Temat tygodnia
czyli rozmowa o gorących biurkach, open space'ach i chillout roomach
Trwa ładowanie. Prosimy o chwilę cierpliwości.

Process Improvement Specialist

W poniższym artykule prezentujemy sylwetkę Process Improvement Specialist. Poznaj zakres obowiązków, zadania i profil osoby pracującej na tym stanowisku, a także dowiedz się, ile zarabia Process Improvement Specialist.
Branża: BPO/SSC
27.06.2013

Stanowisko Process Improvent Specialist staje się coraz bardziej popularne w firmach typu BPO/SSC, ponieważ jednym z głównych celów tego typu firm jest optymalizacja kosztów i poprawa efektywności obsługiwanego procesu. Metodologie związane z optymalizacją procesów najbardziej rozwinęły się w firmach produkcyjnych, gdzie celem jest wytworzenie produktu określonej jakości przy jak najniższym koszcie. Złożoność procesów obsługiwanych przez firmy typu BPO/SSC powoduje, że mimo iż mamy do czynienia z usługami, to wiele z metodologii wywodzących się z firm produkcyjnych ma zastosowanie w tej branży. 

Zakres obowiązków

  • koordynowanie projektów mających na celu optymalizację i poprawę efektywności różnych rodzajów procesów obsługiwanych przez firmy typu BPO/SSC, w tym finansowo-księgowych, podatkowych, zakupowych, obsługi klienta i innych,
  • mapowanie i analizowanie procesów biznesowych, proponowanie usprawnień,
  • wdrażanie metodologii związanych z optymalizacją procesów: Six Sigma, Kaizen, Lean Management,
  • definiowanie nowych oraz optymalizacja obecnych KPI (Key Performance Indicators),
  • pełnienie roli eksperta w obszarze obsługiwanego procesu,
  • uczestniczenie w projektach związanych z przeniesieniem procesów do nowej lokalizacji.

Profil

Kandydat na stanowisko Process Improvement Specialist powinien posiadać przede wszystkim gruntowną wiedzę z procesu, za którego optymalizację będzie odpowiedzialny, oraz znać metodologię dotyczącą optymalizacji procesów. Preferowani są kandydaci na to stanowisko posiadający certyfikat Six Sigma (Yellow, Green lub Black). Kluczowa jest umiejętność zarządzania projektem. Dużym atutem jest posiadanie jednego z międzynarodowych certyfikatów: PMP, PRINCE2 lub IPMA.

Perspektywy rozwoju

Process Improvement Specialist może awansować na stanowisko Team Leadera lub Process Managera w środowisku BPO/SSC, jeżeli posiada predyspozycje do zarządzania ludźmi i dodatkowo jest ekspertem w prowadzeniu określonego procesu. Poza BPO/SSC istnieje możliwość kontynuowania kariery w firmie produkcyjnej lub na stanowisku konsultanta w firmie zajmującej się doradztwem biznesowym.

Wynagrodzenie

Całkowite miesięczne wynagrodzenie brutto na stanowisku Process Improvement Specialist, gdzie średni udział premii wynosi 5%:

minimalne średnie maksymalne
6 600 zł 8 200 zł 10 000 zł

Źródło: Goldman Recruitment Salary Survey 2017.