów i umów dla klienta indywidualnego
  • otwieranie rachunków bankowych, realizacja operacji kasowych
  • realizacja indywidualnych planów sprzedaży, aktywne pozyskiwanie oraz kompleksowa obsługa klientów indywidualnych
  • współpraca z działem compliance, przekazywanie informacji o klientach zgodnie z regulacjami wewnętrznymi banku
  • kształtowanie pozytywnego wizerunku banku

 

Profil

 

Kandydat na stanowisko doradcy klienta powinien posiadać wykształcenie wyższe, chociaż mile widziani są również studenci, jeżeli ich tryb studiowania dopuszcza możliwość pracy w godzinach wymaganych przez pracodawcę. Od doradcy klienta oczekuje się sumienności, uczciwości oraz dobrych manier i kompetencji interpersonalnych, które umożliwiają pracę z klientem. Często wiele banków, zwłaszcza w dużych miastach, stawia dodatkowy wymóg. Jest nim bardzo dobra znajomość języka angielskiego.


 

Wynagrodzenie

 

Całkowite miesięczne wynagrodzenie brutto na stanowisku doradcy klienta

 

Typ banku Dolny kw. Mediana Górny kw.
Bank detaliczny 3 400 zł 4 300 zł 5 100 zł
Średni udział premii   23%  

Źródło: Goldman Recruitment Salary Survey 2015

 

Zobacz oferty pracy dla doradcy klienta »


 

Perspektywy rozwoju

 

W związku z tym, że stanowisko doradcy klienta jest dla wielu osób pierwszą pracą zaraz po studiach, wachlarz możliwości kontynuacji kariery jest bardzo szeroki. Jeżeli ktoś zdecyduje się związać swoją przyszłość z bankowością, to zyskuje szansę na objęcie po kilku latach stanowiska dyrektora niewielkiego oddziału banku detalicznego lub Relationship Managera. Alternatywna ścieżka kariery w bankowości dotyczy obszaru ryzyka, w ramach którego doradca bankowy może starać się o pracę na stanowisku analityka kredytowego. Doradca może rozpocząć pracę poza sektorem bankowym, wybierając na przykład księgowość lub obszar obsługi klienta w innej branży.


 

Doradca klienta w organizacji

 

Przełożeni Podwładni
Dyrektor oddziału Brak

 

Opracowanie na podstawie Goldman Recruitment Salary Survey 2015

Temat pod lupą
Artykuł sponsorowany

Nowe studia podyplomowe z akredytacją ACCA

Kariera w Finansach rozmawia z Robertem Pattersonem ze Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej na temat nowych, akredytowanych przez ACCA studiów podyplomowych z zakresu księgowości i finansów.

Więcej artykułów
Awanse
Jarosław Kosiński

Jarosław Kosiński nowym Partnerem w Deloitte

Do Działu konsultingu Deloitte dołączył Jarosław Kosiński, który jako Partner pokieruje zespołem CDD.

Więcej awansów
Wydarzenie tygodnia

Polityki i procedury Komitetu Audytu w jednostkach zainteresowania publicznego

Zapraszamy na szkolenie, podczas którego zostaną omówione regulacje modyfikujące obowiązki związane z utworzeniem komitetu audytu oraz jego zadaniami.

Więcej wydarzeń
UE