30-09-2012 |

Najczęściej popełniane błędy w liście motywacyjnym

Ponieważ napisanie dobrego listu motywacyjnego nie jest łatwym zadaniem, często pojawiają się w nim błędy. Zanim prześlemy list motywacyjny do pracodawcy, warto sprawdzić go pod kątem najczęściej popełnianych błędów.
 

Estetyka
Ponieważ list motywacyjny ma być naszą wizytówką i zachętą dla potencjalnego pracodawcy do rozmowy, to musi on być bardzo estetyczny. W tym przypadku estetyczny oznacza:
- poprawnie zredagowany; odpowiednia konstrukcja, akapity itd.,
- jeśli jest pisany na papierze, to papier musi być czysty i bez zgięć, nie można stosować papieru kolorowego,
- wysyłając ten sam list do wielu pracodawców, należy pamiętać o zmianie danych adresowych oraz informacji o źródle ogłoszenia.

 

Stylistyka, ortografia
Kandydaci często nie są świadomi swoich umiejętności związanych z redagowaniem tekstów, a dokładniej z ich brakiem. Ubogi stylistycznie tekst skutecznie zniechęci osobę, która będzie go czytać. W takim przypadku najlepiej skorzystać z pomocy znajomych lub osób zajmujących się profesjonalnie redagowaniem tekstów.

 

Jeśli chodzi o ortografię, to najlepiej korzystać z zaawansowanych edytorów tekstu, które dają możliwość sprawdzenia dokumentu pod względem poprawności ortograficznej.

 

Pochlebstwa
Wbrew pozorom pochlebstwa nie są mile widzianym elementem listów motywacyjnych. Pracodawca chce nas zatrudnić ze względu na nasze umiejętności, a nie dlatego, że jesteśmy pełni podziwu dla pozycji firmy na rynku.

 

„Wodolejstwo"
List motywacyjny powinien być krótki (ok. trzy czwarte formatu a4), przyjemny w czytaniu i na temat. Pisanie listów dłuższych niż jedna strona kompletnie nie ma sensu. Możemy zostać odebrani jako osoby chcące coś ukryć w potoku słów.

 

Kłamstwo
Jakiekolwiek nieprawdziwe informacje na nasz temat zostaną prędzej czy później zweryfikowane. Dotyczy to szczególnie informacji odnoszących się do naszych umiejętności i doświadczenia.

 

Najlepszą radą, jakiej można w tym miejscu udzielić, to pokazanie swojego listu kompetentnej osobie, która krytycznie przeanalizuje każdą część listu i doradzi w sprawie ewentualnych poprawek.

Temat pod lupą
Elżbieta Kaproń

Nie chcemy, aby CSR był tylko zestawem pięknych idei

CSR nie jest dziś zbiorem haseł, lecz elementem wartości firmy, realnymi działaniami oraz ważnym kryterium przy wyborze pracodawcy lub partnera w biznesie. O znaczeniu społecznej odpowiedzialności biznesu dla pracowników oraz organizacji rozmawiamy z Elżbietą Kaproń z Accenture Operations.

Więcej artykułów
Awanse
Paweł Surówka

Paweł Surówka prezesem PZU

Rada Nadzorcza Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń Spółki Akcyjnej powołała z dniem 13 kwietnia 2017 roku Pawła Surówkę na stanowisko prezesa zarządu PZU.

Więcej awansów
Wydarzenie tygodnia

European Executive Forum

W imieniu organizatora zapraszamy 26 i 27 kwietnia do warszawskiego hotelu Sheraton, gdzie odbędzie się „European Executive Forum”, międzynarodowy kongres o tematyce przywództwa i zarządzania.

Więcej wydarzeń
UE