Temat tygodnia
Kto powinien zainteresować się karierą w dziale FP&A?
Partner serwisu
EY
Rozwiń
 
A Ty jakie masz plany
na jesień?
Zdobądź doświadczenie w prestiżowych konkursach dla studentów organizowanych przez EY.
Chcę się sprawdzić w wyzwaniu
na styku prawa i ekonomii.
Chcę wejść do świata wielkich transakcji.
KarierawFinansach.pl jest patronem medialnym obu konkursów.
 
A Ty jakie masz plany
na jesień?
Zdobądź doświadczenie w prestiżowych konkursach dla studentów organizowanych przez EY.
Chcę się sprawdzić w wyzwaniu
na styku prawa i ekonomii.
Chcę wejść do świata wielkich transakcji.
KarierawFinansach.pl jest patronem medialnym obu konkursów.
Trwa ładowanie. Prosimy o chwilę cierpliwości.

Team Leader (BPO/SSC)

W poniższym artykule prezentujemy sylwetkę Team Leadera. Poznaj zakres obowiązków, zadania i profil osoby pracującej na tym stanowisku, a także dowiedz się, ile zarabia Team Leader.
Branża: BPO/SSC
31.10.2012

Przejdź do pełnej listy opisów stanowisk w finansach »

Team Leader w strukturach BPO/SSC (Business Process Outsourcing/Shared Service Centres) zarządza zespołem od kilku do nawet dwudziestu księgowych. Zespół prowadzony przez Team Leadera odpowiada najczęściej za jeden z trzech głównych procesów księgowych (RTR, PTP, OTC) dla jednego klienta wewnętrznego (w przypadku firm typu SSC) lub dla klienta zewnętrznego (BPO). Od Team Leadera wymaga się zawsze predyspozycji do zarządzania ludźmi oraz dobrej wiedzy na temat procesu, za który jest odpowiedzialny. W niektórych centrach typu BPO/SSC Team Leader odpowiada tylko za zarządzanie zespołem, a za kontrolę merytoryczną odpowiada SME (Subject Matter Expert).

Zobacz oferty pracy w centrach BPO/SSC »


 

Zakres obowiązków

  • zarządzanie zespołem od kilku nawet do dwudziestu księgowych w ramach jednego procesu (RTR, PTP, OTC) 
  • motywowanie i wspieranie podwładnych w celu osiągania założonych celów oraz poziomu efektywności (KPI, SLA)
  • odpowiedzialność za zgodność powierzonego obszaru z określoną polityką rachunkowości oraz innymi uregulowaniami wewnętrznymi oraz zewnętrznymi (np. SOX)
  • w ramach powierzonego procesu wykonywanie czynności związane z zamknięciem okresu księgowego
  • udział w projektach dotyczących poprawy efektywności procesu, za który bierze się odpowiedzialność
  • uczestnictwo w przeniesieniu procesów wcześniej obsługiwanych samodzielnie przez klienta
  • odpowiedzialność za przygotowanie raportów dla klienta oraz managera
  • utrzymywanie kontaktu z klientem wewnętrznym lub zewnętrznym
  • współpraca z audytorami wewnętrznymi oraz zewnętrznymi
  • odpowiedzialność za zatrudnianie i rozwój podległych pracowników

Profil

Kandydat na Team Leadera w strukturach BPO/SSC to osoba posiadająca minimum dwuletnie doświadczenie na stanowisku samodzielnego specjalisty (np. Senior Accountant), wiedzę z obszaru konkretnego procesu oraz predyspozycje osobowościowe do zarządzania zespołem. W zależności od projektu od Team Leadera wymaga się, oprócz znajomości języka angielskiego, również dodatkowego języka obcego – tego, w jakim pracuje klient, dla którego realizowany jest projekt.


 

Wynagrodzenie

 

Całkowite miesięczne wynagrodzenie brutto na stanowisku Team Leader

 

Typ firmy Dolny kw. Mediana Górny kw.
RtR (angielski) 6 900 zł 7 800 zł 9 200 zł
RtR (włoski, hiszpański, francuski) 7 400 zł 8 400 zł 9 800 zł
RtR (niemiecki, rosyjski, czeski) 8 300 zł 9 300 zł 10 800 zł
RtR (fiński, duński, holenderski, norweski) 9 400 zł 10 600 zł 12 200 zł
OtC/PtP (angielski) 6 300 zł 6 900 zł 7 700 zł
OtC/PtP (włoski, hiszpański, francuski) 6 700 zł 7 500 zł 8 600 zł
OtC/PtP (niemiecki, rosyjski, czeski) 7 500 zł 8 500 zł 9 700 zł
OtC/PtP (fiński, duński, holenderski, norweski) 8 600 zł 9 700 zł 11 000 zł
Średni udział premii   5%  

Źródło: Goldman Recruitment Salary Survey 2015

 

Zobacz oferty pracy dla Team Leadera » 


 

Perspektywy rozwoju

Team Leader może awansować w ramach BPO/SSC na stanowisko Process Managera w obszarze swojej specjalizacji (RTR, OTC, PTP). Awans ten jest możliwy, jeżeli oprócz rozwijania miękkich kompetencji Team Leader doskonali i zdobywa również wiedzę merytoryczną. Warto zainwestować na tym etapie w zdobycie międzynarodowych kwalifikacji, zwłaszcza ACCA lub CIMA. Alternatywne ścieżki kariery dla Team Leadera to stanowisko Process Improvement Specialist.


 

Team Leader w organizacji

Przełożeni Podwładni
Process Manager Accountant
  Senior Accountant

Opracowanie na podstawie Goldman Recruitment Salary Survey 2015