30-09-2012 | CVkonsultanci.pl

Najczęściej popełniane błędy w liście motywacyjnym

Ponieważ napisanie dobrego listu motywacyjnego nie jest łatwym zadaniem, często pojawiają się w nim błędy. Zanim prześlemy list motywacyjny do pracodawcy, warto sprawdzić go pod kątem najczęściej popełnianych błędów.
 

Estetyka
Ponieważ list motywacyjny ma być naszą wizytówką i zachętą dla potencjalnego pracodawcy do rozmowy, to musi on być bardzo estetyczny. W tym przypadku estetyczny oznacza:
- poprawnie zredagowany; odpowiednia konstrukcja, akapity itd.,
- jeśli jest pisany na papierze, to papier musi być czysty i bez zgięć, nie można stosować papieru kolorowego,
- wysyłając ten sam list do wielu pracodawców, należy pamiętać o zmianie danych adresowych oraz informacji o źródle ogłoszenia.


Stylistyka, ortografia
Kandydaci często nie są świadomi swoich umiejętności związanych z redagowaniem tekstów, a dokładniej z ich brakiem. Ubogi stylistycznie tekst skutecznie zniechęci osobę, która będzie go czytać. W takim przypadku najlepiej skorzystać z pomocy znajomych lub osób zajmujących się profesjonalnie redagowaniem tekstów.


Jeśli chodzi o ortografię, to najlepiej korzystać z zaawansowanych edytorów tekstu, które dają możliwość sprawdzenia dokumentu pod względem poprawności ortograficznej.


Pochlebstwa
Wbrew pozorom pochlebstwa nie są mile widzianym elementem listów motywacyjnych. Pracodawca chce nas zatrudnić ze względu na nasze umiejętności, a nie dlatego, że jesteśmy pełni podziwu dla pozycji firmy na rynku.


„Wodolejstwo"
List motywacyjny powinien być krótki (ok. trzy czwarte formatu a4), przyjemny w czytaniu i na temat. Pisanie listów dłuższych niż jedna strona kompletnie nie ma sensu. Możemy zostać odebrani jako osoby chcące coś ukryć w potoku słów.


Kłamstwo
Jakiekolwiek nieprawdziwe informacje na nasz temat zostaną prędzej czy później zweryfikowane. Dotyczy to szczególnie informacji odnoszących się do naszych umiejętności i doświadczenia.


Najlepszą radą, jakiej można w tym miejscu udzielić, to pokazanie swojego listu kompetentnej osobie, która krytycznie przeanalizuje każdą część listu i doradzi w sprawie ewentualnych poprawek.


Opracowanie:
CVkonsultanci.pl - www.cvkonsultanci.pl

Temat pod lupą
Na zdj. Edyta Gałaszewska-Bogusz

W naszej organizacji stawiamy na indywidualność

W XXI wieku, w którym praca coraz częściej wyraża naszą osobowość i odzwierciedla nasze zainteresowania, jak nigdy dotąd o wysokiej jakości miejsca pracy świadczy kultura organizacyjna, różnorodność i poszanowanie indywidualności. O tych wyzwaniach, które dotyczą zarówno pracowników, jak i pracodawców rozmawiamy z Edytą Gałaszewską-Bogusz, Dyrektorem Accenture Operations w Polsce.

Więcej artykułów
Awanse
Agnieszka Kielichowska

Agnieszka Kielichowska Dyrektorem Departamentu Kontaktu z Klientami w KIR

Z początkiem lutego 2017 r. Agnieszka Kielichowska została dyrektorem Departamentu Kontaktu z Klientami w Krajowej Izbie Rozliczeniowej.

Więcej awansów
Wydarzenie tygodnia

Jedyne w tym roku szkolenia asesorów konkursu Polish Project Excellence Award 2017

Zapraszamy do wzięcia udziału w jedynych w tym roku warsztatach asesorów oceniających projekty w konkursie na najlepiej zarządzany projekt, organizowanym przez Stowarzyszenie IPMA Polska.

Więcej wydarzeń
UE